• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans

Jag hade ett sent missfall i september (i vecka 16) och borde få min första mens 10/10, hade äl 27/9. Vi har egentligen inte försökt pricka den första äl efter MF så tror det är kört. Lika bra att satsa på plus i november! Blir isåfall BIM 7/11.

Är 32 år, sambon några år yngre. Missfallet skulle ha blivit vårat första barn. Jag tror att jag har lätt att bli gravid, men det här missfallet tog otroligt hårt på mig och rädslan för att bli gravid igen är så stor. Men längtar så mycket så kommer köra igen så fort det går!

• Jojjans

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

7/11 Jojjans

15/11 MissKelli

• Lala90

Jag hoppar in här eftersom att jag börjar få mensvärk och bruna flytningar = mens imorgon.. :( lägger in min BIM när blödningen kommit igång ordentligt så jag får till rätt datum :)

Nu kör vi hårt, i November ska vi ha plus-boom! :) <3

• Canary
    Z1987 skrev 2018-10-04 09:15:19 följande:

Hej!

Jag hoppar in i denna tråd då det inte blev något denna månad...

Nytt bim 3/11 (enligt FLO-appen). Brukar variera allt mellan 28 och 32dagar. (Denna gång värt det 33...gången innan 29)...

Ser att ni andra har berättat om er själva..så tänkte också göra de.

Är 31år, bor i Norrbotten. Har 2 döttrar (11 & 7) sen ett tidigare förhållande. Blir andra försöket tillsammans med mannen i mitt liv :)

Ni som använder ägglossningstest...stickor eller digitalt? Vad föredrar ni?

Har själv testat båda....men vet inte riktigt vad jag tycker...

Lycka till ni andra och håller tummarna för många plus :)

Jag använder digitalt, dyrare men man slipper gissa

Lycka till!
  • Canary
    Jojjans skrev 2018-10-06 10:27:03 följande:

Jag hade ett sent missfall i september (i vecka 16) och borde få min första mens 10/10, hade äl 27/9. Vi har egentligen inte försökt pricka den första äl efter MF så tror det är kört. Lika bra att satsa på plus i november! Blir isåfall BIM 7/11.

Är 32 år, sambon några år yngre. Missfallet skulle ha blivit vårat första barn. Jag tror att jag har lätt att bli gravid, men det här missfallet tog otroligt hårt på mig och rädslan för att bli gravid igen är så stor. Men längtar så mycket så kommer köra igen så fort det går!

Åh nej, beklagar missfallet! Och lycka till nu!
  • poolen

Hoppar på denna månaden. Stått på Depo Provera i snart mer än 15 år. Försöker bli gravid med första barnet. Tog sista injektionen vid midsommar, sprutan skulle ha tagit slut 16/9. 

Ingen graviditet i september men nu idag dök mensen upp i full styrka. Dvs ingen liten fjantig brun blödning, utan mycket, rött och klumpigt som mens brukar vara. Så glädjen är att jag iaf kommit igång direkt ( 3v) efter sprutstopp. Så nu gör vi ett nytt försök efter mensen. 

• Teresee

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma, teresee

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

7/11 Jojjans

15/11 MissKelli

• poolen
    BIM-listan nov 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

5/11 Noanda 

7/11 Jojjans

8/11 Poolen

15/11 MissKelli
  • Siri88

Hoppar över till denna tråden då spottings kom idag och då kommer mensen som ett brev på posten imorgon eller övermorgon.

Hur länge har ni andra försökt? Kör ni med några metoder? Hittills har jag bara använt ägglossningstest men denna cykel tänkte jag tempa, äta munkpeppar och använda concieve glidmedel.

BIM-listan nov

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88

15/11 MissKelli

• poolen
    Siri88 skrev 2018-10-06 17:38:24 följande:

Hoppar över till denna tråden då spottings kom idag och då kommer mensen som ett brev på posten imorgon eller övermorgon.

Hur länge har ni andra försökt? Kör ni med några metoder? Hittills har jag bara använt ägglossningstest men denna cykel tänkte jag tempa, äta munkpeppar och använda concieve glidmedel.

BIM-listan nov

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88

15/11 MissKelli

Har bara gjort ett försök efter Depo Proveran. Är ens osäker på om jag hade ÄL, då jag bara hade ett svagt streck på ÄL testen innan mensen kom. Så hoppas på att det kommer igång bättre till nästa månad =)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18