Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Rataxes skrev 2020-09-26 12:26:38 följande:
    Har förresten läst färdigt boken i fråga. Jag visste att det fanns mycket dolt om den tiden men det var värre än jag trodde.
    Läsvärd?

Det är inte utan att man börjar bli intresserad av vad de försöker dölja.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-09-27 11:12:07 följande:
    Och detta vad ytterhögern anser S-pack ville SD bilda regering med 2014. Ja, snacka om att fullständigt sakna moral.
    Det är väl ingen som har påstått att varken SD eller S har någon moral. Så vem vet, det kanske blir en SDS regering nästa gång.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-09-27 09:41:39 följande:

Spännande, berätta mer!

Menar du att moderaterna, liberalerna, centerpartisterna och socialdemokraterna (som på den tiden satt i en gemensam regering) nu 80-90 år senare konspirerar för att dölja vad de pysslade med på 30- och 40- talet?

Det får du veta om du läser boken.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-09-28 02:07:26 följande:
    S har ju uttryckligen sagt ifrån att det är fullständigt otänkbart men SD är förstås som alltid sugna på att alliera sig med allt och alla bara det skulle ge dem en chans att får vara med.
    För S är allt otänkbart ända tills det blir tänkbart.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-09-28 06:13:13 följande:
    Hur ska jag få reda på vad du inte kände till sedan tidigare genom att läsa boken?
    Då jag inte läst boken så vet jag inte vilka delar av innehållet som eventuellt är ny kunskap. Det är dessutom svårt att se vilket intresse du skulle ha av att jag eventuellt skulle kunna hitta några för mig tidigare okända skelett i socialdemokraternas rymliga garderob.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-10-15 18:08:25 följande:
    Pinsamt för moderaterna.
    Pinsamt för ditt parti.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-10-16 06:22:19 följande:

Ja frågan man kan ställa sig är om Moderaterna, som återigen har drabbats av extremistisk infiltration, verkligen är regeringsdugligt..

Du kan byta ut Moderaterna mot vilket av riksdagspartierna du vill och svaret blir ändå nej.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2020-10-16 07:21:03 följande:
    Något annat man kan fråga sig är hur (S)(V)T resonerat, kickar Hamid från på spåret, Gina Dirawi som uttryckt sig likadant belönades med att leda Melodifestivalen och blev julvärd. Olika falla ödets lotter. Gina var kanske fortfarande vänster, medan rektorn bara var vänster när han var antisemit?
    Så länge rösten går till vänster på valdagen så lär inte lite judehat vara något hinder för en SVT karriär.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-10-17 00:32:13 följande:
    Nej, det är pinsamt för moderaterna.
    Vilket du tidigare påstått är det parti du röstar på.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-10-17 15:56:51 följande:

Även om hon läste olämplig litteratur så är det inte antisemitiskt att läsa böcker och uttrycket ?Lite kvällsläsning? är inte heller antisemitiskt.  Jag har därför svårt att se att Dina Dirawi handling är jämförbar med den antisemitism och den homofobi som högerdebattören Hamid har spridit. Dina Dirawi hade inte heller fyllt 22 år när hon postade orden "Lite kvällsläsning" på sin blogg.

För en riktig socialdemokrat är lite antisemitism inte mycket att orda om. Åtminstone inte så länge den kommer från vänster.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?