sextiotalist skrev 2018-09-21 09:46:40 följande:
Det har sambon och jag också, men likväl så har våra relationer med de runt omkring sig ändrats under resans gång, inget negativt, utan bara annorlunda.
Men nu rör det som ex, som, när mannen var singel, kunde använda sig att mannens tid rätt mycket, men när det kom in en ny, så kunde de inte längre disponera den tiden som de själva ville och än mindre när det kommer fler barn in. Det är den typen av kvinnor som det rör sig om.
Om något av dina syskon skulle få en ny relation så misstänker jag att du backar och låter de utveckla sin relation, du kräver inte deras uppmärksamhet och att de ska hjälpa dig med miljoner saker, utan du ger dom både den tid och utrymme som de önskar eller hur?
Nej, känner inte igen mig i tankesättet. Jag har aldrig krävt att mina syskon ska hjälpa mig med miljoner saker, oavsett relationsstatus. Skulle inte tänka "nu ska jag inte ringa min syster för hon vill nog vara ifred i sin nya relation", och skulle inte vilja att hon tänkte så heller. Så funkar det inte i vår familj. Däremot har man självklart rätt att säga att det inte passar att prata just nu. Jag har aldrig tänkt att man ska bete sig annorlunda mot någon för att den har en relation, och vill inte heller själv bli behandlad annorlunda. (Förutom att man bjuder in partnern också förstås!)
Men det är säkert olika.