Inlägg från: JenniB |Visa alla inlägg
  • JenniB

Vi med Bim September 2018

EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 12:09:02 följande:

Oj var lite snabb så bilderna hann inte med :D 

EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 12:07:43 följande:
    Någon här som är vis på ägglossning?

Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara. 

Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?
    Det ser ju verkligen ut som att ägglossning sker snart. :D Jag vet inte vilken tid som är bäst att testa, jag tog alltid bara ett test på morgonen och det funkade bra. :)

• JenniB

Jag är på ÄL+4 idag och vet inte varför tiden alltid ska gå så himla långsamt fram till BIM!! 

Det är en sak jag funderar på dock. Jag har de senaste gångerna ALLTID haft ömma bröstvårtor efter ägglossningen. Det har alltid börjat 1-2 dagar efter pos. ÄL-test men inte denna månaden!

Så nu funderar jag ju såklart om något ägg kanske inte släppte ändå trots att jag fick positivt på både ett vanligt och ett digitalt ägglossningstest? Vågar/vill inte tro att det redan är ett tecken... lite tidigt för det väl...

• JenniB

Nu är jag på ÄL+9 så det är några dagar kvar till BIM som antingen är den 1/9 om lutealfasen är 12 dagar som jag tror, eller den 4/9 om floappen får bestämma. ;)

Jag var så himla hoppfull i början och försökte verkligen tänka så positivt som möjligt, men varje dag som går utan några tydliga symptom gör mig lite mer besviken. :/ Har haft en väldigt trög mage nu de senaste 3 dagarna men det kan ju bero på vad som helst! Hoppas tiden till BIM går fort nu så man bara kan gå vidare! <3

Hur går det för er andra?

• JenniB
    Omstart2019 skrev 2018-08-29 08:53:41 följande:
    Det var inte spökstreck! ÄL + 13 men inte med första urinen (med morgonurinet fick jag ytterligare ett supersvagt med ett från Testlagret).

Nu tror jag att jag blev först ut i septembertråden. Shit vad overkligt! Har inte direkt några symtom, bara lätt ömma bröst. Och så känner jag mig sentimental. Blev rörd igår morse över att katten ville göra mig sällskap i badrummet när jag sminkade mig. Kände mig helt full av kärlek till henne, haha.
    Stort grattis!! :D Kände du av någonting eller bara började testa för några dagar sedan? 3
  • JenniB
    Omstart2019 skrev 2018-08-29 09:05:16 följande:
    Jag kände nog inget alls, mer än att det jag i helgen trodde var PMS-humör, försvann på måndagen. Hade några test hemma så jag fick ett infall att testa måndag kväll. Förväntade mig inte att se nåt på testet så tidigt oavsett om jag var gravid eller ej, men när jag faktiskt kunde ana ett streck så började ju tankarna snurra.
    Åh vad underbart! Har ni försökt länge? <3 Detta ger ju faktiskt mig lite hopp ändå... är själv på ÄL+9 men har inte känt något direkt. Trög mage har jag haft nu de senaste 3 dagarna men det kan bero på annat ju. Är så sugen på att kanske ta ett test på ÄL+11 som du gjorde men vet inte om jag vågar. Det är nog enklare att bara vänta och se. 
  • JenniB
    Omstart2019 skrev 2018-08-29 10:45:49 följande:

Tack snälla ni! Detta var 5:e försöket och första gången vi på allvar provade ÄL-test, samt testade Concieve plus glidmedel. Fast hade jättetydlig ÄL så testen kanske var överflödiga...

Gud så kul, blir riktigt glad för din skull! :D Vi har också testat concieve plus glidmedlet denna månaden, hoppas det hjälpte! <3
  • JenniB
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-29 11:31:51 följande:
    Här testades också Concieve för första gången då jag inte kan bli våt hur upphetsad jag än är. Har heller nästan aldrig de där äl-flytningarna även om jag har äl (mina är mer som vatten) så hoppas att detta glid ska hjälpa simmarna :D
    Samma här!! Låter som att det är jag som skriver det haha
  • JenniB
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-29 12:06:01 följande:
    Skönt dock att veta att man inte är ensam. Sambon tyckte det var jättekonstigt först och trodde att det var han som gjorde något fel... men nej, det bara blev så efter att sonen föddes
    Ja verkligen, min sambo har funderat på samma sak. ;) Har försökt förklara för honom att jag verkligen VILL ha sex, men han tror ju att jag inte alls är sugen på grund av det. Kvinnokroppen. ;)
  • JenniB
    Siri88 skrev 2018-08-29 17:03:49 följande:

Så segt det är att gå och vänta på BIM. Jag har haft värkar i livmodern i ca 2 veckor samt ömma bröst. Känner mig också jättetrött och konstig i kroppen. Har gjort ett par graviditetstest men tyvärr är resultatet negativt :/ Vet att det kanske är lite tidigt att testa ännu men enligt Flo ska jag ha BIM 1/9 så man tycker ju det borde ge utslag. Någon jag som har det som jag?

Samma här, BIM 1/9 om min lutealfas är 12 vilket jag faktiskt tror. Flo appen säger dock att BIM är den 4/9 men det är nog bara för att det brukar vara 14 dagar mellan ÄL och mns.

Skrev ett inlägg här igår där jag sa att jag inte kände något speciellt men lite senare kom jag på att jag haft molvärk i magen sedan några dagar tillbaka och mina bröst började ömma igår. Det känns liksom precis runt bröstvårtorna och bakom om du förstår vad jag menar haha, brukade annars ha ömma bröstvårtor men inte denna gången. Trött är jag med, somnar nästan när jag sitter i bilen på väg till jobbet. :( 

När hade du ägglossning? <3
  • JenniB
    Siri88 skrev 2018-08-30 12:49:54 följande:
    Visst är det jobbigt med alla symtom som kan vara både det ena och det andra..

Jag har inte använt ältester denna månad då vi försöker ha mentaliteten ?blir det så blir det? (jäkla lätt att säga, men svårare att leva upp till). Har dock väldigt regelbunden cykel och ägglossning bör ha varit den 15/8. Vi har haft sex varannan dag hela cykeln för att inte missa :)

Själv då?

En annan sak som är avvikande denna cykeln är att jag alltid brukar få några mellanblödningar ca 5 dagar innan den riktiga mensen kommer. De har lyst med sin frånvaro. Tänkte testa imorgon men nu överväger jag nästan att vänta ytterligare några dagar för att inte bli besviken + få ett mer tillförlitligt resultat. Men orkar man hålla sig?

När tänker du testa dig?

ja det är såå jobbigt verkligen!!
    Hahah jag förstår vad du menar, gjorde likadant i början för att jag var rädd att de testerna skulle stressa mig men jag blev mer stressad av att inte veta om och vilken dag jag hade ägglossning. :) Men jag förstår varför du inte gör det!

Jag är på ÄL+10 så jag hade ägglossning den 20/8. Vet inte hur jag ska tolka de "symptomen" jag har... väntar nog bara och ser om mensen kommer eller inte. Min sambo vill inte se mig alldeles för besviken heller så han vill helt vänta tills några dagar efter BIM innan vi testar ihop. Jag tycker absolut du ska göra som du själv känner, men det hade varit roligt om du hade testat på lördag kanske :D

Svar på tråden Vi med Bim September 2018