Inlägg från: JenniB |Visa alla inlägg
  • JenniB

Vi med Bim September 2018

LD2018 skrev 2018-09-07 11:27:56 följande:
    Läste en annan tråd här på FL, satt som nr 13 i kö och la faktiskt på. För jag misstänker att dom kommer be mig ringa igen om en vecka om mensen inte dykt upp. Så jag får nog snällt vänta tyvärr... hoppas verkligen att den kommer i helgen! Detta är fruktansvärt jobbigt just nu...
    Ah förmodligen hade de gjort det, men man hoppas ju ändå att man ska få någon hjälp eller liknande!
  • JenniB
    LD2018 skrev 2018-09-10 09:57:18 följande:
    TJEJER?!?! SER NI VAD JAG SER???

CD43 BIM+9?!?!?!
    Men herreguuuud!!!! Hoppas så det är på riktigt!!! <3
  • JenniB
    Snöflingan28 skrev 2018-09-10 19:39:36 följande:
    Grattis till er som plussat!! 
    När det inte blev något nu 1/9, är det dags för nya tag. Enligt Flo-appen har jag ÄL nu på fredag 14/9 och enligt Ptracker på måndag 17/9. Ska köra med ÄL-stickor denna period, får se hur det går. Känner redan av ryggontet (som jag alltid gör vid ÄL), så tänkte testa en gång om dagen denna vecka, får se när stegringen sker. Gjorde ett idag vid 17 och har två tydliga streck, men har inte kommit upp i samma tydliga färg (eller starkare) än. Önskar så att det blir vår tur att plussa snart. Måste fråga er andra också, hur gör ni efteråt? Ligger ni kvar och låter det gosa till sig "där nere" för att öka chanserna, eller är det mer en myt? 
    Vad gör man inte för att kamma hem plusset liksom, haha. 

2/9 - Mantan , puffen2009, MammaPolly, novemberregn 

3/9 - Lilla Lina, Ardnas89, Pemsan 

4/9 - kiwibear, ero13, 

5/9 - Sirest01, Miichaella 

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87 

8/9 - Kira16, Nr2år2019, Canama, tinz 

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm, Blomma10, brallison 

10/9 - Anno89 , Carola18 

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula, Nova92 

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki

14/9 - Teresee

15/9 - lyckligast80 

16/9 - Lola90 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff, Thesss, Laurenskan

18/9 - NiniBy, Missempi 

19/9 - carolol 

20/9 - Ejjami 

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika, Isstormen 

22/9 - Gulletussan82, vestliii

23/9 - franksmatte 

24/9 - Issari 

25/9 - Skuggviol, Sariiparii , AliceJuni, Pixma 

27/9 - Amne18 

28/9 - Honsomlängtar, Frunochmamman 

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB, Dinofantast, Piffan87 

30/9 - Em0ma maalinJ, Snöflingan28

PLUS-listan: 

30/8 - H1ssa (BIM -4) 

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3) 

2/9 - EnBlivandeWestring (BIM-5) 

6/9 - Periksson90 (BIM-3) 

7/9 - Buffsie (BIM-1), KSRG8887 (BIM-5, ÄL+10) 

8/9 tinz (BIM)
    Jag har ÄL ca. den 16/9 och BIM 29/9 så ganska likt dig. :D Jag ska börja med ÄL-test imorgon tänker jag så får vi se hur det går! Jag brukar oftast ligga kvar några minuter i alla fall haha, men har läst att det inte ska spela så stor roll egentligen. Har dock blivit van nu så jag fortsätter nog med det. ;) Du då?
  • JenniB
    MammaPolly skrev 2018-09-11 08:29:18 följande:

Nu kom mensen men sjuka kramper nästan två veckor sent!

Jag undrar om det kan vara så att det faktiskt var svagt positivt men att det sedan dog...?

Strax efter att jag skymtade streck på stickan försvann symptomen, jag har inte känt mig gravid sen ett par dagar tillbaka...

Vad tror ni? Finns den risken eller är det hjärnspöken?

Det bästa är nog att inte fundera så mycket över det men det finns ju en chans att det var svagt positivt! :/ <3
  • JenniB
    Snöflingan28 skrev 2018-09-11 17:40:55 följande:
    Åh, jag håller tummarna för oss!! 
    Haha, jag med! Förra månaden stoppade jag en kudde under rumpan och så låg vi och småpratade om allt och inget. Kändes liksom fel att bara låta det rinna ut på en gång. Men har, precis som dig, läst att det bara är en myt. Tydligen hjälpte det inte, denna gång. Kommer nog med största sannolikhet låta det ligga kvar en stund, även nu, haha ;) 

Det gör jag med!! <3 
    Haha det känner jag igen. ;) Det gör jag nog med, känns rätt på något sätt liksom haha. Håll mig uppdaterad om när ÄL sker och hur det känns efteråt! <3

• JenniB
    KSRG8887 skrev 2018-09-13 05:43:24 följande:

Blev ett tidigt missfall/kemisk graviditet för mig. Negativt test igår och idag sjönk temperaturen. Bara att invänta blödningen som förhoppningsvis dyker upp idag så vi snart kan försöka på nytt.

Åh nej! :( Skickar en kram till dig! <3
  • JenniB
    carolol skrev 2018-09-13 11:12:31 följande:
    Här är originalet som inte kom med..vad säger ni?

Jag kan inte se bilden :(
  • JenniB
    carolol skrev 2018-09-13 11:12:31 följande:
    Här är originalet som inte kom med..vad säger ni?

Jag kan inte se bilden :(
  • JenniB
    WanderChild skrev 2018-09-13 19:03:58 följande:

Fick gå tillbaka 10(!) sidor innan jag hittade en version av BIM listan som gick att kopiera. Såg att nån kopierat den på vägen men den låg i citat så gick ej att kopiera. Uppdatera om ni fallit bort!

Förra cykeln var första efter p-pillerstopp o blev ca 70 dagar lång och mensen kom redan på äl+8! Nu på cd13 i denna cykeln är äl redan på gång igen nu! :D Fick starkt streck på dagens sticka så äl borde komma i morgon eller lördag (förra cykeln fick jag starkt 2 dagar). Hoppas dock att äl hellre kommer senare än tidigare då mannen är bortrest och kommer hem i morgon kväll ;). Oavsett borde BIM om jag räknar på någorlunda normal lutealfas denna gången bli runt 29/9, kul att vi är många den dagen!

Då har vi BIM samtidigt vad roligt! Jag ska få ÄL i helgen, har fått positivt ÄL-test på CD16 de två senaste månaderna så på söndag borde det visa något. :) Håller tummarna för dig!
  • JenniB
    carolol skrev 2018-09-14 06:50:40 följande:
    Ja på översta! :)

tog ett nytt test imorse med inte så stora förhoppningar då jag fick en liten liten blödning igår kväll så satte i en tampong ifall mensen var på väg. Men hade inte kommit något nu under natten när jag tog ut den och tyckte mig helt klart kunna se ett streck till på testet. På bilden med två test har jag det jag tog igår underst, tycker att det stegrat och att det jag tog igår ser helt negativt ut medan detta ser positivt ut... vågar jag tro det? Vad säger ni? Blödningen förvirrar mig och dessutom har jag riktig mensvärk så känns som den ska komma när som helst :(
    Jag ser med och väldigt tydligt till och med! Håller tummarna att den lilla blödningen inte är början på ett tidigt missfall, men nu försöker vi tänka positivt eller hur? ;) <3
Svar på tråden Vi med Bim September 2018