• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....

Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Jsv17
    Tirin skrev 2019-02-24 23:29:55 följande:

Förstår din frustration! Den första äl jag hade efter MA såg helt annorlunda ut på testen, spara dina och följ trenden, det som sen visade sig vara stegringen var supersvag, brukar få tokpositivt på lh test. Kanske kan vara så för fler än mig? Bifogar bild.

Ja så kan det ju vara men mina pendlar mellan att vara i princip blanka (dvs teststrecket syns typ inte ens) och att teststrecket syns men supersupersvagt... vilket jag nu tror bara beror på hur koncentrerat urinen är... så jag har nog inte nåt stegrande LH överhuvudtaget just nu... men jag har fortfarande äl-flytningar så den som lever får se fortsätter ligga varannan dag för säkerhetsskull kan ju vara så att äl hoppar över också och då är det ju bara så, och då får jag leva med det helt enkelt och hoppas på äl nästa månad
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Lita89 skrev 2019-02-25 07:09:35 följande:

Bara för att jag gnällde igår fick jag positivt ältest idag! Tjoho! Endast tre dagar förskjutet. Kroppen är bra märklig. Hoppas den är sugen på att bli gravid också.

Tjoho!! Heja kroppen! Hoppas det smittar av sig för här vägrar äl-testen stegra sig! Men vi fortsätter varannan dag för säkerhetsskull, då jag iaf har äl-flytningar fortfarande så bara köra på och hoppas
    Pojke 9-12-17
  • Lita89
    Dalia94 skrev 2019-02-25 08:11:47 följande:

Min äl va också ungefär 3 dagar förskjuten vid missfall, blev gravid då direkt :)

Hoppas hoppas!!
  • Lita89
    Jsv17 skrev 2019-02-25 16:51:58 följande:

Tjoho!! Heja kroppen! Hoppas det smittar av sig för här vägrar äl-testen stegra sig! Men vi fortsätter varannan dag för säkerhetsskull, då jag iaf har äl-flytningar fortfarande så bara köra på och hoppas

Skickar lite ägglossning åt ditt håll ;D. Eftersom du har flytningar känns det ju lovande, det kanske bara inte märks på testen av någon anledning?
  • Jsv17
    Lita89 skrev 2019-02-25 17:53:06 följande:

Skickar lite ägglossning åt ditt håll ;D. Eftersom du har flytningar känns det ju lovande, det kanske bara inte märks på testen av någon anledning?

Haha det fungerade nog! Första tydliga stegringen ikväll, inte positivt men det där strecket behöver man inte vinkla i ljuset för att hitta iaf! Så nu hoppas jag på ett ännu starkare imorn! Och äl typ på Torsdag skulle sitta fint

Pojke 9-12-17
  • Sept90
    Jsv17 skrev 2019-02-24 10:47:37 följande:

Beklagar dina MF/ma

Jag stressade också över åldersskillnad... jag ville gärna ha barnen tätt typ 18mån till 2år emellan... blir jag inte gravid på typ första/andra försöket här nu så spricker det... Men jag tog typ 5min och sörjde sedan skakade jag av mig det, för jag är heeeelt säker på att när man väl har nästa lilla i sin famn du struntar man fullständigt i om det blev 2 eller 5 år emellan Så det tror jag faktiskt inte man bryr sig om alls sen. Så sörj det, så länge du behöver (inser att det inte räcker med 5min för alla) och även om det är en sorg du kommer bära med dig hela vägen till bebis är född, så är jag 100 på att den släpper då <3

Tack. Ja jag är helt övertygad om att det är så som du säger. I slutändan är det ju bara ett frisk barn som är det viktiga. Men det är så lätt att man fastnar i tankar och idéer och vill planera sitt liv till punkt och pricka, helst det man inte alls kan påverka också :)
  • Jsv17

Det där ser ju väldigt svagt ut men om ni tittar i jämförelsen så ser ni hur svaga de varit...

Pojke 9-12-17
  • Lita89
    Jsv17 skrev 2019-02-25 20:02:28 följande:

Haha det fungerade nog! Första tydliga stegringen ikväll, inte positivt men det där strecket behöver man inte vinkla i ljuset för att hitta iaf! Så nu hoppas jag på ett ännu starkare imorn! Och äl typ på Torsdag skulle sitta fint

Härligt! Har det väl börjat stegra så känns det som att det bara kommer rulla på!
  • Tirin
    Jsv17 skrev 2019-02-25 20:02:28 följande:

Gött! Jag har också något på gång:) så roligt att vara med i matchen igen!

Nu kör vi!

• Lita89

Så kul att vi är några stycken som har äl ungefär samtidigt, blir kanske en ännu mer spännande väntan :))

Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet