• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....

Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Lita89
    sussovich skrev 2019-03-08 18:26:45 följande:

Fick MA i juli 2018 (v.9) och igår startade mitt MF (v.6)... Detta är så jädra tråkigt... försökt så länge och så slutar det så här igen... undra när det kommer ta sig nu? Och jag kommer ju knappast kunna känna någon gnutta glädje nästa gång, bara oro över ett ännu till MF/MA.. Är så trött och ledsen på detta :/ ...

Oh, beklagar! Jag funderar också på hur det kommer kännas nästa gång, hur kommer sambon reagera osv. Kram till dig!
  • Litenfialotta

Hej! Hoppar in här med ett inlägg, följt tråden lite och hållit tummarna för er alla men inte skrivit tidigare. Har en ofostrig graviditet i bagaget, fick mifegyn och cytotec för ca sju veckor sedan (mitten av januari). Fostersäcken var då ca 9+2. Har ni blött länge efter era MA? För mig har det kommit blod typ varje vecka sedan dess liksom, efter första veckan med ordentlig blödning. Trodde jag fick mensen förra veckan men den var ovanligt kort och sparsam och idag kom brunt blod igen. Himla störigt.

• sussovich
    Nube skrev 2019-03-08 20:39:05 följande:

Så tungt, skickas massa styrke kramar! Det är så hemskt när man äntligen lyckas och sedan tar det slut så fort och man står på ruta ett igen. Vi har också försökt mycket och till slut blev jag gravid med hjälp av IVF och fick min dotter. Nu lyckades vi själva för första gången ever men det slutade i missfall i tisdags... det känns också skit! :/

Hur länge hade ni försökt när du blev gravid första gången?

Ja det är så hjärtskärande...

Kul att det bra för er tillslut <3.

Beklagar, hoppas ni får ett syskon snart :) .

Ca 4 månader innan vi plussade första gången.

Kram
  • sussovich
    Lita89 skrev 2019-03-08 21:08:48 följande:

Oh, beklagar! Jag funderar också på hur det kommer kännas nästa gång, hur kommer sambon reagera osv. Kram till dig!

<3.

Denna graviditeten, så blev vi glada men skeptiska och nu när detta hände. Så kommer nog tyvärr ingen av oss bli så glada som man kanske "ska" bli, just för att vi vet att kroppen kan svika igen... Jag blev inte änns ledsen igår när det hände, jag blev bara arg och irriterad... Idag blev jag lite ledsen, men nu inget mer...

All lycka till er!

Kram
  • Nube
    Lita89 skrev 2019-03-08 21:05:44 följande:

Det låter bra att boka tid, det kan ju inte skada!

Jag fegade ur ;)) KANSKE imorgon. Om inte mens kommer. Fick kramp under dagen och var övertygad om att mensen kom, men inget hände. Hoppet lever!

Så spännande! Hoppas det blir ett + idag! :)
  • Nube
    sussovich skrev 2019-03-08 21:20:10 följande:

Ja det är så hjärtskärande...

Kul att det bra för er tillslut <3.

Beklagar, hoppas ni får ett syskon snart :) .

Ca 4 månader innan vi plussade första gången.

Kram

Tack :) Ja, hoppas det blir ett syskon någon gång.

Okej men förhoppningsvis blir du gravid fort denna gång. Tänker du att ni vill börja försöka direkt eller vänta lite? Och skulle det bli missfall igen har ni ju rätt till undersökning, hoppas dock att det inte behöver gå så långt! Kram
  • Nube
    Litenfialotta skrev 2019-03-08 21:18:55 följande:

Hej! Hoppar in här med ett inlägg, följt tråden lite och hållit tummarna för er alla men inte skrivit tidigare. Har en ofostrig graviditet i bagaget, fick mifegyn och cytotec för ca sju veckor sedan (mitten av januari). Fostersäcken var då ca 9+2. Har ni blött länge efter era MA? För mig har det kommit blod typ varje vecka sedan dess liksom, efter första veckan med ordentlig blödning. Trodde jag fick mensen förra veckan men den var ovanligt kort och sparsam och idag kom brunt blod igen. Himla störigt.

Mitt första missfall var också en ofostrig graviditet och fick också ta cytotec.. jag blödde två veckor och sedan kom mensen tre veckor efter det. Så kroppen kom igång ganska snabbt. Har du varit hos gyn och kollat att allt hat verkligen kommit ut? Beklagar missfallet! :/
  • Lita89
    Nube skrev 2019-03-09 10:33:21 följande:

Så spännande! Hoppas det blir ett + idag! :)

Rosa flytningar idag så mensen kommer nog igång snart. Känner mig inte så besviken som jag trodde jag skulle bli?! Bara att försöka igen liksom.
  • UndrandeSökare
    Nube skrev 2019-03-09 10:42:08 följande:

Mitt första missfall var också en ofostrig graviditet och fick också ta cytotec.. jag blödde två veckor och sedan kom mensen tre veckor efter det. Så kroppen kom igång ganska snabbt. Har du varit hos gyn och kollat att allt hat verkligen kommit ut? Beklagar missfallet! :/

Ang ofostrig graviditet.Jag får ofostrig graviditet varje gång min kropp stöter på något nytt. Dvs allra första graviditeten och även 6e graviditeten (den första med donation).

Min immunläkare i London har sagt att det beror på mitt överaktiva immunförsvar.Det orsakar ofostrig graviditet. Jag har för låga nivåer skyddande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar (LAD) då får man ofostrig graviditet.

Men det finns behandling mot det. LIT och IVIG.

LIT har jag fått 3 ggr redan, och ivig kommer jag få nu nästa ivfförsök. Vid graviditet nr 2-5 har foster utan hjärtslag setts.
  • Smlan

[quote=79491594][quote-nick]Jsv17 skrev 2019-03-08 15:28:12 följande:[/quote-nick]Usch för mensen!

Jag känner likadant, vet redan att mensen kommer komma, precis lika tydligt som jag visste att jag var gravid i December. Har alla veckan-innan-mensen-tecken jag brukar så har redan ställt in mig på det, den borde komma Mån-Onsdag nån gång, det är bara ta nya tag. I mitt fall så tänker jag att kroppen kanske behöve en paus efter missfall och då får jag ge den det Klart det inte är kört än, men jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte fick mens i början på nästa vecka om vi säger så...[/

Mensen kom idag på riktigt :( Även fast det var blod på pappret igår så fick jag upp hoppet. Jag kom på att jag fick en liten blödning när jag egentligen skulle få mens när jag väntade dottern. I och med att mensen inte kom igång ordentligt igår fick jag för mig att det kunde ha varit nåt sånt. Kom på det mitt i natten och kunde inte somna om. Imorse hade det fortfarande inte kommit igång så då levde hoppet. Men sen runt kl 10 kom störtfloden. Så nu blev jag ännu mer ledsen än jag blev igår. Så typiskt!

Det här är vårt andra försök efter MA:et i december. Jag har hört av så många att det har tagit sig fort efter MA/MF eftersom kroppen vet vad den ska göra. Börjar tveka på det....

Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet