• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    My102 skrev 2018-12-06 10:27:43 följande:

Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.

Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.

Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!

Ledsen för din skull, höll verkligen tummarna för dig denna gången och än är det ju inte helt kört men förstår om du inte vill fortsätta hoppas om testerna inte blir starkare Obestämd
    förstår att du känner dig ledsen, har ni kvar några i frysen?Hjärta
  • My102
    Inalina skrev 2018-12-06 12:37:14 följande:

Ledsen för din skull, höll verkligen tummarna för dig denna gången och än är det ju inte helt kört men förstår om du inte vill fortsätta hoppas om testerna inte blir starkare 

förstår att du känner dig ledsen, har ni kvar några i frysen?

Japp vi har två kvar.. suck. Gå igenom det här två ggr till utan att kanske lyckas. Det är var min tredje återföring. Får se om kroppen och plånboken klarar av det.
  • nypan78
    My102 skrev 2018-12-06 12:47:44 följande:
    Japp vi har två kvar.. suck. Gå igenom det här två ggr till utan att kanske lyckas. Det är var min tredje återföring. Får se om kroppen och plånboken klarar av det.
    Vid återföring, är det återhållsamhet som gäller då nuförtiden? 
  • nypan78
    My102 skrev 2018-12-06 12:47:44 följande:
  • My102
    nypan78 skrev 2018-12-06 14:57:44 följande:

Har inte fått några direktiv om det. Annat än vid äggplock. Men med lutinus uppstoppad i 14 dagar är i alla fall jag inte så

Peppad på det
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-06 10:27:43 följande:

Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.

Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.

Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!

Nej vad ledsen jag blir av att läsa detta. Man vet ju hur förkrossande det är varje gång ett försök misslyckas. På något mirikalöst sätt så tar man sig dock samman och fortsätter.

Men egentligen är det inte helt kört ännu, det finns ju ändå hopp kvar inför söndagens test.
  • Wonderfluff

Hej allihop! Tänkte bara uppdatera. Drog ju igång ivf denna cykeln men inget hade hänt efter 7 dagars sprutande (CD 9). Så jag slutade m sprutorna. Imorse kom äggvita och jag bokade VUL. Då syntes en 9 mm slemhinna samt en äggblåsa på 12 mm. Så beräknad naturlig ÄL om ca 4-7 dagar, vilket då blir CD 25 ca. Gyn trodde det berodde på en magsjuka jag hade innan mensen, alt missfall förra cykeln. Tänkte det kunde va intressant att veta om ni är med om liknande.

• Fröken Rabarber

Nu har vi gjort äggplock och lämnat spermaprov. Hoppas de kommer gosa till sig gott tillsammans. :) vi fick ut 11 ägg totalt, var verkligen fascinerande att följa processen på skärmarna. Det är vår första IVF så jag var riktigt nervös när jag låg där omklädd, men hade sån tur att tjejen bredvid mig uttryckte att det för hennes del hade känts bättre än förväntat så det lugnade mig. Det hela kändes bra även om det känns som en rejäl mensvärk såhär i efterhand. Ska bli spännande att höra hur många som befruktats och när den definitiva återföringen blir. :) heja oss alla!

• Wonderfluff
    My102 skrev 2018-12-06 10:45:11 följande:

Ja väldigt lömsk! Har tom ett blått torksträck. Jag går in i ruvardag 10 i eftermiddag. Testdag på söndag. Man ser och hör att många får starka plus med blastocyster innan testdag. Så det lutar åt det negativa hållet här.

Tänk oxå på att ovitrelle innehåller gravhormoner och sitter i ca 10 dagar i kroppen.
  • authentic
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-06 18:14:44 följande:

Nu har vi gjort äggplock och lämnat spermaprov. Hoppas de kommer gosa till sig gott tillsammans. :) vi fick ut 11 ägg totalt, var verkligen fascinerande att följa processen på skärmarna. Det är vår första IVF så jag var riktigt nervös när jag låg där omklädd, men hade sån tur att tjejen bredvid mig uttryckte att det för hennes del hade känts bättre än förväntat så det lugnade mig. Det hela kändes bra även om det känns som en rejäl mensvärk såhär i efterhand. Ska bli spännande att höra hur många som befruktats och när den definitiva återföringen blir. :) heja oss alla!

Vilket fint resultat :) 11 stycken.

Vad skönt att plocket gick bra. Jag minns vid min första att hon i receptionen frågade mig om jag läst på familjeliv om hur det gick till. Jag svarade ja och då sa hon att jag absolut inte skulle tro på att det var riktigt så smärtsamt som det framställdes som. Det lugnade mig och sen kändes det knappt faktiskt.

Ringer de i morgon från kliniken för att återkoppla om antal befruktade och datum för återförande?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018