• Anonym (26ich)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

• Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)
  • Anonym (Hmmm....)
    silver33 skrev 2019-04-25 09:16:26 följande:

Jag var 45 när jag träffade en 29-årig tjej. Det var en härlig upplevelse för oss båda, men hon ville ha barn och jag var klar, så vi fortsatte inte även om vi är vänner.

Men både hon och jag älskade sexet.

Män är väl bäst mellan 35 och 45
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Nyfiken gul) skrev 2019-04-25 09:27:04 följande:

De flesta människor är rädda och osäkra..

Vad är du mer rädd för?

Som jag sa tidigare handlar det mest om min osäkerhet.. eftersom jag inte är speciellt erfaren är jag väl rädd att han blir less snabbt då han antagligen kommer vela ha någon som är mer säker och mer erfaren..
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-25 10:50:26 följande:

Jag förstår att det är spännande med någon äldre. Min första kille var 9 år äldre. En man och ingen pojke (33 år). Jag tyckte doch att det var lite på gränsen. Att ha sex med nån som nästan var pensionär har aldrig funnits på kartan, men det är såklart helt OK att göra det för den som vill (så länge båda är singlar såklart).

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-25 10:52:04 följande:

Grattis! Det är inte alla kvinnor som får vara med om det. Jag har iofs haft turen att bara hitta sådana, men det verkar finnas många egon där ute.

Verkar som att du har funderat lite och det blir jag väldigt glad över :) jag förstår som sagt att alla är olika och att det är många år mellan oss men jag har äntligen träffat en man med dom egenskaper dina män brukar ha.

Ja vi båda är singlar så inga otrohetshistorier här inte :)
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-26 09:17:08 följande:
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-25 10:52:04 följande:

Grattis! Det är inte alla kvinnor som får vara med om det. Jag har iofs haft turen att bara hitta sådana, men det verkar finnas många egon där ute.

Verkar som att du har funderat lite och det blir jag väldigt glad över :) jag förstår som sagt att alla är olika och att det är många år mellan oss men jag har äntligen träffat en man med dom egenskaper dina män brukar ha.

Ja vi båda är singlar så inga otrohetshistorier här inte :)
    Observera att det inte har med åldern att göra. De superjusta killar jag varit med har varit mer eller mindre jämnåriga, utom kille nr 1.
  • Anonym (Nyfiken gul)

Tycker du inte att han är, hur ska man uttrycka det? Gammal?

Alltså skrynklig, slappare hud.. dubbelhaka.. sånt?

• Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-26 09:40:29 följande:

Observera att det inte har med åldern att göra. De superjusta killar jag varit med har varit mer eller mindre jämnåriga, utom kille nr 1.

Ja det var ju bra för dig :)
  • Anonym (Undrar)

Vet din familj om honom? Föräldrar, syskon etc. Vad tycker de i så fall?

• Anonym (26ich)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-04-26 11:43:05 följande:

Vet din familj om honom? Föräldrar, syskon etc. Vad tycker de i så fall?

Nej dom vet inget än, är ju fortfarande väldigt tidigt så kanske inget man börjar med. Har berättat för mina vänner och fått väldigt blandade reaktioner.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-26 11:37:44 följande:
    Ja det var ju bra för dig :)
    Varför bara för mig? Det är så det är bara.
  • Anonym (12345)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-26 12:25:12 följande:
    Nej dom vet inget än, är ju fortfarande väldigt tidigt så kanske inget man börjar med. Har berättat för mina vänner och fått väldigt blandade reaktioner.
    Har han själv barn?
  • Anonym (26ich)
    Anonym (12345) skrev 2019-04-29 18:52:31 följande:

Har han själv barn?

Ja han har barn
  • Cnowle
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-26 09:14:42 följande:

Som jag sa tidigare handlar det mest om min osäkerhet.. eftersom jag inte är speciellt erfaren är jag väl rädd att han blir less snabbt då han antagligen kommer vela ha någon som är mer säker och mer erfaren..

Han kanske känner sig lika osäker? Rädd för att bli övergiven för någon yngre och mer viril?
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-29 19:23:47 följande:
    Ja han har barn
    Hur gamla är de?
  • Anonym (26ich)
    Cnowle skrev 2019-04-29 20:26:56 följande:

Han kanske känner sig lika osäker? Rädd för att bli övergiven för någon yngre och mer viril?

Ja kanske men jag tror verkligen inte det, karln har inte svårt att få kvinnor kan jag säga.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-30 08:43:58 följande:

Hur gamla är de?

De är vuxna och helt orelevanta i den här diskussionen.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-30 08:53:44 följande:
    De är vuxna och helt orelevanta i den här diskussionen.
    Tänker mest på en gammal vän till mig som gift sig med en mycket yngre tjej. Inte mycket äldre än hans barn. Hans dotter, som är äldsta barnet, pratar inte med sin pappa längre och hennes syskon gillar inte heller nya styvmamman men pratar åtminstone med dem båda.

Nu har du kanske bara tänkt ha sex och då spelar det ingen roll - då kanske de aldrig får veta det.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-30 08:59:32 följande:

Tänker mest på en gammal vän till mig som gift sig med en mycket yngre tjej. Inte mycket äldre än hans barn. Hans dotter, som är äldsta barnet, pratar inte med sin pappa längre och hennes syskon gillar inte heller nya styvmamman men pratar åtminstone med dem båda.

Nu har du kanske bara tänkt ha sex och då spelar det ingen roll - då kanske de aldrig får veta det.

Det är faktiskt inte jag som bestämmer om just det. Om han känner att det är värt det eller så kanske hans barn redan känner till situationen och är okej med det så är det faktiskt upp till honom. Jag skulle inte vela att han ska riskera något med sina barn men dom är så pass vuxna och han också så det är helt upp till dom.
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)