• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-26 11:01:41 följande:

Tack, känns otroligt bra, bara att hoppas att det är en keeper. Snart klar med lutinus-kladdet i alla fall. :) det var vårt första IVF-försök. :) lycka till.

Samma här inte många lutinus tabletter kvar såå skönt. Hur många dagar efter insättning fick du göra gravtest? För mig känns det som en evighet
  • Sasso122
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-26 11:01:41 följande:
    Tack, känns otroligt bra, bara att hoppas att det är en keeper. Snart klar med lutinus-kladdet i alla fall. :) det var vårt första IVF-försök. :) lycka till.
    Det hoppas jag också!! :) När är det dags för första UL?
    Gud va skönt att slippa lutinus-kladdet :) Det är inget jag ser fram emot, haha. 
  • My102

Jiho! Kände av ägglossning igår och fick positivt på stickan! Första gången sen IVF behandlingen i juni som min kropp på eget bevåg har ägglossning. Inte för att det vart nå ligga men ändå. :P

Kan man då anta att slemhinnan är i normal tjocklek? Har alltid kört stimulerat fet men det kostar mer pengar. Vore skönt att kunna göra det i naturlig cykel.

• invidadel

[quote=79311088][quote-nick]authentic skrev 2018-12-25 20:33:11 följande:[/quote-nick]Jag skulle tippa på att det står 2-3 då. Håller tummarna :)[/

3+

• mammsen79

Hej alla guud vad jag längtar tills i morgon bitti o får göra gravtest, idag har jag mått bra bara trött då jag jobbat 06-14 sedan var jag på gymmet o tränade lite lätt o gick på gå band i 30 min känns underbart. Hur mår ni alla? Vilka har plussat nu?

• Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-12-27 17:29:48 följande:

Hej alla guud vad jag längtar tills i morgon bitti o får göra gravtest, idag har jag mått bra bara trött då jag jobbat 06-14 sedan var jag på gymmet o tränade lite lätt o gick på gå band i 30 min känns underbart. Hur mår ni alla? Vilka har plussat nu?

Håller tummarna hårt för dig imorgon!

Själv mår jag bra efter en fin jul med familj och vänner. Jag är rätt trött, får återkommande halsbränna, har värk i livmodertrakten och brösten är stora och väldigt ömma.
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-12-27 12:41:46 följande:

Jiho! Kände av ägglossning igår och fick positivt på stickan! Första gången sen IVF behandlingen i juni som min kropp på eget bevåg har ägglossning. Inte för att det vart nå ligga men ändå. :P

Kan man då anta att slemhinnan är i normal tjocklek? Har alltid kört stimulerat fet men det kostar mer pengar. Vore skönt att kunna göra det i naturlig cykel.

Härligt! Tror de brukar kontrollera att slemhinnan är lagom tjock innan återföring görs.
  • Fröken Rabarber
    Sasso122 skrev 2018-12-26 12:31:01 följande:

Det hoppas jag också!! :) När är det dags för första UL?

Gud va skönt att slippa lutinus-kladdet :) Det är inget jag ser fram emot, haha. 

Ringde idag och meddela, fick tid till ul 10/1, och om allt ser fint då så är jag fri från kvinnokliniken och överslussad till vanliga mödravården. :)
  • mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-27 19:29:00 följande:

Ringde idag och meddela, fick tid till ul 10/1, och om allt ser fint då så är jag fri från kvinnokliniken och överslussad till vanliga mödravården. :)

Åh vad skönt och spännande
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-27 19:16:11 följande:

Håller tummarna hårt för dig imorgon!

Själv mår jag bra efter en fin jul med familj och vänner. Jag är rätt trött, får återkommande halsbränna, har värk i livmodertrakten och brösten är stora och väldigt ömma.

Jobbigt men denna trötthet och livmodern växer ju hela tiden. Kroppen pulserar runt massa blod i kroppen har jag läst. Viktigt du lyssnar på kroppen nu, ska du ta reda på vad det blir för kön?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018