• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-12-22 22:32:31 följande:

Ruv 12 i dag aldrig hänt tidigare att jag ruvat då länge. hur mår ni alla? Själv varit ganska trött o lite illamående idag.

Wow, håller alla tumnar för dig!
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-23 10:55:20 följande:

Grattis till plusset, själv testade jag negativt igår rd10 igen och avslutar lutinus kuren nu...tror inte det kommer att bli ngn ändring på det

Vad tråkigt att höra. :( Kram
  • authentic

Grattis till plusset, själv testade jag negativt igår rd10 igen och avslutar lutinus kuren nu...tror inte det kommer att bli ngn ändring på det

Beklagar verkligen :( 
  • Fröken Rabarber

Tack för alla grattis! Känns som ett litet julmirakel. :) kliniken är stängd nu så får meddela i mellandagarna. Hoppas ni andra också kommer få era välförtjänta plus.

• nypan78

Tack för kramen!

Vi siktar på att njuta av julen nu och sedan ta nya tag i februari, evtl. byte av klinik.

Har en fråh till era erfarenheter vid transfer. Gjordes det "blind" i er klinik eller under kontroll av ultraljud? Hur kan läkaren känna att embryot verkligen kommer rätt om detta inte kontrolleras?

• authentic
    nypan78 skrev 2018-12-23 18:44:12 följande:

Tack för kramen!

Vi siktar på att njuta av julen nu och sedan ta nya tag i februari, evtl. byte av klinik.

Har en fråh till era erfarenheter vid transfer. Gjordes det "blind" i er klinik eller under kontroll av ultraljud? Hur kan läkaren känna att embryot verkligen kommer rätt om detta inte kontrolleras?

Läkarna mäter under äggplocket så de vet exakt hur långt in ?stickan? ska vid återföringen. Sen efter varje återföring så kontrollerar ju embryologen så att stickan är tom och då ligger ju embryot där det ska.
  • Wonderfluff

Hej alla! Grattis ni som plussat och tröstkram till er som inte fick resultat denna gång.

Min egen status är BIM -5, jätteont i brösten inkl bröstvårtorna, mensvärk som kommer och går. Ständigt sug att äta som precis byttes ut mot illamående så att jag var tvungen att kräkas! Inget positivt test ännu.

God jul alla <3

• mammsen79
    authentic skrev 2018-12-23 10:03:42 följande:

Snart dags för test då? var det på julafton ni har testdag egentligen? Hoppas på positivt resultat :)

Nej jag har testdag den 28 sååå långt kvar. Ville göra i morgon då jag mått illa till o från sedan ruv 6, mannen vill inte jag gör test ännu.
  • mammsen79

Stor kram till dig >3. Men har du börjat blöda?
  • mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-23 08:52:26 följande:

Min första IVF, ruvardag 13, testdag, och jag är gravid!!! Tog två test för att vara 100, men det var ingen tvekan på något av dem. Så nu hoppas vi att det stannar i magen. :D känner stundtals molvärk, blir snabbt trött, var lite illamående igår men inget farligt ännu. Första gången jag någonsin fått ett positivt test. :)

STORT GRATTIS så underbart vi är i fas med varandra är på ruv 13. När är bebis beräknad tror du? Fick du en 2,3 eller 5 dagars embroy tillbaka?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018