Inlägg från: JenniB |Visa alla inlägg
  • JenniB

Vi med Bim September 2018

carolol skrev 2018-09-14 09:07:40 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara! Ja det hoppas jag verkligen, har inte riktigt vågat tro det ännu för behöver få positivt på digitala för att få in det. Var på toa nyss och än så har det inte kommit någon mens eller blödning iaf! :)
    Åh så bra! Ser fram emot att se testet imorgon ;)
  • JenniB

Eftersom att jag gillar att se andras stegring tänkte jag dela med mig av min. :D Fick positivt ÄL-test igår så nu ska vi bara fortsätta mysa lite! Hoppas det är vår tur denna gången och att även ni andra lyckas bli gravida <3

• JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-17 10:56:25 följande:
    Åhhh nu håller vi tummarna :D
    Tack snälla du!! <3 Hur mår du? :D
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-17 13:43:51 följande:
    Jaaa uppdatera så mycket du kan haha! Så nyfiken! Jag mår superbra, aldrig mått bättre. Svävar ju på moln, men är SÅ rädd för missfall. Har sånt kontrollbehov så jag smäller av snart. Tidigt UL bokat 27/9 så hoppas på mer svar då. Men alla stickor blir starkare och starkare för varje dag som går. Idag (1 vecka efter pluss) är strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket. För mig ger det lite mer trygghet för att jag ser att HCG ökar :)

Skulle bli så förstörd om detta inte vill stanna...
    Så gullig du är, jag lovar att hålla dig uppdaterad! :D Jag förstår att du är orolig och jag känner igen mig gällande kontrollbehovet. ;) Bokade du in det själv på en privat klinik eller hur gjorde du? Så spännande ju :D Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig och den lille i magen! <3
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-17 14:13:47 följande:
    Vad bra :D

Jag bokade in mig själv bara på en mottagning som jag blev rekomenderad. Berättade att jag gärna vill göra ett VUL så fort som möjligt och gärna så många jag vill under tiden. Och dom var superbra och menade väl mer att det är väl klart vi löser det?
    Så underbart, då har du verkligen något att se fram emot! Vet du egentligen vilken vecka du är i? Visst var det så att du plussade väldigt sent efter BIM?
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-17 20:37:31 följande:
    Ja verkligen!

Nej alltså vi har ingen aning haha! Enligt appen är jag 7+1 när den räknar ifrån första dagen på sista mensen som var 30/7.

Men jag tror att min ÄL blev försenad en vecka, och att jag typ plussade 3-4 dagar innan BIM och att också mensen blev framflyttad. Så jag tror nog att jag är i v.4-5 ? möjligtvis v.6. Först idag är mitt streck lika tydligt som kontrollstrecket. Och idag är det exakt 1 vecka sedan det svaga plusset!

Antingen har det gått till så, eller så uteblev min mens och ÄL kom istället. Och då är jag väldigt tidigt i graviditeten. Typ 2-3 veckor haha! Vi får se vad dom säger 27/9 :D
    Haha jag tänker just det att man väl har hört om låghormonare, men såå sent kan du ju inte ha börjat producera hcg liksom. Även om det skulle vara roligt om du redan var i vecka 7. :D
  • JenniB
    Sobika skrev 2018-09-20 08:32:07 följande:

Idag på bim (äl+13) fick jag gravid 2-3 veckor <3

Grattis!! <3 :D
  • JenniB
    kladdkaka82 skrev 2018-09-21 13:32:07 följande:

Jag har äl:)) Måtte det bara finnas ägg nu oxå. Håll tummarna...

Håller tummarna för dig! :) <3
  • JenniB
    Jagvetdåinte skrev 2018-09-25 07:18:17 följande:
    Vad skönt ändå att ha påbörjat fertilitetsutredning! Du ska se att det går bra :) Mina syrror är 40 och har båda två nyss fött respektive nyss blivit gravid. Jag som är 30 har försökt snart ett år utan resultat. Gynekologen har ju rätt, men såklart lättare sagt än gjort. Att slappna av alltså. Mitt tips som jag kör med nu och som fungerar bra för mig just nu även om just mensdagen är jävligt deppig. Det är iaf att se till att ha något annat kul att se fram emot, försöka fokusera lite på det ist. Weekend (googla på saker man vill göra ist för googla på fertilitet). Håller tummarna för oss alla!
    Så himla bra tips!! Denna månaden är första gången jag själv försöker att fokusera på något annat roligt och än så länge har det funkat ganska bra. ;) Får se hur det känns om mensen kommer...
  • JenniB
    LillaElementet skrev 2018-09-25 13:47:37 följande:

Förra bim var jag stensäkert på att jag var gravid. Hade flera symptom men denna gång 0.

Känner igen det.. ;)
  • JenniB

Jag har funderat på en sak jag märkt nu under denna cykel.
    Är just nu på BIM-3 och "väntar" på att min pms ska komma igång. Brukar alltid vara på riktigt dåligt humör minst 1 vecka innan mens. Humörsvängningar, trötthet, förstoppning och en uppsvälld mage brukar jag ha men nu är jag istället suuuperglad, lycklig och mår hur bra som helst. Har ni varit med om det någon gång att pmsen liksom bara inte kom och ni mådde bra? haha 
    Även min sambo och en kompis har märkt skillnaden på mig men jag vågar såklart inte hoppas på något utan är mer nyfiken på om ni har varit med om nåt liknande! <3

• JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-26 11:16:24 följande:
    Åh spännande!!

