IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.
Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.
Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!
Ledsen för din skull, höll verkligen tummarna för dig denna gången och än är det ju inte helt kört men förstår om du inte vill fortsätta hoppas om testerna inte blir starkare
förstår att du känner dig ledsen, har ni kvar några i frysen?
Vid återföring, är det återhållsamhet som gäller då nuförtiden?
Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.
Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.
Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!
Hej allihop! Tänkte bara uppdatera. Drog ju igång ivf denna cykeln men inget hade hänt efter 7 dagars sprutande (CD 9). Så jag slutade m sprutorna. Imorse kom äggvita och jag bokade VUL. Då syntes en 9 mm slemhinna samt en äggblåsa på 12 mm. Så beräknad naturlig ÄL om ca 4-7 dagar, vilket då blir CD 25 ca. Gyn trodde det berodde på en magsjuka jag hade innan mensen, alt missfall förra cykeln. Tänkte det kunde va intressant att veta om ni är med om liknande.
Nu har vi gjort äggplock och lämnat spermaprov. Hoppas de kommer gosa till sig gott tillsammans. :) vi fick ut 11 ägg totalt, var verkligen fascinerande att följa processen på skärmarna. Det är vår första IVF så jag var riktigt nervös när jag låg där omklädd, men hade sån tur att tjejen bredvid mig uttryckte att det för hennes del hade känts bättre än förväntat så det lugnade mig. Det hela kändes bra även om det känns som en rejäl mensvärk såhär i efterhand. Ska bli spännande att höra hur många som befruktats och när den definitiva återföringen blir. :) heja oss alla!
Ja väldigt lömsk! Har tom ett blått torksträck. Jag går in i ruvardag 10 i eftermiddag. Testdag på söndag. Man ser och hör att många får starka plus med blastocyster innan testdag. Så det lutar åt det negativa hållet här.
Nu har vi gjort äggplock och lämnat spermaprov. Hoppas de kommer gosa till sig gott tillsammans. :) vi fick ut 11 ägg totalt, var verkligen fascinerande att följa processen på skärmarna. Det är vår första IVF så jag var riktigt nervös när jag låg där omklädd, men hade sån tur att tjejen bredvid mig uttryckte att det för hennes del hade känts bättre än förväntat så det lugnade mig. Det hela kändes bra även om det känns som en rejäl mensvärk såhär i efterhand. Ska bli spännande att höra hur många som befruktats och när den definitiva återföringen blir. :) heja oss alla!