• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

LLW skrev 2018-11-05 08:18:02 följande:

Blir tokig snart. Efter vår misslyckade ivf förra månaden (fick inget ägg tillbaka) så väntar jag nu in ägglossning. Är på dag 16 och har fått jättesvaga streck på testen i 5 dagar. Men idag syntes det knappt, så det blir ju inte starkare :/

Någon som har erfarenhet av hur cykeln kan bli månaden efter ivf utan återföring? Jag borde ha ägglossning idag eller imorgon men testet visar ju väldigt annorlunda..

Kan ju vara så att kroppen inte riktigt följer sin cykel strax efter en behandling. Själv tycker jag det är lite svårt att tolka ägglossningstesten med streck och föredrar de som visar en glad gubbe vid ägglossning.
  • Akira Öken
    tossaliten skrev 2018-11-06 07:15:25 följande:

Vilka dagar är alla i behandling/ruvning?

Jag är på RD 3 om det räknas efter insättning av ägget...

Jag är på nedregkeringsdag 8. :)
  • Akira Öken

Kul att följa er alla, även om jag inte har varit så aktiv de senaste dagarna.

Sprayar och är inne på dag nio. Känner mig bra och glad. Nästan så man blir lite orolig över att inte sprayen gör det den ska. :)

• Akira Öken
    Loviisa89 skrev 2018-11-07 20:41:47 följande:

Hur länge är det man sprayar? :) Haha, ja, man tror ju att man måste må dåligt när man mixar med alla hormoner, men det är väl jätteskönt om du mår bra :)

Jag sprayar cirka en månad med oförändrad dos. Nästa vecka lägga Menopur till behandlingen.

Ja, visst är det märkligt att man ska bli förvånad över att man mår bra! Har varit sämre de andra gångerna, så jag är tacksam!

Hur mår du och var befinner du dig i behandlingen?
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-07 21:46:46 följande:

Ikväll var min sista dag med synarela, så nu är jag klar med 3 veckor i klimakteriet, såå skönt :) I morgon är det äntligen dags för sprutor, det blir 150 menopur och 225 gonal-f denna gång.

Härligt att gå vidare till nästa steg! Hur har du mått under nedregleringen?
  • Akira Öken
    Loviisa89 skrev 2018-11-08 07:04:29 följande:

Vad skönt att då mår bättre denna gång :)

Jag är på ruvardag 3 med en blasto, så bara denna väntan nu :)

Då håller vi tummarna! När är din testdag?
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-08 10:36:51 följande:

Jag har alltid mått oförskämt bra under alla mina behandlingar, har ju ändå gjort 4 stycken hela försök. Denna gången så fick jag dock rejäl huvudvärk sista veckan och på nätterna har jag sovit superdåligt. Kom aldrig riktigt in i djupsömn och fick vallningar titt som tätt så jag trodde jag skulle brinna upp under täcket ????

Men sånt är lite och vi har ju ett mål så de gör mig inte så mycket. Det är ju alltid så härligt när man får gå vidare till ett nästa steg i behandlingen, skön känsla att det går framåt.

Kommer du fortsätta med spray samtidigt som du tar sprutorna sen?

Har du fått några känningar av sprayen ännu då?

Vad fint det låter, med de tidigare behandlingarna! Men trist att du mått dåligt mot slutet den här gången. Själv har jag mått rätt kasst de tre gånger jag kört långa. Först gången var jag konstant förbannad i flera veckor. Det var hemskt. Så jag är så glad nu! Ser, precis som du, fram emot nästa fas. Gissar att jag ska börja med sprutor i mitten på nästa vecka.

Jag kommer att fortsätta med sprayen fram tills det är dags att ta Ovitrelle. Inga (!) känningar än!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018