Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2020-10-22 10:15:29 följande:
    Har inte riktigt tid med FL för tillfället, men vill bara kommentera den vapenvägrande försvarsministern ... gissa reaktionerna när jag berättar om att Sverige har en sån, och att han fjäskar för Abu mazen
    Jo, jag kan föreställa mig reaktionerna när du berättar den 6 år gamla nyheten att Sverige som 135:e land i välden erkänner Palestina som stat.

Förstår att det fortfarande svider för dig Baby
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-23 08:52:26 följande:

Linde är så naiv som endast en svensk socildemokratisk minister kan vara.

Om det hade varit frågan om ?socialbidrag? så hade bidraget varit kopplat till familjesituation, behov, mm. Inte till hur många judar man mördat.

Du är alltså så naiv att du gått på propagandan att alla män, kvinnor och barn är judemördare för att de är palestinier och tar emot hjälp medan familjeförsörjaren sitter i israeliskt fängelse.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-23 09:50:17 följande:

Hon är inte naiv. Hon är fullt medveten om vad martyrfonden är och vad den uppmuntrar till. Det är hennes ideologi som styr vad hon säger.

Socialdemokraternas koppling till palestinierna är dogmatisk coh blind. Ett parti i ett land, långt borta i utkanten av världen, som låser sig så hårt vid en fix position i en konflikt långt, långt borta.

Lika sjukt som man låste fast sig i Vietnam har man låst fast sig i Israel-frågan. Den gemensamma faktorn är framförallt Palme.

Aron Flams bok beskriver rätt väl hur Palme kom att bli kanske det starkaste stödet i väst som terroristen Arafat hade och därifrån har det bara rullat på.

Jättebra! Så Israel är alltså villiga att ge behovsbaserat stöd till fängslade personers familjer. Och så kan grisar fortfarande flyga
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-29 08:43:11 följande:

Samma grupperingar som Socialdemokraterna håller bakom ryggen.

Samma situation som i Israel då där terroristregimen håller högervänsterkommunistfascister om ryggen
  • nihka
    Channalena skrev 2020-10-31 17:52:00 följande:

Angående politik, nationell och internationell: är det många personer med judisk bakgrund, som bor i Sverige som: både tycker (har tyckt de senaste decennierna) att Sverige ska ta emot många flyktingar, MEN även håller med Israel i sin politik (dvs att i princip bara ta emot nya medborgare som har judisk bakgrund och alltid gynna personer med judisk bakgrund)?

Varför ska just personer m judisk bakgrund ha "rätt" att vara nationalistiska och gynna sin egen grupp, men "fult" mär tex etniska svenskar vill göra detsamma?

Varför ska en nationalism bland svenskar motarbetas, medan nationalism bland folk m judiskt påbrå- uppmuntras och hyllas?

Det är ju en otrolig dubbelmoral.

Antingen får man väl gå med på att alla folk har självbestämmande och rätt till sina suveräna länder- att i Israel så är det de etniska judarna, i Sverige de etniska svenskarna. Eller får man väl också försöka lobba för att israel- liksom liknande, rika länder i europa- tar emot även flyktingar utan judisk bakgrund?

Detta går verkligen inte ihop!

Varför ska just israel- som är ett verkligen rikt, välfungerande och bra land- inte behöva vara solidariska, som i princip alla europeiska länder- och tex ta emot syrier o andra flyktingar?

Säg inte att det är "farligt"- är ju minst lika farligt för Europa se tex Frankrike nu senast- de farliga individerna brukar ju mest ge sig på européer, inte judar.

Tex i Sverige har en massa svenskar blivit dödade- Tommy Lind, Wilma, ikea-morden osv osv.

Endast etniska svenskar som utsätts för denna systematiska misshandel o mördande. Vad jag har hört så har inte en enda person m judisk bakgrund blivit på riktigt utsatt (alltså misshandlad, våldtagen, eller mördad) -"bara " att folk sagt fula saker men de har INTE blivit skadade, mördade som de etniska svenskrna.

Så etniska svenskar är mer utsatta. Jag skulle hellre vilja att nån kastade glåpord över mig, än misshandlade, våldtog o mördade mig. Det är etniska svenskar som är måltavla och mest utsatta. Varför får de inget skydd så som vissa andra grupper får?

Om du läser svensk lag så upptäcker du att den gäller för alla. I Israel däremot finns det ett A-lag och ett B-lag.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-29 16:00:34 följande:
    Vänstern och antisemitismen

En rapport har tagits fram i England om antisemitsimen inom Labour. Det är, precis som i Sverige, en ledarskapsfråga inom partiet.
    www.equalityhumanrights.com/sites/default/files/investigation-into-antisemitism-in-the-labour-party.pdf

In addition to the recommendations we make in previous chapters, and to live up to its commitment to be a political party with zero tolerance of antisemitism, the Labour Party should:

- Continue to build on its new leadership's statement regarding its failure to deal with antisemitism, and acknowledge its responsibility for not living up to its commitment to zero tolerance of antisemitism.

- Engage with Jewish stakeholders to develop and embed clear, accessible and robust principles and practices to tackle antisemitism and to instil confidence for the future.

