Micec skrev 2018-11-12 08:49:41 följande:
Hej tjejer! roligt med denna tråden så vi kan följas åt!
Jag gjorde min första ET igår, efter ICSI, fick tillbaka en blastocyst och det var ett såkallat guldägg ;)
Men alltså, allt känns så konstigt? HUR kan de ens gå? haha jaja det återstår att se. Min testdag är 22/11...
Jag nojjar somfan, tänk om ägget kanske fastnade i katerern? så jag inte ens fick tillbaka något (vet att dom kollar den efter, men ägget är ju så pyttelitet att de kanske fastnade på "väggarna" av katetern!?) ...
Och igår kväll blev jag allergisk mot en hund jag träffade och nös för kung o fosterland flera gånger, snacka om att jag blev nojjig att ägget åkte ut .. usch så typsikt mig. Jag tänker för mkt.
Hur gamla är ni tjejer och vart gör ni er IVF?
själv är jag 25 och min sambo 28, försökt aktivt att bli gravid i ungefär 3,5 år, men vart helt utan skydd i 6 år. Vi fick bekräftat nu vid första ivf behandlingen att min sambos sperma är väldigt få och långsamma. så kanske har vi fått svar på varför de inte gått på egen hand....
Hej och välkommen till tråden!
Håller tummarna för lilla ägget och hoppas på att det vill flytta in hos dig!
Ja, visst är det märkligt att det kan funka. Tänk vad det går att göra och vilken förmån det är att kunna få den här möjligheten när det inte funkar av sig självt!
Tror inte du behöver vara ett dugg orolig över nysningar eller likande. Men det är ju svårt att stanna tankarna och oron.
Jag är 36 och vi går på Huddinge. Försökt själv sedan 2015 och med ivf sedan 2016. Även vi har manlig faktor och detta blir vårt sjätte försök.