• Anonym (anonym)

Vill knulla honom!!

Hej. Jag har en stor crush på en man som är 30+ år äldre än jag. Jag är 20. Vi har sagt att vi ska se film hemma hos honom på lördag. Är så nervös och vet inte hur det här kommer gå... Är rätt blyg av mig. Men samtidigt vill jag ha honom. Har tänkt massor på att ha honom... Han har dock fru. Jag vågade inte fråga om hon kommer vara hemma då men han skrev förut att hon ska iväg på kalas eller om det var jobbmöte (minns inte riktigt). Så vi kommer alltså vara själva.. Vi har inte skrivit snusk eller så men har hänt att jag skickat hjärtan. Funderar på att flytta mig närmre honom i soffan och liksom luta mig mot honom, sedan om det känns rätt lägga en hand på hans lår eller liknande... Vad tror ni om det? Han är väldigt godhjärtad, snäll, lugn och stabil av sig. Har en känsla av att han kommer försöka vara trogen men när han får tillfälle att närma sig en ung tjej känns det som han kanske är för svag.

Är bara asnervös och så rädd att nåt ska gå fel och stämningen blir stel!!

• Svar på tråden Vill knulla honom!!
  • Elefantmannen2
    KlantSmurfen skrev 2019-04-20 02:48:08 följande:
    Missbruk/beroende...
    Jag dricker ofta alkohol, jag har alltid misslyckats med att sluta för att jag är beroende. Det är ett beteende jag inte har förtroendet att förändra för att jag alltid misslyckas med att förändra det. Trotts att det finns personer som accepterar mitt drickande hamnar jag ofta i relationer med nykterister som inte accepterar det och då har jag helt plötsligt förtroendet att kunna lova det jag alltid misslyckats med.

Tror jag verkligen att jag kan förändra mig?
    Det finns två saker som kännetecknar personer som är beroende av droger. En är självklar men den andra inte.

1. De berusar sig på drogen/drogerna gång på gång, trots att det alldeles uppenbarligen är till skada för dem; socialt, ekonomiskt, kroppsligt, känslomässigt osv.

2. De ljuger.

Varför ljuger alkoholisten/narkomanen? Därför att det är det enda sättet som han/hon kan få ihop sin omöjliga ekvation. Kärleken till drogen och berusningen är stark, kanske starkare än kärleken till något annat. Samtidigt vill, och måste, vi alla leva i ett sammanhang. Vi behöver vårt jobb för pengarna och den sociala statusen, vi vill ha arbetskamrater, vi vill inte bli övergivna av vår familj. Förr eller senare inser omgivningen vad som håller på att ske med alkoholisten/narkomanen och agerar på olika vis mot missbruket. "Du måste sluta supa!" "Hittar jag en joint till i ditt rum åker du ut!" Då börjar den drogberoende ljuga. "Jag har inte druckit på en hel vecka." "Den där jointen är inte min, Sebbe la den där."

www.rns.se/2011/09/15/varf%C3%B6r-ljuger-alkoholister-och-narkomaner--27996557
    Nu finns det ju en väsentlig skillnad, notorisk otrohet är inte p.g.a en omöjlig ekvation det är konsekvensen av att välja en parter som inte vill ha ett öppet förhållande."Vem tror sig vara lojal om de är otrogna i ett förhållande med utlovad tvåsamhet?"
    Elefantmannen2 skrev 2017-07-06 19:01:18 följande:
    [...]Jag är en väldigt rak människa. Jag är inte egoistisk på det viset du menar, jag är i grunden lojal. Många nära vänner som jag alltid ställer upp för. Det är inte av egoism jag är otrogen mot partners. Det är definitivt inte min egoism som får motparten att ta sitt eget, vuxna, beslut. [...]

Det är väldigt, väldigt svårt att bryta ett alkoholmissbruk. Och andra beroenden. Om det är frågan?

"Vem tror sig vara lojal om de är otrogna i ett förhållande med utlovad tvåsamhet?"

Elefantmannen2 skrev 2017-07-06 19:01:18 följande:
    [...]Jag är en väldigt rak människa. Jag är inte egoistisk på det viset du menar, jag är i grunden lojal. Många nära vänner som jag alltid ställer upp för. Det är inte av egoism jag är otrogen mot partners. Det är definitivt inte min egoism som får motparten att ta sitt eget, vuxna, beslut. [...]

