• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-11-14 08:51:34 följande:

Nej väntade en mens emellan. När mensen kommer nästa gång ska ja ringa kliniken. Vi kommer sätta in i naturlig cykel. Har ägglossking runt 3 december så någonstans där :)

Då blir vi nog precis i fas! Om vi får några bra ägg förstås.
  • Akira Öken
    Micec skrev 2018-11-15 15:11:04 följande:

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

minst sagt spännande detta

Hej! Svårt att säga. Ser eventuellt 2 streck, men i så fall väldigt svagt. Det är ju väldigt tidigt ännu, så hoppas att det blir starkare om några dagar!
  • Akira Öken
    Mect skrev 2018-11-15 16:34:42 följande:

Gjorde ett tjuvtest nu efter jobbet rd 12 supernegativt så det är nog bara till att ställa in sig på ett nytt försök :/

Loviisa89 skrev 2018-11-15 16:38:39 följande:

Vad tråkigt :( Jag gjorde test imorse, 15 dagar efter äggplock, också superblankt. Så blir nog inget här heller :/

Vilka tråkiga nyheter. :( Har ni några i frysen?
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-14 22:58:46 följande:

I morgon är det dags för ultraljudskontroll och blodprover, jag är lite nervös och spänd. Hoppas de finns några äggblåsor där inne, känner mig inte direkt svullen om magen än så länge men de kommer förhoppningsvis, för då vet man att de växer.

Hur gick det idag?

Jag var på kliniken igår för att kontrollera att jag var nedreglerad samt om cystan hade försvunnit eller förändrats. Nedregleringen hade funkat, men cystan var tyvärr kvar. Ikväll tog jag första sprutan.
  • Akira Öken
    Hönsmorsa skrev 2018-11-15 17:46:30 följande:

Gjorde min första VUL-kontroll idag och blodprov. Ska ta sprutan som vanligt ikväll och får besked om fortsatt dos i morgon när de fått svar på blodprov. Hur många dagar brukar det vara till nästa VUL-kontroll? Förstår att det är individuellt, men hur många dagar har det gått emellan för er?

Hej!

För mig har det varierat. Under denna behandling kollar de mig på dag 9 och 12.
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-16 01:21:14 följande:

Det gick finfint faktiskt. Bra blodprov och man kunde räkna till 17 äggblåsor som växte på bra, sen är de alltid några som gömmer sig. Min chokladcysta såg ut precis som alltid, 2 cm i storlek, ingen förändring. Det blir till att fortsätta med sprutorna till och med söndag. ÄS sprutan är på måndag och sen är det plock på onsdag nästa vecka, längtar!!

Du har ingen chokladcysta har jag för mig, utan en annan typ av cysta? Hur stor var den? Känns det bra att få ha gått vidare till sprutorna, nästa steg lixom?

Skönt! Och låter som bra med äggblåsor! Du ligger ungefär en vecka före mig.

Det stämmer. Vet inte vad den kallas. Men verkar vara resterna av en gulkropp dom blivit till en cysta. Den är cirka 17 mm och har inte vuxit. Känns mycket bra att gå vidare till nästa steg och att det närmar sig äggplock!
  • Akira Öken
    tossaliten skrev 2018-11-15 23:37:03 följande:

Mensen kom idag så bara att ta nya tag...

Tråkigt att höra! :(

Såg din fråga om vad dom ingår i de tre försöken (antalet verkar dock variera mellan olika landsting). Där jag går ingår samtliga eventuella återföringar som är kopplade till de tre försöken.
  • Akira Öken
    Loviisa89 skrev 2018-11-16 07:55:29 följande:

Ja, vi fick tre st till frysen, så det är jätteskönt :) Mensen satte igång ordentligt idag så nu kan jag börja se framåt. Antar att man behöver vänta till nästa cykel innan man kan göra insättning, det blir isåfall i början på januari :)

Åh vad skönt att inte behöva göra en helt ny behandling! Så brukar det oftast vara, att det ska gå en cykel mellan försöken så att kroppen hinner återhämta sig.
  • Akira Öken
    Marita B skrev 2018-11-16 15:04:01 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. År 2015 gjorde jag min första IVF i ett försök att skaffa barn tillsammans med min hustru. Det tog på första kicken och vi är nu föräldrar till en underbar liten kille på dryga två år. Nu gör vi syskonförsök. Eftersom vi inte fick något över till frysen 2015 så började vi från början med ny IVF-behandling. Det resulterade i tre fina (som de alltid säger) blastocyster (5-dagars). I maj månad fick vi negativt på stickan efter insättning av blastocyst nr 1. Det fanns gott om hopp kvar då vi hade två till i frysen. I detta nu ruvar jag på blastocyst nr 2 (dag 10). Minus på stickan med dagens morgonurin och hoppet har i stort sett ersatts med uppgivenhet. Inga som helst graviditetssymtom bortsett från de knip och knåp som orsakas av både Lutinus och Progynon.

Antar att jag bara behöver kontakt med andra i liknande situation.

Hej och välkommen till tråden! Alltid härligt att läsa om de som lyckats få barn med hjälp av IVF! Det inger lite hopp. Sen förstår jag att det är tufft när det tar tid att få ett syskon. De säger faktiskt inte alltid att blastocysterna är fina (så era är nog verkligen det!). Tycker alltid det är tufft att ruva, men ge inte upp detta försök innan testdag, man vet aldrig! Kram
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-11-16 21:44:58 följande:

Jag skulle kunna hugga av men högra hand för att få se det där strecket på stickan!! Förhoppningarna är höga att de där är ett plus!!

Jag gillar mina händer väldigt mycket, men är (nästan) beredd att instämma. :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018