• Anonym (Sanna)

Vad tycker ni killar/män är viktigast?

Jag ska på en fest och har två klänningar att välja på. Min crush är där så jag vill se så sexig ut som det bara är möjligt.

Min ena klänning är inte alls urringad, man ser inte något alls av brösten. Den är däremot väldigt tight kring kroppen och faller snyggt över höfterna. Min figur kring mage/midja/höfter blir supersnygg, riktig timglasfigur eftersom jag har breda höfter och smal midja. Bra svank etc.

Den andra klänningen är ordentligt urringad och man ser ovandelen av brösten och klyftan på ett mkt snyggt sätt. Men den är lite mindre tight och faller lite tråkigare över kroppen. Resten av kroppen ser normal ut.

Jag är stolt över både min klyfta och min midja och vet inte vilken som är bäst att framhäva för en maximal sexig effekt. Kan tyvärr inte satsa på båda för hinnet inte fixa en ny klänning.

Bägge klänningar går ner på halva låret och är utsvängda i kjolen.

Ena är röd och andra är svart om det påverkar.

Jag är 35 år och ganska kort så har inga fina ben att stoltsera med. Men hoppas på en trevlig avslutning på festen ;)

Jag är en mkt ordentlig och oslampig person (introvert) så ingen risk att någon av klänningarna är för slampig så att han blir avtänd därför.

• Svar på tråden Vad tycker ni killar/män är viktigast?
  • Mongoliet

Just hos dig är brösten finare än dina höfter & lår tycker jag. Normalt bryr jag mig inte om bröst. Du är finare i den röda. Se nu inte detta som ett påhopp men du är lite kobent & inte bästa asset vilket syns i den svarta.

• Anonym (Kvinna)

Helt klart den röda! Men mest pga färgen. Finns inte en chans att han missar dig i den ;) Rött utstrålar även självsäkerhet och det är ju sexigt!

• Anonym (Loltrogen)
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-25 10:13:25 följande:

Jag ska på en fest och har två klänningar att välja på. Min crush är där så jag vill se så sexig ut som det bara är möjligt.

Är du säker på att "sexig" ska vara ledordet? Är din crush den typen?

Sexigt kan uppfattas som billigt av vissa och i vissa kretsar. För mig hade smakfullt/stiligt varit betydligt bättre.

• Anonym (..)

Du var väldigt snygg i båda men snyggast i den röda

Kanske är sent nu, men Lycka till

• Anonym (Sanna)

Jag tog den röda och kände mig snygg men det gick inte så bra ändå. Har känt att vi klickat bra på jobbet men kanske var det bara som kollegor eller så blev han besviken över ngt han såg. Det kändes verkligen som att det bara var den sista pushen som behövdes för ett hångel så jag är så besviken nu.

Fick dessutom inte en enda komplimang under kvällen av mina tjejkompisar som jag annars får. Konstigt.

Jag pratade lite med honom under den senare delen av kvällen men han höll det väldigt jobbrelaterat konstigt nog (vi har pratat om privata saker på jobbet innan så det är också konstigt). Jag höll mig relativt nykter och var inte för på heller. Hade tänkt stjäla en kram innan jag gick hem (vi har inte kramats innan men tänkte det var mer normalt efter en fest) men var så ledsen och besviken då att jag struntade i det.

Han gav åtminstone ingen annan tjej uppmärksamhet heller utan pratade nästan bara med manliga kollegor och gullade med katten i huset. Blev nästan svartsjuk på katten :/

Mongoliet: du har nog rätt, jag är nog lite kobent. Har inte tänkt på det tidigare men när du säger det så kom jag att tänka på att mina skor nöts mer på insidan än utsidan av sulan.

Du som ville veta om den röda klänningen; den är köpt på h&m bara, märket Divided. Men var ett par år sedan.

• Tom Araya
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-28 14:27:56 följande:

Jag tog den röda och kände mig snygg men det gick inte så bra ändå. Har känt att vi klickat bra på jobbet men kanske var det bara som kollegor eller så blev han besviken över ngt han såg. Det kändes verkligen som att det bara var den sista pushen som behövdes för ett hångel så jag är så besviken nu.

Fick dessutom inte en enda komplimang under kvällen av mina tjejkompisar som jag annars får. Konstigt.

Jag pratade lite med honom under den senare delen av kvällen men han höll det väldigt jobbrelaterat konstigt nog (vi har pratat om privata saker på jobbet innan så det är också konstigt). Jag höll mig relativt nykter och var inte för på heller. Hade tänkt stjäla en kram innan jag gick hem (vi har inte kramats innan men tänkte det var mer normalt efter en fest) men var så ledsen och besviken då att jag struntade i det.

Han gav åtminstone ingen annan tjej uppmärksamhet heller utan pratade nästan bara med manliga kollegor och gullade med katten i huset. Blev nästan svartsjuk på katten :/

Mongoliet: du har nog rätt, jag är nog lite kobent. Har inte tänkt på det tidigare men när du säger det så kom jag att tänka på att mina skor nöts mer på insidan än utsidan av sulan.

Du som ville veta om den röda klänningen; den är köpt på h&m bara, märket Divided. Men var ett par år sedan.

