Inlägg från: JenniB |Visa alla inlägg
  • JenniB

Vi med Bim September 2018

Siri88 skrev 2018-08-31 06:36:23 följande:

Idag kom mensen :( så himla besviken. Hade verkligen hoppats på att det fanns ett litet frö i min mage.. men men bättre lycka nästa gång!

Hänger kvar i tråden dock mitt nästa BIM borde vara den 29/9.

Lycka till alla andra!

Vad synd... vi som hoppades så mycket! :( <3 Försök tänka positivt inför nästa gång även om det kan vara svårt. :(
  • JenniB
    Poison88 skrev 2018-08-31 14:37:55 följande:

Dra mig baklänges! Jag gjorde ett tidigt graviditetstest. Vågar jag tro på detta?

ÅH VAD ROLIGT!!! Detta kan ju inte va negativt!!! :D GRATTIS!! <3 <3
  • JenniB

Mensen kom igår på BIM dagen, är så otroligt ledsen och besviken då jag verkligen trodde det tog sig denna gången. :( Låg och grät i sängen i natt på grund av den hemska mensvärken... Nytt BIM blir den 29/9 - hoppas på 4:e försöket nu då! <3

1/9 - timal89, Esofe, Emmzi93, Dinofantast, Snöflingan28

2/9 - Mantan , FrunochMamman, puffen2009, MammaPolly, novemberregn

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, Piffan87, Pemsan 

4/9 - kiwibear, ero13, 

5/9 - Sirest01, Miichaella 

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12 

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie, Nr2år2019, Canama

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm

10/9 - Anno89 , Carola18 

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula 

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90 

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy, Missempi 

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika

23/9 - franksmatte 

25/9 - Skuggviol, Sariiparii

27/9 - Amne18 

28/9 - Honsomlängtar

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB

30/9 - Em0ma

PLUS-listan: 

29/8 - Omstart2019 (ÄL +13 och BIM -3)

30/8 - H1ssa (BIM -4)

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)

• JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-03 10:46:10 följande:

Blir så ledsen också, från att ha en normal cykel tidigare till att få en på 37 dagar?! Är på dag 36 nu, ingen mens i sikte och inget positivt test. Är det någon som vet varför det blir såhär? Är helt förtvivlad och funderar på att ge upp...

Ge inte upp!! Vi får hålla ihop du jag och Lilla Lina. :) 
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-03 13:41:56 följande:
    Ska försöka! Det är klart, kul att vi har liknande datum också. :)) Men mina kanske ändras ännu mer denna månaden eftersom min cykel verkar bli förlängd med 2-3 dagar varje gång... :/
    Förstår att det är jobbigt. :( men jag fortsätter hålla tummarna för dig i alla fall! Nån gång är det ju faktiskt vår tur!
  • JenniB
    smultronsmula skrev 2018-09-05 08:10:07 följande:

Är det någon som ser något på det vita (tidiga) testet?

Jag och mannen tycker oss se ett svaagt streck på det tidiga och en antydan till något på det vanliga (som alltid syns det ju bättre i verkligheten)

Är bara på ÄL+8 och BIM-6 så jag vågar inte hoppas för mycket att det faktiskt stämmer, kan man ens se något så tidigt?
    Ska såklart testa varje dag fram till BIM och se om det ökar i styrka men blev så pirrig nu :)

Jag tycker jag ser något på båda men tydligare på det vita. <3
  • JenniB
    vestliii skrev 2018-09-06 11:38:32 följande:

Jag blir galen, ska enligt beräkning ha äl idag, ska till dk och inseminera mig så har testat sen den 2e sept men förstår inte mina test. Att alla är jag vet jag men de verkar bara bli svagare ju..

Jag tror ändå att det är en liiiten stegring där. Jämför man idag 6/9 med den 4/9 så tycker jag de verkar ganska lika men gårdagens var ju betydligt ljusare än dagens test till exempel. Jag har själv aldrig sett en tydlig stegring utan hos mig gick det från en dag till en annan att testet blev positivt och då såg man knappt något alls dagen innan. Håller tummarna att du får din ägglossning snart! <3
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-06 12:44:00 följande:
    Hade också värk igår, inte densamma som mens utan annorlunda. Trodde det var på G. Idag hade tempen sjunkit 0.10 grader. Trodde att den skulle komma idag, men inte ett enda tecken på blod eller rosa flytningar?!

Tror du känner kraftig mens smärta ifall det är tidigt missfall samt en annorlunda blödning. Kanske mer eller mindre med klumpar i?
    novemberregn skrev 2018-09-06 12:39:00 följande:

BIM+4 / ÄL+16.

Igår fick jag kraftig mensvärk men ingen mens kom. Imorse sjönk min temp och jag fick lite rosa på pappret när jag torkade. Gjorde inte ont. Det var vid 5-tiden.

Nu känns det som riktig mensvärk men jag verkar bara blöda lite. Än?

Bajs, trodde att det kanske tagit något ändå...blir så ledsen....

Hur vet man om det är missfall eller bara sen mens? :(

Jag vet inte helt hundra om jag fick ett tidigt missfall men i juli var min mens sen 3 dagar och jag hoppades på att jag var gravid. Sen kom mensen då och fy satan vad ont jag fick. Kunde inte göra något alls, bara vek mig av smärtan och inga värktabletter hjälpte. Grät så otroligt mycket för att det gjorde så ont och behövde byta tampongen extremt ofta. Den var full efter mindre än en timme... Det kom ut 2 stora klumpar med vilket jag aldrig hade sett innan och inte haft sen dess. Dessutom var mensen bara 3 dagar lång vilken den aldrig hade varit heller.

Hoppas det inte är ett missfall i ditt fall!! <3 Jag är ändå ganska glad över att inte veta om det var det, fast jag ibland vill man ju veta om man lyckats bli gravid så man vet om allt funkar....

• JenniB

Nu är mensen över för denna gången och ÄL borde ske om ca. 9 dagar. 
    Nu hoppas jag att det ändå blir någon denna månaden!!! <3

• JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-07 11:08:18 följande:

Cykeldag 40... ingen mens, negativa tester och har testat varje dag. Sitter nu i telefonkö till gyn, har fortfarande värk nämligen men ingen mens. Är väldigt obehagligt detta, och har aldrig i mitt liv varit med om att den varit såhär försenad.

Hoppas du får något vettigt svar ifrån gyn och kanske får träffa någon med snart! Hade varit lika "orolig" och irriterad jag med <3
Svar på tråden Vi med Bim September 2018