Spännande med någon som korsklipper från andra trådar. Fast det är mer än fult att klippa bort delar av resonemanget.
    Jag menar exakt det jag skrev. Jag är inte illojal som person, men jag är det givetvis mot en partner jag bedrar. Det står inget annat än så. Det är inte heller egoism som ligger till grund för otroheten i mitt fall, som jag också beskrev. 
    Fast jag är beroende. Och har inte använt mig själv som exempel i den här tråden eftersom det inte har med diskussionen att göra.

Vet inte varför drar in "öppna förhållanden" när du citerar mig? Jag har inte skrivit en bokstav om det. 
  • Elefantmannen2
    KlantSmurfen skrev 2019-04-20 03:14:48 följande:
    De som sitter på en hög häst med en väldigt dömande attityd mot de som sitter på en hög häst dömande attityd är ju sååå mycket bättre än de som sitter på en hög häst med en väldigt dömande attityd.

Inte heller någon som påstått. Det enda jag nämnt är att en del inte tycks se paradoxen när de på ett, vad jag anser vara, ett omoraliskt vis vill köra ned deras version av moral i halsen på andra. 
    Lite som korsriddarna som kunde slakta och tortera och bryta alla budorden i tron om att de var de enda med den sanna moralen och tron. Religion ö.h.t. även i dagsläget. 

• KlantSmurfen
    Elefantmannen2 skrev 2019-04-20 12:10:09 följande:

Du skrev "de lägger gärna ord som sveket inom situationstecken för att markera att man inte ser otrohet som ett riktigt svek."

Jag förklarade då att jag eller någon annan inte har påstått att otrohet inte är ett svek, det har du själv hittat på för att jag använde citationstecken. 
    Precis som du nu hittar på att det är att göra narr av någon eller något när man använder citationstecken. 
    Du vill så gärna läsa något annat än det jag vill förmedla för att angripa mig personligen med dessa lösa skott istället för att faktiskt besvara de frågor jag ställt. 

"Precis som du nu hittar på att det är att göra narr av någon eller något när man använder citationstecken. "
    Du skriver att man använder citationstecken när man citerar men du hade inte citerat någon så det kan inte vara orsaken till ett ord inom citationstecken, hur ska man tolka det?
    Elefantmannen2 skrev 2019-04-20 11:50:01 följande:

Jag har varken försvarat eller ursäktat otrohet i de inlägg du citerar. Var läser du det?

Att jag skriver att människor sällan klarar av livslång tvåsamhet har det inget med otrohet att göra, det är du som för dit resonemanget. Antingen via att medvetna misstolkningar eller för att du helt enkelt inte läser vad som står.  

Ska du klistra in wiki-länkar kanske det är dags att klistra in dem där korrekt argumentationsteknik är listat. Fler än du som behöver läsa igenom det.

"Att jag skriver att människor sällan klarar av livslång tvåsamhet har det inget med otrohet att göra, det är du som för dit resonemanget"
    Inlägg #26 handlar om otrohet, på vilket annat sätt är livslång tvåsamhet relevant i samma mening som kampen att bekämpa den omoraliska otroheten?

Skriver du medvetet så att dina inlägg ska kunna tolkas på olika sätt?

• Anonym (anonym)

tack ni som faktiskt håller er till ämnet!

ni som diskuterar nåt helt annat får gärna ta det i pm men inte här! :)

han har inte svarat sen igår kväll och är lite nojig ifall han ångrat sig. återkommer..

• Pussan
    Delilah2001 skrev 2019-04-20 00:38:30 följande:
    Så bara för att man reagerar på att en tjej planerar att förföra en gift man, och dessutom ber om tips och råd(!) Så är man dömande?

Jag är i så fall hellre den dömande personen än de personen som planerar att förföra en gift man.

Det är äckligt. Och idiotiskt.

Du tycker alltså det är okej att din man har sex med andra i ert hem, medan du är hemifrån en stund?

Det får stå för dig, de flesta tycker inte om tanken på att deras man knullar andra tjejer i soffan medan man är på påskmiddag.

Ja, just det ja.. Det är påsklov! Det förklarar ju saken...
    Nu är jag inte gift men ja, det är helt ok att min Lover har sex med andra, liksom han tycker att det är ok att jag knullar andra. Att ¨de flesta¨ inte tycker om tanken hör inte hit.
  • Anonym (Pinsamt)

När jag var 20 haglade det av 50-åriga äckel som ville vara otrogna med mig. Jag avvisade ALLTID. Avvisade även kompisars pojkvänner och alla jag visste var upptagna. Men jag var en otroligt vacker 20-åring också som inte var så desperat som du ;)

Gissar att ingen i din ålder är intresserad så du måste kompensera MYCKET med ålder för att ens hoppas att nån ska vilja ha dig.