Det verkar som att du jobbar på ett ställe där folk är extremt måna om sitt rykte på jobbet och inte vill ställa till med några företagsfestskandaler.
    M.a.o. inget bra tillfälle att ragga på, även för en kalspingla som du.
  • Anonym (Klyfta)
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-25 10:13:25 följande:

Min ena klänning är inte alls urringad, man ser inte något alls av brösten. Den är däremot väldigt tight kring kroppen och faller snyggt över höfterna. Min figur kring mage/midja/höfter blir supersnygg, riktig timglasfigur eftersom jag har breda höfter och smal midja. Bra svank etc.

Den andra klänningen är ordentligt urringad och man ser ovandelen av brösten och klyftan på ett mkt snyggt sätt. Men den är lite mindre tight och faller lite tråkigare över kroppen. Resten av kroppen ser normal ut.

Jag är stolt över både min klyfta och min midja och vet inte vilken som är bäst att framhäva för en maximal sexig effekt. Kan tyvärr inte satsa på båda för hinnet inte fixa en ny klänning.

Bägge klänningar går ner på halva låret och är utsvängda i kjolen.

Ena är röd och andra är svart om det påverkar.

Jag är 35 år och ganska kort så har inga fina ben att stoltsera med. Men hoppas på en trevlig avslutning på festen ;)

Jag är en mkt ordentlig och oslampig person (introvert) så ingen risk att någon av klänningarna är för slampig så att han blir avtänd därför.

Visa tuttarna å klyftan!!
  • Wowbagger2000

Jag skulle vara extremt försiktig med att ragga på en kollega, och definitivt inte på en större tillställning.

Prova och fråga om han inte vill hänga med pp en fika eller nån annan aktivitet där ni bara är 2.
  • Anonym (skor!)

Så trist! Men det kanske var det bästa som skedde, det kan bli fel att försöka göra en professionell relation till någonting annat. Pinsamt om man får nobben, och om inte, jobbigt ifall det skulle ta slut. Kanske är han inte alls attraherad av dig och förstod att du är det, eller också är han attraherad men själv rädd att det ska bli awkward mellan er.
  • Anonym (Jobb...)

Jag har ca 10 års arbetslivserfarenhet och har aldrig varit med om att två kollegor "fått till det" öppet under en jobbtillställning! De som blir ihop eller knullar gör det diskret. Kan ta låååång tid innan seriösa par outar sig och då går det stegvis från att nån får veta till att fler och fler vet. Inte alls som på universitetet där man visste att några av de åttio personerna i klassen hade hånglat, legat eller var ihop.

Detta kanske skiljer mellan olika arbetsplatser dock. På mitt jobb är de yngsta strax under 30 pga lång utbildning och andra anställningar innan man får jobb här. Branschen är inte så stor så man kan räkna med att många får veta vad som sker på festerna, även potentiella framtida kollegor och arbetsgivare.
  • Anonym (Mogen man)

Utebliven bekräftelse från väninnor brukar ofta tyda på avundsjuka och/eller osäkerhet. Du var så attraktiv så att de kände sig mindre attraktiva än du och blev då osäkra och/eller avundsjuka.
    Min erfarenhet är att kvinnor/tjejer är EXTREMT kritiska mot varandra.

Det skulle mycket väl kunna vara så att han inte vågade närma sig i detta sammanhang.
    Eller någon helt annan orsak.
    Fortsätt vara öppen och uppmärksam, visa din öppenhet för honom, kanske har du gjort ett intryck som snart ger resultat.
    Stäng inte dörren innan du är övertygad.

• Underhill
    Jag tog den röda och kände mig snygg men det gick inte så bra ändå. Har känt att vi klickat bra på jobbet men kanske var det bara som kollegor eller så blev han besviken över ngt han såg. Det kändes verkligen som att det bara var den sista pushen som behövdes för ett hångel så jag är så besviken nu. Fick dessutom inte en enda komplimang under kvällen av mina tjejkompisar som jag annars får. Konstigt. Jag pratade lite med honom under den senare delen av kvällen men han höll det väldigt jobbrelaterat konstigt nog (vi har pratat om privata saker på jobbet innan så det är också konstigt). Jag höll mig relativt nykter och var inte för på heller. Hade tänkt stjäla en kram innan jag gick hem (vi har inte kramats innan men tänkte det var mer normalt efter en fest) men var så ledsen och besviken då att jag struntade i det. Han gav åtminstone ingen annan tjej uppmärksamhet heller utan pratade nästan bara med manliga kollegor och gullade med katten i huset. Blev nästan svartsjuk på katten :/ Mongoliet: du har nog rätt, jag är nog lite kobent. Har inte tänkt på det tidigare men när du säger det så kom jag att tänka på att mina skor nöts mer på insidan än utsidan av sulan. Du som ville veta om den röda klänningen; den är köpt på h&m bara, märket Divided. Men var ett par år sedan.

Kan ju vara så att han inte ville ?göra bort sig? bland kollegor!? Som vanligt på jobbet sen?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (U2)
    Anonym (Mogen man) skrev 2018-10-31 19:46:08 följande:

Min erfarenhet är att kvinnor/tjejer är EXTREMT kritiska mot varandra.

Svar på tråden Vad tycker ni killar/män är viktigast?