Anonym (Ts) skrev 2018-09-29 17:55:11 följande:
Ja verkligen, det är tufft och rejält energikrävande. Ingen tror mig, förutom de som vet på min sida, medan mina "bonusbarn" och deras mamma samt alla med dom bara säger styvhäxa som du säger.
Igår kom min sk styvdotter gåendes på stan, tog näsan i vädret och gick omväg. Jag höll hennes lillebror, LILLEBROR(!!), i handen. Men så är JAG styvhäxa? Idag träffade vi henne på affären, mina barn ropar "där är *******", jag sätter dövörat till och bara går. Vänder mig inte ens om när de ropar. Så har det blivit. Så många gånger jag hälsar på denna lilla oskyldiga ragata utan en hälsning tillbaka. Så min man sa att jag måste göra likadant tillbaka. Nu gjorde jag det. Kunde inte bry mig mindre. Hon har skapat detta helt och hållet själv. Men de som tagit ställning ser inte det.. Bakom kulisserna. Styvhäxa oavsett orsak och omständigheter.
Hennes mamma sätter på ett flin på tryne och hälsar, aldrig knappt gjort förut så nu efter hon fick veta att vi vet om hennes jävla skitsnack om mig till mina barn. Spyfärdig! Sådan mor..
När makens barn var med sin mamma så fick de inte ens säga hej till sin pappa, för då blev hon sur.
Jag tyckte det var konstigt när vi körde förbi dem och han varken tutade eller vinkade åt dem, tills jag fick förklaringen.
Jag brukade dock tuta och vinka åt dem när jag körde förbi, de höjde handen tillbaks, men inget så där översvallande. Men jag sket i vilket, eftersom jag tutar och vinkar åt alla jag känner, även åt dem. Varför skulle jag göra skillnad mellan dem och andra....