Anonym (Kirurgen) skrev 2018-10-26 17:07:26 följande:
Det kan ju ibte vara en nyhet, även för en råbarkad feminist, att folk bara vill ha sex utan att för den skull behöva ha en livslång relation med den parten?? Så varför drog du upp att det från början, om det inte hademed orgasm att göra ens...
Jag förstår inte hur du tänker ang feminism. Många feminister är ju för att kvinnor ska kunna ha sex utan känslor utan att anklagas för att vara slampor. Feminister är inte speciellt fokuserade på att sex bara ska ske om man avser att leva i livslånga relationer. Jag förstår inte din koppling till feminism. Det är rätt obegripligt.
Ja, jag vet att många människor vill ha sex utan att älska varandra. Ibland är sex bara ett uttyck för kåthet och ibland för kärlek. Därför tycker jag inte man kan säga att "sex är sex" och "begär är begär". Sex kan vara frikopplat från andra känslor, men det kan också vara förenat med mycket känslor och kärlek. Sex kan vars nära och intimt, eller mer ytligt och tillfälligt . Sex kan vara dåligt och sex kan vara bra.
Kvinnan som skrev inlägget jag svarade på beskrev att det tog lång tid för henne att få orgasm med en halvdan dejt. Hon tyckte för övrigt att ovisshet gör att hon snabbare kommer. Jag tycker det är sexigare när mannen närmar sig mig och tar på mig, eller att jag märker att han är kåt. Att sitta i soffan och inte veta om han vill är inte direkt upphetsande i sig, tycker jag. Det är i så fall beröringen som leder till kåtheten och njutningen. Om jag suger kuk, kan jag bli kåt just av att märka att han blir kåt. Inte av ovissheten...Jag älskar visserligen att ge njutning, men kåtheten kommer mer när jag märken hans kåthet och sexuella njutning, eller av något han gör med mig. Kravlöshet kan däremot öppna möjligheter att bli kåt av njutning. För min del är det flera andra faktorer än kåthet som påverkar hur lätt jag kommer.