• Majsan2018

Nyligen plussat BF juni 2019

Hej!

Tänkte starta en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i maj/juni ???? vad är era erfarenheter såhär tidigt? Första graviditeten på första försöket. Nervöst och spännande på samma gång! Känner ingenting än förutom mensvärksliknande då och då. Är i vecka 5.

• Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019
  • Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-21 07:42:18 följande:

Önskar jag också kunde oroa mig mindre den här gången :/ hur länge har ni försökt? :) Vi påbörjade en utredning men sen sa dom bara att dom hitta inget fel på oss så vi skulle försöka ett år till, så vi försökte i 3 år innan första plusset sen tog de ett halvår innan nästa å nu tog de bara 2 månader, har inte allas samma symptom som dom andra två gångerna :/

Vi har försökt sedan april 2017. Fick missfall i juni och augusti. Vecka 6 och vecka 10. Med första barnet försökte vi 2,5 år, som tur utan missfall den gången.

Det kanske är ett bra tecken att det skiljer sig från de andra gångerna? Vilka symptom har du inte nu som du hade vid de andra gångerna?
  • Anonymlängtar
    Miccim skrev 2018-10-21 07:57:54 följande:

Vi har försökt sedan april 2017. Fick missfall i juni och augusti. Vecka 6 och vecka 10. Med första barnet försökte vi 2,5 år, som tur utan missfall den gången.

Det kanske är ett bra tecken att det skiljer sig från de andra gångerna? Vilka symptom har du inte nu som du hade vid de andra gångerna?

Så ni har ett barn sedan tidigare? :D

Jag hoppas det är ett bra tecken, dom andra två gångerna va jag illamående om jag inte åt de första jag gjorde när jag klev upp men de va typ alla symptom jag hade, den här gången är jag sååå trött från mitt på dagen ungefär, ömma bröst som bara den till och från och uppsvälld/trög mage.. hoppas de är bra tecken :)
  • Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-21 09:37:59 följande:

Så ni har ett barn sedan tidigare? :D

Jag hoppas det är ett bra tecken, dom andra två gångerna va jag illamående om jag inte åt de första jag gjorde när jag klev upp men de va typ alla symptom jag hade, den här gången är jag sååå trött från mitt på dagen ungefär, ömma bröst som bara den till och från och uppsvälld/trög mage.. hoppas de är bra tecken :)

Ja en son på ungefär 2,5 år. :) Så vi vet ju att vi kunnat få barn innan iaf, men jag förstår inte varför jag fått flera missfall nu.

Det låter ju som att du har mer spridda symptom istället för ett. Jag hoppas också att det är ett bra tecken. :)
  • Anonymlängtar
    Miccim skrev 2018-10-21 12:52:21 följande:

Ja en son på ungefär 2,5 år. :) Så vi vet ju att vi kunnat få barn innan iaf, men jag förstår inte varför jag fått flera missfall nu.

Det låter ju som att du har mer spridda symptom istället för ett. Jag hoppas också att det är ett bra tecken. :)

Ja de va konstigt att de gått bra förut och inte nu :/

Ja väldigt spridda :p
  • Hanna1982
    Nadjaaa skrev 2018-10-14 10:41:43 följande:

Hej plussade förra veckan ???? är beräknad den 16 juni

Hur är det med era symtom ? Grattis till er !

Hej och grattis till dig med!
    Jag plussade den 20/9 och är nu i vecka 11+6.
    Beräknad till den 16/5.
    Det här med symptom är lite tricky, jag har en 10 åring sedan innan och när jag var gravid med honom så mådde jag fruktansvärt dåligt, mådde illa och spydde, kunde knappt äta osv.
    Denna graviditet känner jag nästan inte av alls! Jag hade en del symptom i väldigt tidiga veckor, ömma bröst och ytterst lite och diffust illamående, trött och trög mage. Men sedan ca 2 veckor känner jag inte ens av graviditeten.
    Det är tydligen väldigt olika det där, och varierar även från graviditet till graviditet.
    Hur mår du? Vad har du för symptom och vilken vecka är du i?
  • Sunshine81

Hej

Hoppar gärna in här jag också. Plussade för någon vecka sedan och är nu i v 9. Bf 5 juni än sålänge.

Har massa symtom och tyvärr en del som påminner om min senaste graviditet som slutade i missfall i juni. Fostret hade dött i V 7 men det kom inte ut förrän i v 12-13.

Nu har jag haft ont i magen sedan innan jag plussade och det är typ hela tiden. Kraftig mensvärk blandat med håll känsla i magen . Och ont i svanken då o då. Nästan alla dagens timmar. Och det påminner om sist. Sen mår jag illa direkt jag slår upp ögonen och måste äta väldigt fort . Går då över en stund men börjar snabbt igen då jag måste fylla på med mat igen. Är fruktansvärt trött , öm i brösten , magen är svullen och gasig , ont i huvudet varje dag , kissar väldigt ofta .

Ska på inskrivning 31/10 och hoppas då det finns tid för ett snabbt ultra så jag kan få se hur det ser ut därinne. Man kan inte riktigt glädjas denna gången eller slappna av , så måste få ett bekräftande.

Lite om mig , är 37 år , väntar vårt 6 barn .

• @becka

Jag vill också vara med ???? plussade idag. Bf 30 juni. Hemlig fb grupp?

• Yemkela

Undrar också om det finns en hemlig grupp, inte bara sluten, då jag inte vill att någon ska se att jag är med i den. Annars startar jag gärna en hemlig grupp för oss som bor i Norrort Glad

• ToC

Hejhej! Grattis till alla som plussat! Jag är i v10 och har bf 1 juni. Det blir första barnet. Vill gärna hoppa in om det finns någon hemlig grupp på fb.

• Linda2barnsmamma

Hej.

Jag har BF ca 17 juni enligt appen. Är i v 8+3 idag.

Detta är 4e barnet och våran yngsta är 9 månader.

Jag är 28 och pappan är 29 år. Samma pappa till alla 4 :)

Har gjort vul där jag såg ett hjärta ticka för Fullt och ska på inskrivning den 29e nov och göra kub den 3 dec :)

• lineng84

Hej!

Hoppar gärna in här. Gravid med andra barnet bf 30/6. Är 34 år och har en dotter på snart 3 år.

Finns det någon hemlig fb grupp eller finns intresse av en så kan jag starta en för söderort Stockholm?

• Linda2barnsmamma

Hallå alla.

De blev tyst här inne :)

Är i v 23 idag, ska till första besöket hos bm idag och mäta o lyssna.

Hur mår ni och hur går det för er?

Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019