Jag följer här med spänning, när ska du testa?

Det här med pms kan ju mycket väl vara något positivt? :D
    Jaaa <3 Jag funderar på att kanske ta ett test imorgonbitti, men vet inte om jag vågar? Kanske lika bra att göra det så slipper man tänka och fundera för mycket. ;)
  • JenniB
    Skuggviol skrev 2018-09-26 11:11:17 följande:

Min mens var punktlig som vanligt och dök upp i tisdags på cd 32... Nu hoppar jag över till oktobertråden, och ringer för att börja utredning... Lycka till alla ni som är kvar i tråden Glad

Lycka till med allt! <3
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-26 13:00:22 följande:
    Har du haft koll på ÄL denna månaden? Jag hade inte kunnat hålla mig haha!
    Ja jag fick positivt test den 16:e :) Så jag är på ÄL+9 och BIM-3. Haha jag förstår dig. Jag har väntat alla andra månader så nu tänkte jag bryta rutinerna lite och testa tidigare. :D
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-26 13:43:38 följande:
    Åh vad spännande!!!

Och ni körde den metoden vi snackade om eller? :D
    Precis, "sperm meets egg" metoden haha. Det gick jättebra även om man alltid var sugen när man väl inte skulle ligga. :D
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-26 16:09:46 följande:
    Gud vad bra, då bidrog den alltså till lite längtan också! ;) så ni hade att göra med andra ord! Haha!

Håller verkligen tummarna för er, och se inte ett negativt test som slutet förens mensen dyker upp! Bara testa och testa tills det inte går mer! Jag testade ju typ 11 dagar i sträck, negativt hahaa! :'D
    haha ja verkligen. :D
    Tack så snällt av dig! Ska bli spännande att se vad som händer!! <3
  • JenniB

Alltså vad säger ni om de här? Är idag på ÄL+10 och BIM-2! Det syns ännu tydligare på mobilen och i verkligheten men visst är det positivt? Sista bilden är tagen efter 8 min, de andra två efter 2-4 min. <3 Tänkte ta ett digitalt på BIM på lördag :)

• JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-27 13:42:59 följande:
    ALLTSÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :D

Jag tror det är positivt!!!

Kolla på det när det är torrt!! Hoppas shit vad kul!
    Det syntes sååå himla bra i verklighet och även i mobilen när jag hade tagit kortet. Jag tvivlar verkligen inte längre, till och med sambon såg det och då hade han inte ens vaknat till ordentligt än haha.

Lyckligast i världen nu känns det som. :'D När har du bf förresten? Kom inte ihåg om du sagt det innan.. :D
  • JenniB
    1995lj skrev 2018-09-27 13:24:58 följande:

Nu har jag tagit ett test efter ha hållt mig i 4 timmar. = inte gravid ? :(:( hade ju ett positivt test med morgon urin igår :( köpte två pack så får ta ett till med morgon urinen imorgon då.. står ju att om det är innan bim så ska man ta det med morgon urin så hoppas :( <3

Vad tråkigt men försök tänka positivt och testa på morgonen igen!! <3 <3
  • JenniB

Nu har jag fått två streck på två olika test och vågar lägga in mig på Pluslistan!! :D <3 Detta var vårt 4:e försök så nu håller jag tummarna för att allt går bra och att ni andra också lyckas!

Bim listan: 

2/9 Mantan , puffen2009, MammaPolly, novemberregn 

3/9 - Lilla Lina, Ardnas89, Pemsan 

4/9 - kiwibear, ero13 

5/9 - Sirest01, Miichaella 

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87 

8/9 - Kira16, Nr2år2019, Canama, tinz 

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm, Blomma10, brallison 

10/9 - Anno89 , Carola18 

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula, Nova92 

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki 

14/9 - Teresee, carolol 

15/9 - lyckligast80 

16/9 - Lola90 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff, Thesss, Laurenskan 

18/9 - NiniBy, Missempi 

20/9 - Liverhänder, Kinan 

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika, Isstormen, 1819z 

22/9 - Gulletussan82, vestliii, Emmie 82 

23/9 - franksmatte, Amne18, Summerstriker, Ejjami

24/9 - Issari 

25/9 - Skuggviol, AliceJuni, Pixma , JuliaC, MomK 

28/9 - Honsomlängtar, Frunochmamman, NiMi12, sariiparii 

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB, Dinofantast, Piffan87, WanderChild 

30/9 - Em0ma maalinJ, Snöflingan28 , jagvetdåinte 

PLUS-listan: 

30/8 - H1ssa (BIM -4) 

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3) 

2/9 - EnBlivandeWestring (BIM-5) 

6/9 - Periksson90 (BIM-3) 

7/9 - Buffsie (BIM-1), KSRG8887 (BIM-5, ÄL+10) 

8/9 tinz (BIM) 

11/9 Bondjäntan (BIM-2) 

15/9 carolol (BIM+1) 

17/9 Gulletussan82 (BIM-5, ÄL+11) 

18/9 Sobika (bim-2, äl+11), IBS (BIM-5, ÄL+9) 

20/9 Summerstriker (BIM-1 ev BIM-3, äl+11)

23/9 Ejjami (BIM, äl+11)

27/9 JenniB (BIM-2, ÄL+10)

Svar på tråden Vi med Bim September 2018