Anonym (Fd missnöjd styvmamma) skrev 2018-09-14 00:24:22 följande:
Fast det du beskriver är inte elaka barn, det du beskriver är barn som mår fruktansvärt dåligt och behöver hjälp. Deras mamma missköter dem och misshandlar dem mentalt, och deras pappa struntar i det.
Därav folks reaktioner.
Du har avskrivit dem helt och vägrar ens tänka tanken att de kanske inte alls är emot dig utan de är faktiskt BARN som behöver hjälp.
Det du beskriver är att deras mamma tvingar sina små flickor att ta fullt ansvar för henne, och ni hjälper dem inte överhuvudtaget.
Jag fattar att ni försökt och ledsnat, men du är arg på barnen och det är helt åt helvete fel! JA det finns elaka barn, men 99 av 100 är inte alls elaka utan beter sig illa i ett rop på hjälp.
Har ni varit i kontakt med BUP eller någon annan och frågat om flickornas beteende? Har ni gjort någon orosanmälan hos soc? Om du VET att de får köra bil, bada utan tillsyn och allt annat i listan du skrev förut, VARFÖR har detta inte anmälts till soc? Ni har ju ändå gett upp så vad är det värsta som kan hända?
Jag vet faktiskt inte om folk gör sig trögare. Ni, du vet ingenting om min situation så att sitta här och argumentera emot vad som är fallet, är helt otroligt. Jag blir paff. Barnen mår inte dåligt, de har inget utåtagerande beteende eller introverta problem, de bara gör så här. Smält det. De mår toppen hemma hos mamma! För att hon är deras bästa vän.
Vad vet du om vad som har anmälts eller inte?!? Vad vet du om vad vi hjälpt dom med och inte?!? Alltså Bara det. Lägg ner.
Nej så skiter inte pappan i det!! Ok! Vad är det som inte framgår, på riktigt?!? Att ens sitta och hitta på en saga för någon med levande problem är så smaklöst! Att ens tro man vet allt efter att ha läst några inlägg, då är man experter på nån annans hushåll och livs levande problem. Skärp dig! Det är alltså inte klädsamt. Jag förklarar situationen, vad jag är missnöjd med och ingenting annat sen om du och alla andra självutnämnda psykologer tar sig rätten att argumentera emot det säger så mycket om er själva. Sluta att tala om för andra vad deras problem är när ni inte vet ett jäkla dugg! Ett par rader på internet säger ingenting om en helhet. Ni hakar helt enkelt upp er på smådetaljer och gör en saga av det eller rättare sagt ändrar en hel livssituation utefter en detalj. Ni kommer inte kunna ändra på det eller på fakta hur mycket ni än lever i fabler. Skrämmande att ni verkligen tror det. Om det nu är så viktigt för er, gör en uppsättning på Kina teatern eller nåt.
Undra vem som borde söka hjälp.