KlantSmurfen skrev 2019-04-20 12:54:57 följande:
"Precis som du nu hittar på att det är att göra narr av någon eller något när man använder citationstecken. "
Du skriver att man använder citationstecken när man citerar men du hade inte citerat någon så det kan inte vara orsaken till ett ord inom citationstecken, hur ska man tolka det?
Elefantmannen2 skrev 2019-04-20 11:50:01 följande:
Jag har varken försvarat eller ursäktat otrohet i de inlägg du citerar. Var läser du det?
Att jag skriver att människor sällan klarar av livslång tvåsamhet har det inget med otrohet att göra, det är du som för dit resonemanget. Antingen via att medvetna misstolkningar eller för att du helt enkelt inte läser vad som står.
Ska du klistra in wiki-länkar kanske det är dags att klistra in dem där korrekt argumentationsteknik är listat. Fler än du som behöver läsa igenom det.
"Att jag skriver att människor sällan klarar av livslång tvåsamhet har det inget med otrohet att göra, det är du som för dit resonemanget"
Inlägg #26 handlar om otrohet, på vilket annat sätt är livslång tvåsamhet relevant i samma mening som kampen att bekämpa den omoraliska otroheten?
Skriver du medvetet så att dina inlägg ska kunna tolkas på olika sätt?
Hela inlägg 26:
"Håller med, du visar vad du vill och lägger beslutet på honom. Kör på. Din approach är också vettig.
Det finns vissa svikna själar som tillbringar sin tid i forumet att läsa alla trådar om otrohet för att påminna sig själva om "sveket" de upplevt. Gängse förfarande är att se ned på och förmana andra människor från höga hästar.
De inser sällan det omoraliska i det beteendet i sin kamp att bekämpa den omoraliska otroheten och det faktum att livslång tvåsamhet inte direkt verkar vara något människor trivs med."
Ett av orden är vissa tillbringar sin tid i dessa trådar med att upprepa sin tes, att det är rent förkastligt och ett stort svek att vara otrogna? Vill du påstå att det INTE är så i dessa trådar?
Har vi inte fastställt att livslång tvåsamhet inte verkar vara något människor trivs med i stor utsträckning? En av anledningarna, inte ursäkterna, för otrohet.
Eftersom det endast är du som hakar upp dig och det är ganska glasklart skriver jag inte så att det kan misstolkas. Om man inte vill. Om man vägrar svara på frågor om helheten, föra en diskussion, och istället fokuserar på att citera text och misstolka?
Citationstecken gentemot "situationstecken" var poäng ett. För det andra vet du att det används i ett bredare perspektiv numer. Dessutom är det ett ord som dyker upp hela tiden i dessa trådar, så det är ett citat.
Huvudpoängen är att vissa väljer att leva kvar i den känslan istället för att gå vidare. Och vissa av dessa är det som ideligen fördömer andras beteende i dessa trådar. Som ett urverk.