• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Ero13

Hejhej!

Kommer direkt ifrån oktobertråden, fick min mens i morse. Vi påbörjar nu tredje försöket och hoppas att november är lyckomånaden! Nästa bim är beräknad till 8-9/11 så skriver in mig på 9/11. :)

BIM-listan nov 

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

5/11 Noanda 

7/11 Jojjans 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil 

9/11 ero13

15/11 MissKelli

• Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-09 08:57:45 följande:
    Ja segt som fan. Ja precis man kan ju alltid hoppas :D du ha också app, kör du med stickor å dubbelkollar? Jag tänkte prova stickor men känns för dyrt hehe..
    Ja, jag kör med flo appen :) Nej jag kör inte med stickor, kanske börjar i framtiden om det inte tar sig men tycker också det låter dyrt och vi myser rätt ofta så känns omöjligt att missa helt :P
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-09 09:39:28 följande:
    Det skulle vara så sjukt nice, jag skulle känna det som att jag bar runt på en stor skatt tror jag!
    Snart går jag in i mitt fertila fönster enligt appen! På torsdag börjar jag testa efter ÄL. Har vi tur inträffar den redan på måndag så att vi kan mysa järnet på helgen och på mån kväll.
    Ja, det tror jag också jag hade känt! Åh va spännande, enligt min app (flo) är mitt fertila fönster typ 9 dagar med start imorgon och äl nästa onsdag, jobbar vaken natt hela denna veckan så blir nog mysa imorgon och sen fre, sön och nästa vecka tänkte jag försöka med varje dag om sambon tillåter :P
  • Teresee
    gummsanmadde skrev 2018-10-09 08:55:44 följande:

Ja det är så tradigt, hoppas att det minskas efter hand, ännu bättre med ett plus hehe. Kollar du med test när du ha ägglossning eller ha du bara gissar? Jag tänkte köpa ägglossning test men tycker det är dyrt haha ha känner av ägglossning ganska tydligt å så ha vi sex varannan dag så vi borde inte missa det.

Absolut! Ja jag kör ägglossningstest när Clue säger att jag har fertila dagar. Jag känner också väldigt tydligt av den, men jag har blivit lite beroende av kicken jag får av ett positivt test.. Sorgligt men ack så sant
  • gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-09 17:57:23 följande:

Ja, jag kör med flo appen :) Nej jag kör inte med stickor, kanske börjar i framtiden om det inte tar sig men tycker också det låter dyrt och vi myser rätt ofta så känns omöjligt att missa helt :P

Jag tänkte köpa stickor nu för att prova men fy va dyrt (tycker jag) det va! Man behöver ju några större varje månad. Nä just nu så kör vi med utan, jag känner med det tydligt å sex varannan dag så borde man ju pricka in det. :)
  • gummsanmadde
    Teresee skrev 2018-10-09 18:04:53 följande:

Absolut! Ja jag kör ägglossningstest när Clue säger att jag har fertila dagar. Jag känner också väldigt tydligt av den, men jag har blivit lite beroende av kicken jag får av ett positivt test.. Sorgligt men ack så sant

Jag blir lite sådär avundsjuk när jag läser är alla ha positiva test på stickorna, lite "jag vill också!" Haha.. kanske om det inte tar sig inom den närmsta tiden så kanske jag med provar det med ;)
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-09 21:35:44 följande:
    Jag tänkte köpa stickor nu för att prova men fy va dyrt (tycker jag) det va! Man behöver ju några större varje månad. Nä just nu så kör vi med utan, jag känner med det tydligt å sex varannan dag så borde man ju pricka in det. :)
    Nej precis vad jag tänker också, tror vi kan lyckas utan :D
  • saijda

Hej, jag hoppar in från jag vet inte ens vilken tråd längre... vi har försökt sedan pillerstopp i augusti 2017. Vi plussade i december 2017 men fick missfall i januari 2018 i vecka 7.

Jag är 24 år och min man är 23 år. Jag har ätit folsyra, omega-3, zink, järn, b+c+d-vitamin. Varken dricker eller röker.

Trodde att vi äntligen plussade igen nu i oktober men verkade vara spökstreck. Mensen kom igår... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet. Senaste cykeln var 41 dagar (30/8-9/10).

Hur länge har ni andra försökt? Och har ni några tips?

• Jojjans
    saijda skrev 2018-10-10 07:54:06 följande:

Hej, jag hoppar in från jag vet inte ens vilken tråd längre... vi har försökt sedan pillerstopp i augusti 2017. Vi plussade i december 2017 men fick missfall i januari 2018 i vecka 7.

Jag är 24 år och min man är 23 år. Jag har ätit folsyra, omega-3, zink, järn, b+c+d-vitamin. Varken dricker eller röker.

Trodde att vi äntligen plussade igen nu i oktober men verkade vara spökstreck. Mensen kom igår... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet. Senaste cykeln var 41 dagar (30/8-9/10).

Hej! Jag hänger kvar lite i oktobertråden men är helt säker på att ni mens kommer. Testat negativt idag på bim och har spottings.

Jag har eg inte börjat försöka än efter ett missfall i v16. Började försöka i maj och blev gravid i juni så det gick fort. Men har inte haft hormonella preventivmedel och har stenkoll på min cykel så det var lätt att pricka in tydligen.. är 32 och sambon 25. Inga barn sen tidigare. Har varit extremt stressad över att jag blir äldre och han inte varit redo. Men nu känns vi mer sammansvetsade och längtar tillsammans.

Jag tycker äl-tester är förrädiska och stressande. Ofta missar man stegringen och missar äl. Tycker det absolut nästan verktyget är att tempa. Det är även ett tydligare bevis på att man faktiskt fick en äl av LH-höjningen.

Både rosenrot och munkpeppar kan stabilisera en lång och oregelbunden cykel, så det tycker jag kan vara värt att prova i ditt fall! Men testa en sak i taget så du inte stör kroppen mer...
  • Canary
    saijda skrev 2018-10-10 07:54:06 följande:

Åh nej, har följt dig i några andra verktyg och det verkade så lovande. Beklagar hur det blev.
    Om ni ser detta som ett spökstreck så kan ni ju snart göra en koll hos läkaren, för att kolla att allt är som det ska? Om ni inte plussat då. Hur skulle det kännas?

Jag kör med äl-test, men jag kör den dyra varianten som kostar typ 300 kronor för bara tio stickor. Det kanske inte är att rekommendera om man har en så pass oregelbunden cykel som du verkar ha just nu. Hur känns förslaget att börja tempa?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18