• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    authentic skrev 2018-12-03 17:35:34 följande:

Håller alla tummar och tår för att det kommer att gå bra på fredag!! :)

Tack gulliga
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-12-03 18:12:55 följande:

Slemhinnan va ju bara 3 mm i torsdags och vi förmodade att det inte blir någon återföring av fryst blasto. Var där i eftermiddags igen 4 dagar senare - den var 7,3 mm!!! Så jävla glad. Nu tar jag första ovitrellesprutan ikväll, andra på fredag och sedan återföring på måndag 10 december. Hoppas de klarar upptining. Tänk vilken 30 årspresent det skulle kunna blir med plus. Vågar inte hoppas.

Heja slemhinnan!!
  • Akira Öken
    Annanathalia skrev 2018-12-03 18:37:25 följande:

Nu har vi haft insättning idag dag 5, herre alltså, kan inte förstå hur den där lille saken kan stanna kvar där inne. Känns mest rimligt att jag kissade ut ägget 15 min efter insättningen. Men men heja heja.

Hur har ni känt i livmodern efter ägguttag, jag har en hel del känningar. Kanske inte så konstigt men ändå!

På ruvardag 3 och instämmer i "heja heja" för oss alla som väntar! Det är ju mycket sådant i hela processen - väntan.

Jag tycker det har varit olika från gång till gång. Tog ut 15 ägg i onsdags och tycker fortfarande det smärtar att gå mer än korta sträckor.
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-12-03 21:55:47 följande:

Heja slemhinnan!!

Ja kom igen nu kropparna! Jobba!! :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-03 17:22:32 följande:

Hej alla fått tid för äggplock på Fredag blir troligen 5 ägg så håll tummarna att alla blir befruktade.

Jag med!!
  • nypan78
    authentic skrev 2018-12-03 17:03:58 följande:

Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.

Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.

Grattis! Ruvardag 7 med en blasto kan man testa så tidigt alltså!!? Wow
  • Wishful
    My102 skrev 2018-12-03 16:52:23 följande:

Herre jäklar... jag tror att jag kanske är gravid! Vill inte ta ut nåt i förskott men detta test beror inte på ovitrelle! 13 dagar sedan sprutan.

Jag har inte sagt till sambon att jag tjuvtestar och jag håller nog detta för mig själv ett tag. Jag hade nämligen ingen test imorse men jag behöll kisset i toa skåpet tills testerna kom med posten på eftermiddagen. Så här tydligt syntes det inte dom första 5-10 minuterna, även om det syntes men inte på bild, tänkte kanske spökstreck, tog testet kring 14:30. Så vågar inte tro att detta är definivt.

Jag har aldrig varit så nervös inför ett test nån gång.. kan min magkänsla ha varit rätt?

Ser något svagt. Hoppas det blir starkare.
  • Wishful
    authentic skrev 2018-12-03 17:03:58 följande:

Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.

Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.

Grattis! Håller tummarna.
  • Wishful
    nypan78 skrev 2018-12-03 22:13:40 följande:

Grattis! Ruvardag 7 med en blasto kan man testa så tidigt alltså!!? Wow

Jag fick svagt plus på ruvardag 4 med blasto på testa tidigt test. Ruvardag 5 var det svagt på vanligt test och tydligt plus på testa tidigt. RD6 var det tydligt plus även på vanligt test. Ruvardag 10 fick jag 2-3 veckor på CB digitalt (hade inte testat med digital tidigare).
  • Wishful
    mammsen79 skrev 2018-12-03 17:22:32 följande:

Hej alla fått tid för äggplock på Fredag blir troligen 5 ägg så håll tummarna att alla blir befruktade.

Håller tummar och tår!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018