IVF sommar/höst 2018
Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)
Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)
Tack :) hoppas det fortsätter.
Jag har känt mig nere för jag har haft "mensvärk" från Ruvardag 6 i mage och ländrygg. Sen avtar det och släpper så trott det va mensen. Även ömma bröst men det hade jag sedan äggplocket så det litar jag inte på. Gasig och förstoppad typ. Men brukar ha lite sådana symtom vid PMS så märkte ingen större skillnad.
Kan knappt tro mina ögon!!
Ruvardag 6 idag med en 5dagars. Skulle testat imorgon bitti eftersom de är så tidigt men kunde inte hålla mig så tog ett test ändå.. :D
Tack så mycket!! :)
Grattis alla ni som plussat! Håller tummarna för er, alla ruvare och alla andra som är på gång med att påbörja behandling!
Har tyvärr inga glada nyheter att komma med gällande min behandling. Vi har varit väldigt ledsen över mensen och att det inte blev något till frysen. Det var vårt sista landstingsfinansierade försök och vi har ännu inte pratat om hur vi ska gå vidare. Men vi är överens om att vi inte är redo att ge upp än.
Har någon varit med om att få tillbaka ett 3-dagars? Verkar ju annars alltid vara 2 eller 5. Hoppas att det inte gör någon skillnad. Hade äp i fredags och får ett tillbaka imorgon förhoppningsvis...
Tack! :) nej kan inte påstå att jag har så mycket symtom. Har tidigare haft mycket molande värk i livmodern och en äggstock, förstorade ömmande bröstvårtor, kissat på natten, sömnproblem. Men läst att det antagligen är lutinus och att kroppen nu vant sig mer. Har fått mycket finnar, och känns som jag har mens sen några dagar tillbaka, alltså annorlunda känsla en molvärken. Fortfarande svullna bröstvårtor men inte lika ömma och lika mycket. Men annars inget, så tror mer på lutinusen ;)
RD 7 idag med ett 3-dagars och graviditeststestet vitt som snö :(. Ont i bröstvårtorna kommer och går men den mensvärk jag upphört tidigare är borta sedan igår. Var tvungen att lyfta lite grejer i förrgår och tycker inte jag tog i särskilt mycket, tycker inte det borde ha betydelse. Hur fasen gjorde de på stenåldern kan man undra, i så fall. Eller i fattiga byar där kvinnorna måste gå och hämta vatten varje dag och bära lång väg. De får ju hur många ungar som helst. Det kan ju inte va meningen att man ska ha soffläge i två månader för att få behålla barnet. Hur som helst. Jag misströstar just nu, tror inte det blir nåt :(.
Jag förstår aabsolut din känsla, och jag lider med dig.. MEN! Det är absolut inte för sent än. det var ju "bara" en 3 dagars du satte in, så vänta ett par dagar till och prova igen. Vet att det är det sämsta svaret man kan få, men det är nog tyvärr bara det som gäller :( Önskar dig stort lycka till iallafall <3
Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.