• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-04 22:28:08 följande:
    Spännande vi ligger i fas ska med ta den i morgon o plock på fredag kl 07:30 ska vi vara där. Hur många äggblåsor har du o hur stora var dem?
    Det var kontroll i måndags då var det 7 stycken mellan 11 och 15mm och ett gäng under 10mm men man vet inte riktigt hur många som blir något antar jag....
    Kl9.30 är det dags för plock. Lite galet, nästan 9 år sedan sist. Hoppas vi slipper göra om det
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-04 12:29:20 följande:

Ibland känns det av, som tryck eller stick, inte molvärk dock. Fortfarande svullen. Är lite skraj att det kanske fäste men släppte.. tiden får utvisa! Nervigt

Tog du något nytt test imorse?
  • My102

Vad ska jag tro om detta? Har aldrig fått utslag på vare sig ?vanliga? eller ?tidiga? test som jag har fått nu. Det här är ett CB early. Svårt att få på bild.

• mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-04 22:35:53 följande:

Det var kontroll i måndags då var det 7 stycken mellan 11 och 15mm och ett gäng under 10mm men man vet inte riktigt hur många som blir något antar jag....

Kl9.30 är det dags för plock. Lite galet, nästan 9 år sedan sist. Hoppas vi slipper göra om det

Ja verkligen, jag ska be o få lugnande innan det hjälpte sist. Ska man snurra upp ovitrelle tills den tar stopp? Kl 20 måste jag ta den
  • Inalina
    My102 skrev 2018-12-05 06:34:40 följande:

Syns bättre om man vrider på telefonen.

sista bilden är det definitivt ett streck på.
    du får nog ha lite tålamod då det är väldigt tidigt ännu. jag tror jag använde upp 9 tester för att vara helt säker på att det verkligen var ett plus... det bekymret skulle man nog inte ha om man väntade till test-dagenDrömmer Håller tummarnaHjärta
  • Jooosen

Kommer ta dukoralvaccin två omgångar snart. Nu nojar jag sönder att det sker samtidigt som min insättning typ. Ber att det inte ska påverka. Ska försöka få tag på en läkare att fråga. Vet ni något om sånt?

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • My102
    Inalina skrev 2018-12-05 08:46:00 följande:

sista bilden är det definitivt ett streck på.

du får nog ha lite tålamod då det är väldigt tidigt ännu. jag tror jag använde upp 9 tester för att vara helt säker på att det verkligen var ett plus... det bekymret skulle man nog inte ha om man väntade till test-dagen Håller tummarna

Ja det är ett streck där, utan att vrida och böja testet så syns det. Det vita reflekterar så mycket på bilden så det syns så dåligt. Jag trodde garanterat att det skulle vara blankt och att RFSU endast har gett mig spökstreck.

Jag försöker intala mig att det är tidigt samtidigt som jag inte tror ett dugg på det. Har trott så många ggr förrut och snubblat på mållinjen, känns det som.

Gäller att ha is i magen fast jag så gärna vill se ett starkt extra streck! Tänker att det kanske har gått pipsvängen ändå för att isåfall skulle testerna bli starkare :/

Är det inte det ena bekymret så är det de andra
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-05 12:13:55 följande:
    Ja det är ett streck där, utan att vrida och böja testet så syns det. Det vita reflekterar så mycket på bilden så det syns så dåligt. Jag trodde garanterat att det skulle vara blankt och att RFSU endast har gett mig spökstreck.

Jag försöker intala mig att det är tidigt samtidigt som jag inte tror ett dugg på det. Har trott så många ggr förrut och snubblat på mållinjen, känns det som.

Gäller att ha is i magen fast jag så gärna vill se ett starkt extra streck! Tänker att det kanske har gått pipsvängen ändå för att isåfall skulle testerna bli starkare :/

Är det inte det ena bekymret så är det de andra
    Förstår din frustration :( men du kanske är en låghormonare, en person som bygger upp långsammare i början. Jag har läst om det i andra trådar, du ska absolut inte ge upp och tänka att det är kört! Jag tror att det är viktigt att tänka positivt. Den här gången har jag haft ett mantra i huvudet där jag försöker intala mig själv att jag är gravid. Läste nämligen en studie att man har fått väldigt bra resultat genom att använda sig av hypnos vid ivf utomlands. Man hypnotiserade alltså kvinnorna att de var gravida och på något sätt så tog kroppen emot embryot bättre.

Idag är det ju exakt 2 veckor sen vi gjorde vårt äggplock så idag är dagen då mensen ska ha kommit. Nu börjar dessa stunder då man studerar lutinuspinnen och kletet in i minsta detalj. Jag gör i alla fall dettaTungan ute
  • nypan78
    My102 skrev 2018-12-05 06:32:13 följande:

Vad ska jag tro om detta? Har aldrig fått utslag på vare sig ?vanliga? eller ?tidiga? test som jag har fått nu. Det här är ett CB early. Svårt att få på bild.

Hur längesedan insättning är detta? När har du officiell testdag?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018