• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....

Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • J111M

Hej, tänkte jag skriver här då jag inte vet vem jag ska vända mig till.

Min mens var 10 dagar sen - tog ett graviditetstest som var positivt. Tog ett till som också var starkt plus (på fredagen) men lördagen började de kännas som om mensen skulle komma. Det kom massa blod. På söndagen kom en jätte stor klump ut med blod.

Nu blöder jag bara lite grann, mest brunt. Tog ett till test idag som visade positivt.

Jag har inte mått illa eller haft speciellt ont. Haft lite ont i nedre ryggen men ingenting som jag läser att alla andra har haft, massor av smärta. Jag har mått bra.

Vad tror ni? Fick jag ett missfall eller kan jag fortfarande vara gravid?

Tacksam för er alla!

• Nube
    J111M skrev 2019-03-13 22:36:12 följande:

Min mens var 10 dagar sen - tog ett graviditetstest som var positivt. Tog ett till som också var starkt plus (på fredagen) men lördagen började de kännas som om mensen skulle komma. Det kom massa blod. På söndagen kom en jätte stor klump ut med blod.

Nu blöder jag bara lite grann, mest brunt. Tog ett till test idag som visade positivt.

Jag har inte mått illa eller haft speciellt ont. Haft lite ont i nedre ryggen men ingenting som jag läser att alla andra har haft, massor av smärta. Jag har mått bra.

Tacksam för er alla!

Hej! Jag är ingen expert men det låter nog som ett missfall... min var lite likadant, nästan ingen smärta denna gång (första missfallet var jätte smärtsam!) Och det kom massa blod och några större klumpar. Därefter har det endast kommit lite blod och gör det fortfarande efter 9 dagar. Graviditetshormoner försvinner inte på en gång. För mig sa gyn akuten att jag ska testa efter fyra veckor och se om testet visar negativt. Men du kan ju boka en tid hos gyn för att se hur det ser ut i magen. Jag ska på kontroll nästa vecka. Hoppas så klart att du fortfarande är gravid!
  • Tirin

Idag kom mensen:( hade börjat få upp hoppet men kanske lite för bra för att vara sant att det skulle ta sig på första försöket.

• Jsv17
    Tirin skrev 2019-03-14 16:50:05 följande:

Idag kom mensen:( hade börjat få upp hoppet men kanske lite för bra för att vara sant att det skulle ta sig på första försöket.

Åh surt... jag kände också att de nog ändå var för bra för att vara sant, nu är det bara ladda om <3
    Pojke 9-12-17
  • Vattenlilija

Tacksam för er alla!

Jag har haft två missfall (ma). Det ena gjorde så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen, trodde jag skulle dö ungefär. Det krampade och var typ som krystvärkar. Den andra gången var som en lättare mensvärk bara, dvs mycket mindre ont än när jag vanligt vis har mens. Blödde dessutom knappt något den gången heller, klarade mig i princip på trosskydd. Missfall kan vara så olika och det är verkligen svårt att säga. Tyvärr låter det ju däremot som ett missfall, speciellt om det kommit ut stora klumpar.  
  • Jsv17

Tacksam för er alla!

Mitt tidiga missfall var nästan precis som en mens lite rikligare bara och en del klumpar. Hade inte särskilt ont alls, det har jag faktiskt inte haft vid något MF/MA men har blödit mer vid de som varit längre gångna. Det kan ta upp till en månad för hcg att gå ut kroppen så att gravtestet är positivt säger tyvärr inte så mycket just nu, det du kan göra är att köpa fler test av samma märke och testa varannan var tredje dag och se om testet blir svagare eller starkare det är inte 100% metod men du borde kunna se om hcg sjunker eller inte. Håller tummarna att det bara var en vanlig blödning för dig och att du fortfarande är gravid <3
    Pojke 9-12-17
  • Nube
    Litenfialotta skrev 2019-03-13 17:29:48 följande:

Har du fått någon tid hos gyn? Jag ska dit imorgon och kolla dessa evighetsblödningar (åttonde veckan nu...), kommer säkert få höra att allt är som det ska och det är bara att vänta dock :S

Hur gick det hos gyn? Fick du hjälp?
  • Litenfialotta
    Nube skrev 2019-03-18 13:56:05 följande:

Hur gick det hos gyn? Fick du hjälp?

Jaa, eller läkaren kollade ordentligt med vul och ställde massa frågor. Hon tror att det bara varit segdraget, det fanns iaf inga rester kvar och slemhinnan var ?ägglossningslik?. Hade också en större äggblåsa (?) om jag fattade det hela rätt. Har såklart inte blött sen dess heller :p

Hur går det för dig?
  • Nube
    Litenfialotta skrev 2019-03-18 16:54:07 följande:

Jaa, eller läkaren kollade ordentligt med vul och ställde massa frågor. Hon tror att det bara varit segdraget, det fanns iaf inga rester kvar och slemhinnan var ?ägglossningslik?. Hade också en större äggblåsa (?) om jag fattade det hela rätt. Har såklart inte blött sen dess heller :p

Hur går det för dig?

Haha så klart slutar blödningen precis efter läkarbesöket ;) Men skönt ändå att få veta att allt är ok och att äl är på g. Då kan ni ju försöka på nytt kanske?

För mig har det gått två veckor sedan missfallet idag och jag slutade blöda igår vilket känns bra. På torsdag ska jag ändå till gyn för kontroll. Sedan har vi också bokat tid hos en ivf klinik i maj för att prata om eventuella nya behandlingar så det känns bra! Hoppas så klart att vi bli gravida själva!
  • Nube

Hur går det för alla andra? Någon som väntar på äl/bim?

Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet