• Majsan2018

Nyligen plussat BF juni 2019

Hej!

Tänkte starta en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i maj/juni ???? vad är era erfarenheter såhär tidigt? Första graviditeten på första försöket. Nervöst och spännande på samma gång! Känner ingenting än förutom mensvärksliknande då och då. Är i vecka 5.

• Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019
  • KJ87

Hej!

Plussade i tisdags och enligt mina beräkning är BF den 14 juni så är i v.7 (6+0) idag. Har en 4,5 åring hemma och är 31 år  :)

• Anonymlängtar
    stockholmtjej skrev 2018-10-19 13:07:12 följande:

Jag har skapat en fb grupp för oss som väntar en bebis i Juni. Skicka e-post adress :)

Vad heter gruppen? :D
  • Anonymlängtar

Hej, plussade 16/10 Så gravid i v,5 (4+5) enligt appen min kalender :) första barnet för mig och sambon, ingen av oss har barn sedan tidigare och vi har två missfall i bagaget så vi är jätte rädda för ett tredje :( vill helst bara spola fram tiden så man kan pusta ut och njuta av de lilla undret :D

• Katten95

Jag hoppar gärna in här!

Är i v 6 (5+3) och är 23 år och bosatt i stockholm. Detta är andra barnet och följa gärna åt med flera!

• Katten95
    stockholmtjej skrev 2018-10-19 13:07:12 följande:

Jag har skapat en fb grupp för oss som väntar en bebis i Juni. Skicka e-post adress :)

Jag skickade ett pm till dig! Intresserad utav gruppen!
  • Humledumble

Plussade för ca 2 veckor sen. Är idag i vecka 6 (5+2). Haft stora problem med kräkningar varje dag. Träffat barnmorska och läkare redan. Nästa besök är 13/11. Dock fick jag smärta och blödning idag. Efter kontakt med 1177 blev jag hänvisad till kvinnokliniken akut. Blev dock bemött på värsta tänkbara sätt. Kortfattat, inga kontroller och mitt urinprov de ville ha hällde det ut och jag fick åka hem med orden "även om vi tar ett vaginalt ultraljud som visar bra nu kan du få missfall om en timme". Detta är första graviditeten och jag hoppas det går bra och inte leder till missfall. Smärtan är kvar men blödningen slutat. Känns som jag haft sån tur (vi plussade efter ett försök) att jag knappt vågar hoppas på att allt ska gå felfritt. Samtidigt fick jag träffa läkare igår akut pga ryggsmärta de senaste dagarna. Slutade med sjukskrivning 2 veckor. (har ledinflammationer sen tidigare som aktiverats mer i samband med hormonerna enl läkaren).

• Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-20 16:06:47 följande:

Hej, plussade 16/10 Så gravid i v,5 (4+5) enligt appen min kalender :) första barnet för mig och sambon, ingen av oss har barn sedan tidigare och vi har två missfall i bagaget så vi är jätte rädda för ett tredje :( vill helst bara spola fram tiden så man kan pusta ut och njuta av de lilla undret :D

Kan tänka mig att ni är oroliga för ett tredje missfall. Jag har också haft två missfall, så oroar mig en hel del. Dock mindre än vid senaste graviditeten konstigt nog? Vi hoppas ju att det inte ska vara något fel så att man måste utredas och liknande. Vill också bara spola fram tiden.
  • Astdec
    Katten95 skrev 2018-10-20 17:29:06 följande:

Jag skickade ett pm till dig! Intresserad utav gruppen!

Det finns redan grupper på Facebook, sök bf maj/juni 2019 så hittar du två stycken :) är själv med i båda där!
  • Anonymlängtar
    Miccim skrev 2018-10-20 22:26:40 följande:

Kan tänka mig att ni är oroliga för ett tredje missfall. Jag har också haft två missfall, så oroar mig en hel del. Dock mindre än vid senaste graviditeten konstigt nog? Vi hoppas ju att det inte ska vara något fel så att man måste utredas och liknande. Vill också bara spola fram tiden.

Önskar jag också kunde oroa mig mindre den här gången :/ hur länge har ni försökt? :) Vi påbörjade en utredning men sen sa dom bara att dom hitta inget fel på oss så vi skulle försöka ett år till, så vi försökte i 3 år innan första plusset sen tog de ett halvår innan nästa å nu tog de bara 2 månader, har inte allas samma symptom som dom andra två gångerna :/
  • Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-21 07:42:18 följande:

Önskar jag också kunde oroa mig mindre den här gången :/ hur länge har ni försökt? :) Vi påbörjade en utredning men sen sa dom bara att dom hitta inget fel på oss så vi skulle försöka ett år till, så vi försökte i 3 år innan första plusset sen tog de ett halvår innan nästa å nu tog de bara 2 månader, har inte allas samma symptom som dom andra två gångerna :/

Vi har försökt sedan april 2017. Fick missfall i juni och augusti. Vecka 6 och vecka 10. Med första barnet försökte vi 2,5 år, som tur utan missfall den gången.

Det kanske är ett bra tecken att det skiljer sig från de andra gångerna? Vilka symptom har du inte nu som du hade vid de andra gångerna?
Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019