• Anonym (26ich)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

• Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)
  • Anonym (26ich)
    Perjonsson skrev 2019-04-21 21:21:23 följande:

Jag får väl själv kanske klassas som gamelman nu.

Jag förstår inte varför vissa ska måla fan på väggen av en äldre.

När jag var ung var det snabba puckar och idag inser jag att jag då inte var så respektfull och omhändertagandesom idag. Och ni unga tjejer ska inte vara rädd för oss el mej åtminstånne.

När jag var 24år var det äldre kvinnor som raggade på mej och jag fegade ur då. Fan vad jag ångrar det för jag hade haft det hur härligt som helst och lärt mej massor.

Så bara kasta dej iväg på dejten och i värsta fall bara dra dej ur med en erfarenhet rikare.

Det är precis så jag tänker, tyvärr är killar i min ålder inte alls speciellt respektfulla och omhändertagande som jag har förstått det och från egen erfarenhet också.

Jag har varit på några dejter med honom nu och är verkligen inget jag ångrar :)
  • Anonym (50 years of grey)
    Anonym (26ich) skrev 2019-03-02 22:02:05 följande:

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

Om du har en date som känns rätt, sitt inte bara och vänta på att han ska ta första steget, som äldre har man stor respekt för yngre tjejer och vill inte framstå som gubbsjuk gris som bara vill en sak. Så var inte blyg när det kommer till sex, vi äldre är inte så pryda och präktiga som yngre kanske tror, när man var ung så var det tvärt om, man var till synes vulgär och tafsig, men sedan ett menlöst lamm när det kom till sex relationer. Och visst är det så att det man ångrar mest i livet är det man inte gjorde. Kör hårt!
  • Anonym (into the future)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:48:58 följande:
    Nu är han kanske inte ute efter nåt seriöst så ni blir väl inte ihop så länge. Annars är han ju 83 när du fortfarande är mitt i karriären. Tror du lider av farfarskomplex.
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:50:35 följande:
    Tips. Män på 33 är inte pojkar. Man behöver inte överdriva och ta mån som snart går i pension.
    Vad håller du på med.
    Det angår väl inte dig vilken ålder ts föredrar hos män och du vet inte ett skit om hans intentioner eller hur deras ev relation skulle bli.
    Tror nog ts vet bäst vad hon föredrar och det ska du skita i.
    Sköt du din egen relation istället för att lägga dig i sånt du inte har med att göra.

Ts, läs inte den här personens inlägg, hen verkar mest vara ute efter att få dig att  göra dom val som hen skulle gjort.
    Verkar ha lite svårt att förstå att människor fungerar olika och alla är inte som hen. 
    Så den personen är inte intresserad av att ge dig råd, bara få dig att göra som hen vill. 

Ts. 

Mitt enda råd är att du är dig själv, för det är ju DIG han vil dejta. 
    Förväntningarn på dig är väl att du dyker upp när och var ni bestämt, 
    Och att du hör av dig om du blir sen eller inte kommer, 
    Vanligt hyfs helt enkelt.
    En säkerhetsåtgärd kan ju vara att inte åka hem till honom första dejten, utan hålla er där det finns andra människor omkring. 

Utöver det, gör det som känns bra och rätt.'
    Ha det så kul. 

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:50:35 följande:
    Tips. Män på 33 är inte pojkar. Man behöver inte överdriva och ta mån som snart går i pension.
    Jo, faktiskt så är dom flesta män under 50 pojkar mentalt,
    Det krävs mer än bioogisk ålder för att vara en man, mognad t ex.
    En bristvara hos många unga män. 
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (into the future) skrev 2019-04-23 10:13:19 följande:

Jo, faktiskt så är dom flesta män under 50 pojkar mentalt,

Det krävs mer än bioogisk ålder för att vara en man, mognad t ex.

En bristvara hos många unga män. 

Icke. Män på 50 är tröga gubbar.
  • Noname00
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-23 09:20:09 följande:
    Det är precis så jag tänker, tyvärr är killar i min ålder inte alls speciellt respektfulla och omhändertagande som jag har förstått det och från egen erfarenhet också.

Jag har varit på några dejter med honom nu och är verkligen inget jag ångrar :)
    Vad har ni hittat på vad brukar ni göra?
    Av ren nyfikenhet hur träffade du honom, jobbet, mataffären , datingsida, gemensamma bekanta? :)
  • Anonym (Womanly)

Hur går det för dig? Bestämt någon träff? Jag hoppas verkligen det. Förstår ju att du är nervös. Men som några ovan säger - var dig själv bara. De riktiga männen ovan här ger ju bra råd oxå. Skit i de andra tristnissarna. Du ska bara må bra och våga ta för dig av det du vill ha. Inte troligt att det blir sex på första daten. Du väljer alltid själv när du vill ha sex. Tror def inte att du blir utsatt för tjatsex. Vill ni så är allt bara bra! Det kommer när ni är mogna att ta det steget. Sedan undrar jag lite över dina rädslor. Vill du dela eller ska vi prata privat?

• Anonym (26ich)
    Anonym (into the future) skrev 2019-04-23 10:11:09 följande:

Ts. 

Mitt enda råd är att du är dig själv, för det är ju DIG han vil dejta. 

Förväntningarn på dig är väl att du dyker upp när och var ni bestämt, 

Och att du hör av dig om du blir sen eller inte kommer, 

Vanligt hyfs helt enkelt.

En säkerhetsåtgärd kan ju vara att inte åka hem till honom första dejten, utan hålla er där det finns andra människor omkring. 

Utöver det, gör det som känns bra och rätt.'

Ha det så kul. 

Tack så mycket för dina fina ord och tips :)
  • Anonym (26ich)
    Noname00 skrev 2019-04-23 21:56:50 följande:

Vad har ni hittat på vad brukar ni göra?

Av ren nyfikenhet hur träffade du honom, jobbet, mataffären , datingsida, gemensamma bekanta? :)

Vi går ut och äter en del och är mycket både hos honom chans hos mig.

Vi träffades på en restaurang faktiskt :)
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)