• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • saijda
    Canary skrev 2018-10-10 08:50:08 följande:

Åh nej, har följt dig i några andra verktyg och det verkade så lovande. Beklagar hur det blev.

Om ni ser detta som ett spökstreck så kan ni ju snart göra en koll hos läkaren, för att kolla att allt är som det ska? Om ni inte plussat då. Hur skulle det kännas?

Jag kör med äl-test, men jag kör den dyra varianten som kostar typ 300 kronor för bara tio stickor. Det kanske inte är att rekommendera om man har en så pass oregelbunden cykel som du verkar ha just nu. Hur känns förslaget att börja tempa?

Jag vet är så ledsen :( tack så mycket, uppskattas! Jag har funderat på det, men när vi har haft samtal med dem så har de sagt att det tar tid, ni är unga la la la...

vill göra allt jag kan innan jag helst går till läkaren, kanske låter löjligt men går ju att försöka mer för vår del...

Är det de från clearblue? Pga mina oregelbundna cyklar så funderar jag på att testa med rosenrot? Jag har tempat sedan pillerstoppet 2017. Men känns att ägglossningstester behövs.

Bifogar bild på mina cyklar sedan pillerstoppet 2017.

• Nova92

Hej!

Jag kommer också över från oktober tråden! Mensen kom i söndags, en dag sent så man han ju hoppas. Men tyvärr inte, får satsa på plus i november istället.

Jag är 26 år och sambon 27, vi har inga barn och detta är 3 försöket sedan uttag av hormonspiral i augusti.

Lycka till alla! Hoppas på massa plus i november!

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil

9/11 ero13

15/11 MissKelli

• Incognita

Hej! Tjuvstartar lite i den här tråden Glad

Har BMI nu på fredag men är ganska säker på att mensen är på väg då jag har tydliga symptom på det. Jag och sambon har försökt från och till (inte varit superaktiva jämt) i några månader men nu tänkte vi köra igång ordentligt med sexet så vi får de bästa förutsättningarna för ett plus! Vi längtar så mycket.

Nästa BMI är 8/11 och jag hoppas innerligt att det tar sig då om inget händer nu dvs. Har införskaffat Rosenrot Forte och tänkte börja köra med det fram till ÄL 25/10.

Håll tummarna för mig nu tjejer och lycka till alla!

• Ero13

Tiden från mensen till ägglossning är sååå lång :( mer än två veckor kvar för min del och jag vill bara att det ska vara dags igen. Är det någon mer som har ganska lång follikulärfas?

• gummsanmadde
    saijda skrev 2018-10-10 07:54:06 följande:

Hej, jag hoppar in från jag vet inte ens vilken tråd längre... vi har försökt sedan pillerstopp i augusti 2017. Vi plussade i december 2017 men fick missfall i januari 2018 i vecka 7.

Jag är 24 år och min man är 23 år. Jag har ätit folsyra, omega-3, zink, järn, b+c+d-vitamin. Varken dricker eller röker.

Trodde att vi äntligen plussade igen nu i oktober men verkade vara spökstreck. Mensen kom igår... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet. Senaste cykeln var 41 dagar (30/8-9/10).

Hur länge har ni andra försökt? Och har ni några tips?

Jag beklagar för ditt missfall, hoppas att plusset snart kommer för dig och det stannar i ca 8 månader :)

Jag ha aldrig använt ägglossning tester, men hört för det mesta att folk gillar dem, kanske ibland svårt att tyda. Rosenrot ha jag ej använt men läst väldigt mycket bra om, att det ha verkligen ha hjälpt.

Vi är nu bara på tredje försöket, så knappt börjat. Med sonen tog det ett missfall (v6) och sen 8månade, med dotter tog det bara 5månader. Så jag ha tur att det ändå ha gått fort för oss.

Några tips vet jag inte direkt.. önskar dig stort lycka till och hoppas november blir er månad. Min med hoppas jag :D
  • Ero13
    Incognita skrev 2018-10-10 13:19:29 följande:

Hej! Tjuvstartar lite i den här tråden 

Har BMI nu på fredag men är ganska säker på att mensen är på väg då jag har tydliga symptom på det. Jag och sambon har försökt från och till (inte varit superaktiva jämt) i några månader men nu tänkte vi köra igång ordentligt med sexet så vi får de bästa förutsättningarna för ett plus! Vi längtar så mycket.

