• Majsan2018

Nyligen plussat BF juni 2019

Hej!

Tänkte starta en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i maj/juni ???? vad är era erfarenheter såhär tidigt? Första graviditeten på första försöket. Nervöst och spännande på samma gång! Känner ingenting än förutom mensvärksliknande då och då. Är i vecka 5.

• Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019
  • Majsan2018

Stockholmtjej du ringer bara kvinnohälsovården i ditt län o berättar att du plussat så ställer de lite frågor också bokade de in ett första ?hälsosamtal? som det kallades för mig i min v 6. Då man träffar BM och får lite rådgivning och lägger upp en plan för nästa besök och så. Lycka till!

• NiMi12

Jag plussade idag, CB sa 2-3 veckor.

Är i vecka 5 (4+4).

Ska ringa BM på måndag och boka tid. Beräknad bf enligt app till 4 juni.

Har molvärk mest hela tiden och ömma bröst. Har varit trött i två veckor och är för tillfället sjuk. Förkyld och lite feber.

• LD2018
    Senapsfrö skrev 2018-09-28 22:25:28 följande:

Ja! Jag! Overkligt! BF sista dagarna i maj! Är nu i 5+2.

Första graviditeten, första försöket. Jag kände i kroppen direkt, bara några dagar efter ÄL. Plussade fem dagar innan BIM. Lite orolig och hoppas att allt ska gå bra! Jag har ömma bröst, har haft molvärk, är trött och sedan någon dag ett svagt envist illamående.

Så spännande!

Vilket datum plussade du? :)
  • stockholmtjej
    Majsan2018 skrev 2018-09-29 20:07:27 följande:

Stockholmtjej du ringer bara kvinnohälsovården i ditt län o berättar att du plussat så ställer de lite frågor också bokade de in ett första ?hälsosamtal? som det kallades för mig i min v 6. Då man träffar BM och får lite rådgivning och lägger upp en plan för nästa besök och så. Lycka till!

Åh tack så mycket :D gör det på måndag!
  • jojulolia

Hallå :D grattis till alla! jag plussade för två veckor sedan och borde ha bf i slutet av maj någon gång (svårt att veta då jag inte hann få tillbaka min mens efter jag tog ut spiralen i aug). Jag har mått bra fram till några dagar sedan (förutom sjukt trött och ömma bröst) men nu har jag fått hemskt illamående på morgonen. Någon som har samma och har något tips?

• MissT01

Hej allihopa.

Jag plussade i fredags. Vet dock inte hur många dagar efter BIM eftersom jag väntade 7-10 dagar för att vara säker på att mensen inte var bara sen.

Enligt CB sticka har det gått 2-3 veckor. Appen säger vecka 6.

• Andreas80

Hej! Jag är i v.8 (7+2) och plussade för drygt 2 veckor sedan. Bf enligt appen nån gång maj-2019. Har haft ganska många symtom med alltifrån molande värk i rygg och mage / ont i leder och fötter, illamående, ömmande bröst, huvudvärk etc.

Detta är första gången jag är gravid. I fredags var jag på inskrivning hos barnmorskan men inga undersökningar ännu.

Igår kväll upptäckte jag en ljusbrun flytning när jag gick på toaletten. Blev så himla orolig att något är fel och början till ett missfall...

Har ringt gynakuten och de sa att det är svårt att säga. Kan va fullt normalt men kan va början på ett missfall som inom några dagar mynnar ut i värk och blödning.

Än så länge har jag inget ont men tycker det är jobbigt psykiskt och man har inget att jämföra med... kommer det bli nåt av detta eller va det bara tillfälligt? Tänker att jag får ringa barnmorskan imorgon...

Försöker jämföra med hur jag mått innan med illamåendet och känna på brösten etc.

Tycker att symtomen försvagats lite men finns fortfarande kvar... igår innan allt detta hände var jag fruktansvärt illamående.

Vill bara allt ska va bra och nu tar jag hellre ett illamående än att nåt är fel;-(

Mvh Madeleine

• Andreas80

Tack snälla! Ja är bara att avvakta och se... och just denna väntan är så jobbig:)

Vilken vecka är du i och hur mår du??

• Miktor

Jag plussade i fredag spå bim+1! Hade ett tidigt missfall juni i vecka 5 (4+2) så är såklart lite orolig, men hittills har det varit lugnt. Är idag i vecka 5 (4+3) med bf 7/6-19.Kör med nc så tycker det är skönt att ha koll på sin temp. Jag trodde inte på det förrän på ÄL+13 då jag inte hade några symptom alls innan. Inte ens pms. Men sen så började jag få kväljningar, ont i ryggen, konstiga onda mensvärks värkar som höll i sig i 30 sek och sen försvann. Hittills så har jag varit tröttare än vanligt, illamående innan mat och ont i ryggen. Känner mig förhoppningsfull! När tycker ni man ska ringa och boka in sig? Bor i Stockholm och skulle vilja boka in ett vul så tidigt som möjligt så att man kan känna sig lugn. Grattis till alla som har plussat!

Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019