IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Snart dags för min första FET. Menscykel på ca 30 dagar. Min fråga är, från vilken dag ska man börja ta ägglossningstest?
Så kul att många lyckas. Vi har just skrivit på ett 3pack avtal och startar med spray i mitten på februari igen. Kul att man får teckna 3pack nu även på Linnékliniken, trots att man är lite äldre...
Jag har precis återförena embryot till min livmodern. Och nu är det bara den långa väntan på och få göra graviditets testet.
Jag tror att jag började äta det från mensen men jag kan inte hitta det där schemat jag fick nu med alla mediciner jag tog... men jag antar att det är din läkare ändå som bestämmer hur du ska göra? De tyckte det var bäst att göra stimulerat FET eftersom det var lättare att bygga upp slemhinnan och man var inte så beroende av de där ÄL-testerna eftersom Estrofemet gör att du ändå inte får ägglossning.
Jag gjorde nog 2 ultraljud innan återföringen! =) lycka till!
Jag tror att jag började äta det från mensen men jag kan inte hitta det där schemat jag fick nu med alla mediciner jag tog... men jag antar att det är din läkare ändå som bestämmer hur du ska göra? De tyckte det var bäst att göra stimulerat FET eftersom det var lättare att bygga upp slemhinnan och man var inte så beroende av de där ÄL-testerna eftersom Estrofemet gör att du ändå inte får ägglossning.
Så kul att många lyckas. Vi har just skrivit på ett 3pack avtal och startar med spray i mitten på februari igen. Kul att man får teckna 3pack nu även på Linnékliniken, trots att man är lite äldre...
Fy fan vilken tortyr det är att gå och vänta på samtalet från kliniken om något blivit befruktat eller ej. Blir galen.
Det är omöjligt att försöka tänka på annat..
Är det vanligt med smärta efter att dom satt in embryot i livmodern?