Nästa BMI är 8/11 och jag hoppas innerligt att det tar sig då om inget händer nu dvs. Har införskaffat Rosenrot Forte och tänkte börja köra med det fram till ÄL 25/10.

Håll tummarna för mig nu tjejer och lycka till alla!

Vad kul att komma igång ordentligt! :) Håller absolut tummarna!
  • gummsanmadde
    Ero13 skrev 2018-10-10 21:04:25 följande:

Tiden från mensen till ägglossning är sååå lång :( mer än två veckor kvar för min del och jag vill bara att det ska vara dags igen. Är det någon mer som har ganska lång follikulärfas?

Jag ha så dålig koll på dessa olika ord, eee follikulärfas, tiden mellan mensen första dag fram till ägglossning? Dom dagarna beror på hur lång menscykel man har va? Ja du hör vilken koll jag har haha.. men som jag ha ca 31dagar, å räknar att ägget släpps ca 14 dagar innan (ej testar men känner tydlig smärta i ett par dagar) så på dag 17-18. Då är min follikulärfas 17-18 dagar??
  • Ero13
    gummsanmadde skrev 2018-10-10 21:10:25 följande:

Jag ha så dålig koll på dessa olika ord, eee follikulärfas, tiden mellan mensen första dag fram till ägglossning? Dom dagarna beror på hur lång menscykel man har va? Ja du hör vilken koll jag har haha.. men som jag ha ca 31dagar, å räknar att ägget släpps ca 14 dagar innan (ej testar men känner tydlig smärta i ett par dagar) så på dag 17-18. Då är min follikulärfas 17-18 dagar??

Ja, precis :) jag har precis själv lärt mig alla dessa termer. Jag är lite nördig, så när jag väl börja sätta in mig i saker så gör jag det med råge ^^ Då har du och jag ungefär lika lång cykel :)
  • saijda
    Jojjans skrev 2018-10-10 08:38:00 följande:

Hej! Jag hänger kvar lite i oktobertråden men är helt säker på att ni mens kommer. Testat negativt idag på bim och har spottings.

Jag har eg inte börjat försöka än efter ett missfall i v16. Började försöka i maj och blev gravid i juni så det gick fort. Men har inte haft hormonella preventivmedel och har stenkoll på min cykel så det var lätt att pricka in tydligen.. är 32 och sambon 25. Inga barn sen tidigare. Har varit extremt stressad över att jag blir äldre och han inte varit redo. Men nu känns vi mer sammansvetsade och längtar tillsammans.

Jag tycker äl-tester är förrädiska och stressande. Ofta missar man stegringen och missar äl. Tycker det absolut nästan verktyget är att tempa. Det är även ett tydligare bevis på att man faktiskt fick en äl av LH-höjningen.

Både rosenrot och munkpeppar kan stabilisera en lång och oregelbunden cykel, så det tycker jag kan vara värt att prova i ditt fall! Men testa en sak i taget så du inte stör kroppen mer...

Usch beklagar missfallet, hade själv ett i januari! :( jag kan förstå att du har känt stress över det. Skönt att slipper stressa över att han inte varit redo.

Av samma anledning är varför jag inte har använt ÄL test. Jag har jätte svårt att märka av ÄL trots att jag tempar. Något tips?

Funderar på att börja med rosenrot först. Vad tror du?
  • Jojjans
    saijda skrev 2018-10-10 22:57:00 följande:

Usch beklagar missfallet, hade själv ett i januari! :( jag kan förstå att du har känt stress över det. Skönt att slipper stressa över att han inte varit redo.

Av samma anledning är varför jag inte har använt ÄL test. Jag har jätte svårt att märka av ÄL trots att jag tempar. Något tips?

Funderar på att börja med rosenrot först. Vad tror du?

Ja jag tror inte jag förstått innan hur hemskt ett missfall är innan det hände. Och sen så sent efter ett perfekt KUB-test som fick oron att släppa.

Tempar du regelbundet men får inga tydliga höjningar vid äl menar du? Använder du nån app för att registrera temp? Jag har inte testat rosenrot, vet bara att den kan göra cykeln kortare/mer regelbunden. Kan det också förstärka ägglossning? Läs på om munkpeppar annars! Vet inte om dom är bra att blanda,men det är ganska starkt hormonstabiliserande.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18