• Siri88

BIM oktober-18

Startar en ny BIMtråd för oktober.

Vi försökte första gången förra nu i september men tyvärr kom mensen idag. Så nu siktar vi mot försök nummer två!

Denna månad ska jag köra med ägglossningsstickor i hopp om att bli gravid! Drömmen är ett juni-barn!

Jag har bim den 5/10.

• Svar på tråden BIM oktober-18
  • Anonymlängtar
    idaisraelsson skrev 2018-10-16 15:55:53 följande:

Stort grattis till dig:)))<3

Tack så mycket :D <3
  • Anonymlängtar
    Sommaren2018 skrev 2018-10-16 16:15:50 följande:

Åh va underbart, stort grattis :D !!

Ja de är helt fantastiskt!! Tack så mycket :D
  • cassandra92
    Anonymlängtar skrev 2018-10-16 17:17:26 följande:
    Ja men då tycker jag verkligen ni ska fortsätta försöka på "naturliga" vägen
    Jaa men det börjar verkligen bli jobbigt. Så jag kan inte tänka mig hur det måste kännas för dig. När jag känner att jag går sönder varje gång jag ser den där förbannade mensen.... 
  • Anonymlängtar
    cassandra92 skrev 2018-10-16 17:23:01 följande:

Jaa men det börjar verkligen bli jobbigt. Så jag kan inte tänka mig hur det måste kännas för dig. När jag känner att jag går sönder varje gång jag ser den där förbannade mensen.... 

Förstår din känsla helt! Ett tag va jag som "avtrubbad" när mensen kom, men min sambo har varit helt underbar genom hela resan och burit oss båda två! Så mitt tips är att luta dig mot din kärlek så mycket du kan när det blir för jobbigt så du slipper bära det själv! Men jag hoppas och ber att det ska gå vägen för er nu när du fått koll på din ÄL :D
  • Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-15 22:42:24 följande:

Roligt! Då ligger vi inte så långt ifrån varandra, jag hade Lh-stegring 13-14e och BIM 28/10!

När kommer du ta ett gravtest? Hihi
  • cassandra92
    Anonymlängtar skrev 2018-10-16 17:57:05 följande:

Förstår din känsla helt! Ett tag va jag som "avtrubbad" när mensen kom, men min sambo har varit helt underbar genom hela resan och burit oss båda två! Så mitt tips är att luta dig mot din kärlek så mycket du kan när det blir för jobbigt så du slipper bära det själv! Men jag hoppas och ber att det ska gå vägen för er nu när du fått koll på din ÄL :D

Ja det är tur man inte är ensam i det, då hade man verkligen inte orkat!!! Hoppas också det! Och hoppas du får en fantastisk liten bebis nästa sommar!!!!
  • Tirin
    Sommaren2018 skrev 2018-10-16 20:00:50 följande:

När kommer du ta ett gravtest? Hihi

Satte mig just och läste på i min gamla fysiologibok och cellerna som producerar hCG börjar med det tidigast dag 8-9 efter befruktning/ägglossning och jag hade nog Äl i måndags så tänkte börja testa tidigast på onsdag den 24e. Såååå lång tid, du då?
  • NervösAnonym

Hej,

Jag har en cykel på ca 31 dagar, skulle haft äl den 7/10 enligt mina 3 mens/äl kalendrar MEN det tyckte inte kroppen. Jag testade CB ältest 5/10,7/10 och 8/10 men inte en reaktion. Trodde jag hade utebliven äl den månaden. Men så kom annorlunda flytningar kvällen den 10/10 så väntade på morgonurinet den 11/10.

JIPPI!! Ägglossningen var här, fick fast glad gubbe på den som visar 3 olika alternativ, alltså fick jag det starkaste resultatet så vi hade sex en gång den kvällen.

Eftersom min ägglossning inte kom när systemet räknade ut det så är kalendern lite konstig. Ingen aning när jag har min bim så vet inte när jag skal bli misstänksam. En kalender säger fortfarande Bim 22/10, den andra säger Bim 27/10.

Är så spänd, nervös, rädd... Allt. Har en son på 6 år sedan innan med mitt ex. Så svårt att vara tålmodig.

• Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-16 21:01:23 följande:

Satte mig just och läste på i min gamla fysiologibok och cellerna som producerar hCG börjar med det tidigast dag 8-9 efter befruktning/ägglossning och jag hade nog Äl i måndags så tänkte börja testa tidigast på onsdag den 24e. Såååå lång tid, du då?

Åh okej men det var ju jättebra att veta :)!

Ja men samma ungefär, jag hade tänkt den 25e och hoppas att det inte är för tidigt.

Men verkligen shit va tiden kommer gå långsamt tills dess?!

Hur ska vi få tiden att gå fortare haha?
  • cassandra92

Hej! Fråga. Visst är det så att om man tempar så brukar man säga att dagen efter en ägglossning så går tempen upp? Min app sa ägglossning igår och idag gick tempen upp 0.4 grader. Vad tror ni?

Svar på tråden BIM oktober-18