• Elefantmannen2
    Anonym (Pinsamt) skrev 2019-04-21 11:20:20 följande:

När jag var 20 haglade det av 50-åriga äckel som ville vara otrogna med mig. Jag avvisade ALLTID. Avvisade även kompisars pojkvänner och alla jag visste var upptagna. Men jag var en otroligt vacker 20-åring också som inte var så desperat som du ;)

Gissar att ingen i din ålder är intresserad så du måste kompensera MYCKET med ålder för att ens hoppas att nån ska vilja ha dig.

Fast nu är det ju tvärtom. Hon tycker helt uppenbarligen inte att han är ett äckel och det är hon som vill. Många föredrar äldre i den åldern. Det vet du med, men klarar inte av att avstå från en personlig och töntig kommentar.

• Elefantmannen2
    KlantSmurfen skrev 2019-04-20 12:54:57 följande:
    "Precis som du nu hittar på att det är att göra narr av någon eller något när man använder citationstecken. "
    Du skriver att man använder citationstecken när man citerar men du hade inte citerat någon så det kan inte vara orsaken till ett ord inom citationstecken, hur ska man tolka det?
    Elefantmannen2 skrev 2019-04-20 11:50:01 följande:

Jag har varken försvarat eller ursäktat otrohet i de inlägg du citerar. Var läser du det?

Att jag skriver att människor sällan klarar av livslång tvåsamhet har det inget med otrohet att göra, det är du som för dit resonemanget. Antingen via att medvetna misstolkningar eller för att du helt enkelt inte läser vad som står.  

Ska du klistra in wiki-länkar kanske det är dags att klistra in dem där korrekt argumentationsteknik är listat. Fler än du som behöver läsa igenom det.

"Att jag skriver att människor sällan klarar av livslång tvåsamhet har det inget med otrohet att göra, det är du som för dit resonemanget"
    Inlägg #26 handlar om otrohet, på vilket annat sätt är livslång tvåsamhet relevant i samma mening som kampen att bekämpa den omoraliska otroheten?

Skriver du medvetet så att dina inlägg ska kunna tolkas på olika sätt?

Hela inlägg 26:

"Håller med, du visar vad du vill och lägger beslutet på honom. Kör på. Din approach är också vettig.

Det finns vissa svikna själar som tillbringar sin tid i forumet att läsa alla trådar om otrohet för att påminna sig själva om "sveket" de upplevt. Gängse förfarande är att se ned på och förmana andra människor från höga hästar. 
    De inser sällan det omoraliska i det beteendet i sin kamp att bekämpa den omoraliska otroheten och det faktum att livslång tvåsamhet inte direkt verkar vara något människor trivs med."

Ett av orden är vissa tillbringar sin tid i dessa trådar med att upprepa sin tes, att det är rent förkastligt och ett stort svek att vara otrogna? Vill du påstå att det INTE är så i dessa trådar? 

Har vi inte fastställt att livslång tvåsamhet inte verkar vara något människor trivs med i stor utsträckning? En av anledningarna, inte ursäkterna, för otrohet.

Eftersom det endast är du som hakar upp dig och det är ganska glasklart skriver jag inte så att det kan misstolkas. Om man inte vill. Om man vägrar svara på frågor om helheten, föra en diskussion, och istället fokuserar på att citera text och misstolka?

Citationstecken gentemot "situationstecken" var poäng ett. För det andra vet du att det används i ett bredare perspektiv numer. Dessutom är det ett ord som dyker upp hela tiden i dessa trådar, så det är ett citat.

Huvudpoängen är att vissa väljer att leva kvar i den känslan istället för att gå vidare. Och vissa av dessa är det som ideligen fördömer andras beteende i dessa trådar. Som ett urverk.  

• Elefantmannen2

P.S. "Citationstecken gentemot "situationstecken" var poäng ett. För det andra vet du att det används i ett bredare perspektiv numer. Dessutom är det ett ord som dyker upp hela tiden i dessa trådar, så det är ett citat."

Ingen av nytolkningarna av citationstecken betyder att man gör narr av någon. Absolut inte i min kontext. Fast du kanske kan hitta något som påvisar att det är så generellt? D.S.

Svar på tråden Vill knulla honom!!