- Make sure that it has a system and culture that encourages members to challenge inappropriate behaviour and to report antisemitism complaints.

Den nuvarande Labourledningen tar på sig fullt ansvar (säger de i alla fall) men förre ordförande Corbyn menar att rapporten är överdriven och för denna inställning blir han avstängd från partiet.
    www.bbc.com/news/uk-politics-54730425

Då uppstår frågan: 

När tänkter de svenska socialdemokraterna låta en utomstående part undersöka antisemitismen inom partiet?
    Då uppstår frågan:

När tänker du inse att dina försök att få alla partier till vänster om ditt val att ses som onda krafter inte förändrar det faktum att antisemitism inte är partibundet?

Och att Israelkritik inte är antisemitism. Precis som Sverigekritik inte är kritik mot kristna.

Jag anser att det är viktigt att särskilt borgerliga tar avstånd från högerextremism så inte någon får för sig att de skulle ha något med varandra att göra. Extremisterna försöker skapa legitimitet för sin extremism genom att försöka ge sken av att det finns någon slags samhörighet mellan allmänborgerliga och högerextremister medan den finns och har alltid funnits mellan rumsrena partier om båda sidor om blockgränsen.

Sedan är det jättebra att man synar sig själv, men det innebär förstås inte att man automatiskt skulle vara sämre än någon annan.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-30 22:33:26 följande:

Jag kan avslöja en hemlis för dig: vare sig den första eller den andra meningen är ett ordagrant citat men det är ett korrekt återgivande av andemeningen i det hans säger.

Iställer för det exakta ordet "hämnd" skriver han om att Frankrike är en "islamofob skurkstat" och att Macron gör rätt i att vara rädd för muslimerna kommer att "utkräva sin rätt".

Det handlar om en individ som sprider hat och hot och rättfärdigar våld för en tecknings skull. En individ som kallar de som inte tror på hans religion för "skurkar".

En individ som Socialdemokraterna belönar med Malmö stads pris för mänskliga rättigheter.
    Jag kan avslöja en hemlis för dig: när vare sig den första eller den andra meningen är ett ordagrant citat utan filtreras genom dig är den andemeningen du kommer fram till väldigt mycket ett resultat av hur du ser på världen. Blanda inte ihop den med världen.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-30 15:22:37 följande:

Förra året, belönad av Socialdemokraterna i Malmö med Malmö stads pris för mänskliga rättigheter.

Nu, på tal om att man i Frankrike har visat bilder av mohammed offentligt:

twitter.com/Ivarpi/status/1321825686651363329/photo/1

"Macron är en skurkaktig fjant och de enda som är större skurkar är de muslimer och araber som stödjer honom. --- De som varit utsatta för Frankrikes ondska kommer att utkräva hämnd!"

Woops! Du skriver ihop eget och försöker få det att passera som citat. Bad, bad, bad!
  • nihka
    Missermajser skrev 2020-11-01 12:12:24 följande:
    Ja precis och det skrevs dessutom innan dåden och han beskriver själv att han tycket att det blev olyckligt eftersom det hände otrevliga saker i Frankrike. 
    Det handlar inte om att sträva efter en bättre värld att leva i utan att hitta den mest överjävliga tolkningen som stödjer den egna idén om att alla andra är onda, dumma och har fel medan man själv står för det enda vettiga vägen.

Du fattar varför man har så oerhört svårt när andra samarbetar med varandra och inte med en själv! 
  • nihka
    PetraV skrev 2020-11-01 12:45:16 följande:

Att personer med judisk påbrå har rätt till medborgarskap i Israel samtidigt som de har exakt lika mycket rättigheter o medborgarskap i Sverige, som etniska svenskar- ger dem en enorm fördel.

Det ger en extra stor trygghet och fast mark under fötterna att stampa av ifrån.

Därtill är de inte i närheten av lika utsatta som etniska svenskar, som blir misshandlade, rånade, våldtagna, mördade.

Att någon uttalar sig klumpigt/hatiskt är självklart inte lika farligt som att någon misshandlar eller dödar en.

Att människor med judisk bakgrund har den stora fördelen att ha ett helt land till av likasinnade, samt att de alltid håller ihop (när det verkligen gäller, annars kan de vara på olika sidor men de har en så stark gemenskap att de alltid håller ihop när det gäller) - gör att de ofta kan nå långt inom olika områden.

Det är alltid en fördel att ha en ytterligare trygg plats samt att man vet att man har en grupp som alltid stöttar och hjälper en fram. Vem hjälper etniska svenskar? Vi har inte ens det extra skydd i lagen som bla folk med denna bakgrund har.

Det är någonting väldigt, väldigt märkligt med att vi i Sverige, etniska svenskar, förväntas prioritera andra grupper av människor, än vår egen. Varför är det så? Vi är en extrem minoritet i världen. Alla andra folkgrupper har sitt eget land där de är värderade och prioriterade- just för att världen ska ha många olika folk, minoriteter. Vill vi ha mångfald i världen borde varje land få vara suveränt och prioritera sina egna medborgare, sin egen särart, sin minoritet i världen.

Hahahaha!

Det är sååå synd om dig.

Ta en kaka till
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?