• Anonym (SCB)

Tycker du att DU har lätt att få orgasm?

Anser du att du har lätt att få en orgasm eller inte?

Med dig själv eller med en partner. Det är bara din egna uppfattning och du väljer själv om du vill lämna svaret för om du ger dig själv orgasm eller får det av/tillsammans med en partner.

Och nej, det finns inga fler alternativ.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att DU har lätt att få orgasm?
  • New  Dawn

Jag tycker det har en hel del med tid att göra. Har det gått några dagar mellan mina orgasmer går lättare än när jag kommit nyligen. Har det gått för länge mellan kan det få motsatt effekt. Man blir som "förstoppad" .

Hur kåt jag är påverkar givetvis, men även om jag är kåt påverkas jag av tid. Sedan påverkas jag av annat, som tex trötthet, grad av avslappning mm. Som någon sa innan så är det skillnad på orgasmer. Tidigare pressade jag fram mina orgasmer för jag fick för mig att jag var tvungen att komma under samlag. Det förstörde rätt mycket.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Förväntan)
    Anonym (Olika) skrev 2018-10-24 07:34:52 följande:

En del kvinnor får man jobba med i en halvtimme.

Andra kommer bara man sätter dit tungan.

Undrar varför. Beror det på hur mycket kvinnan är fysiskt attraherad av mig? Eller beror det på om jag får henne avslappnad psykologiskt?

Förväntan och ovisshet kan få mig enormt kåt och då kommer jag direkt. Om det är en halvdan dejt och jag kanske inte är så jättesugen eller inställd på sex men det ändå leder dit så blir det som att börja på noll. Då kan det ta lång tid.

Samma med förhållande. Om man sitter i soffan o tänker på sex genom hela filmen så tar det inte många sekunder innan jag kommer.

Jag tror att det är mycket psykologi när det gäller kvinnor o sex
  • Anonym (50 Years Of Grey)

Väldigt lätt på egen hand, inte så lätt vid samlag, brukar få hjälpa mej själv då med.

• New  Dawn
    Anonym (Förväntan) skrev 2018-10-24 10:12:56 följande:

Förväntan och ovisshet kan få mig enormt kåt och då kommer jag direkt. Om det är en halvdan dejt och jag kanske inte är så jättesugen eller inställd på sex men det ändå leder dit så blir det som att börja på noll. Då kan det ta lång tid.

Samma med förhållande. Om man sitter i soffan o tänker på sex genom hela filmen så tar det inte många sekunder innan jag kommer.

Jag tror att det är mycket psykologi när det gäller kvinnor o sex

Hm mm.... Ovisshet.(?) .. Jag tycker snarare visshet är mer upphetsande, när man genom små signaler VET att det kommer att bli sex, och man vill det är mycket mer sexigt än ovisshet. Att vara osäker på om mannen vill är i sig inte upphetsande, tycker jag. Det är sexigt när man märker att han vill. Givetvis kan man vara olika.

Sex med en halvdan dejt kan jag inte ens föreställa mig.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (A)

Jo, det finns fler alternativ, nämligen (bland annat): Lätt själv men väldigt svårt med en partner (har aldrig någonsin kommit vid sex).

• Anonym (Förväntan)
    New Dawn skrev 2018-10-24 10:37:40 följande:

Hm mm.... Ovisshet.(?) .. Jag tycker snarare visshet är mer upphetsande, när man genom små signaler VET att det kommer att bli sex, och man vill det är mycket mer sexigt än ovisshet. Att vara osäker på om mannen vill är i sig inte upphetsande, tycker jag. Det är sexigt när man märker att han vill. Givetvis kan man vara olika.

Sex med en halvdan dejt kan jag inte ens föreställa mig.

Jag blir såklart tänd om jag vet att min partner är tänd.

Jag menar förväntan. Där man inte riktigt vet om den andre är sugen eller inte. Tex om man inte känner varandra så bra ännu.
  • Gaskarl
    Meriall skrev 2018-10-23 23:08:39 följande:

Jag tycker det men har svårt att få bra orgasmer. Halvdåliga är lätta att få.

Nu blev jag nyfiken, vad är en riktigt bra orgasm, för dig?
  • Anonym (Lätt)

Har aldrig misslyckats med att få orgasm när jag velat ha det.

Är jag med min fru går det väldigt snabbt tills den där sköna känslan att orgasmen är nära, infinner sig. Sedan är utmaningen att hålla sig där länge utan att gå över gränsen.

Håller jag på på egen hand så tar det alltid lite längre tid innan den där känslan att det är nära infinner sig.

• Anonym (Pärlan)
    Meriall skrev 2018-10-23 23:08:39 följande:

Jag tycker det men har svårt att få bra orgasmer. Halvdåliga är lätta att få.

Håller med. Med mig själv får jag nästan alltid underbara orgasmer, men är jag med en kille känns det knappt tyvärr :/
Svar på tråden Tycker du att DU har lätt att få orgasm?