carola18 skrev 2018-10-13 11:50:54 följande:
Blir rätt chockad när jag inser hur många som faktiskt förlorar sina barn sent i graviditeten...hur ska man kunna njuta när man blir gravid nästa gång?
Beklagar din förlust...vad hände er?
Vi var på kub i v 13 och allt såg bra ut sen på rul (18+5) såg man att hjärtat slutat slå i v 16...jag fick tid för igångsättning men 4 dagar innan föder jag honom hemma i badrumet när jag är ensam hemma...gick så snabbt....jag födde honom 7 Juli...sen har vi väntat en evighet på transport från bårhuset till krematoriet och om 1 vecka blir det gravsättning...
Hur ska man hantera rädslan vid nästa graviditet?
Jag tror jag känner igen din historia, har nog läst den i någon annna tråd. Hemskt att du fick föda honom ensam hemma, beklagar det du gått igenom.
Precis som för er så fick vi ett fint resultat på KUB i vecka 14. Knappt två veckor senare börjar jag läcka mycket fostervatten. Åker in till gynakuten där det konstateras knappt inget vatten kvar, men bebisen lever. Efter 2 dygn på sjukhus fick vi åka hem och några dagar senare åker vi in igen pga att jag fått värkar. Då lever han inte längre och jag får cytotec för att skynda på förloppet på sjukhuset. Har ännu inte fått någon förklaring men troligtvis var det en infektion, typ bakteriell vaginos, som tagit sig upp i livmodern och fick fosterhinnorna att brista.
Vi valde anonymt omhändertagande vilket innebär att han kremeras tillsammans med andra foster och askan sprids i minneslund utan att vi blir meddelade. Men vi vet vilken minneslund det kommer bli.
Känner samma sak, att man blir så smärtsamt medveten om att inget går att ta för givet. Kommer inte tro på att det blir någon bebis innan hen är född nästa gång. Hur ska man våga lita på sin kropp eller på livet alls? Är liksom rädd för att bli gravid som för att inte bli det...