Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Padirac skrev 2023-12-05 19:04:48 följande:

Antisemitism och annan rasism måste bekämpas oavsett politisk färg, religion eller annan övertygelse.

Bra då kan du börja med att bekämpa den antisemitism och rasism som frodas inom den breda vänstern.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-12-05 21:54:33 följande:
    Vems antisemitism och vems rasism anser du vara sist i kön att bekämpas då?  

Du verkar ju ha en prioritetsordning?
    Uppenbarligen är det vänsterns antisemitism och rasism som står längst bak i din kö. Så långt bak att du inte ens ser den.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-12-05 22:38:09 följande:
    Uppenbarligen är det SDs nazism och rasism som står längst ned på din lista i fråga om att bekämpa 

Är jag inte lika duktig på att läsa dina tankar och föreställningar som du är på att läsa mina tankar och föreställningar  ..

Var det för svårt att svara på den direkta frågan så att du fick lov att kasta ur dig påståenden om andra personer...  stark argumentation där 
    Jag ser att din åsikt att "Antisemitism och annan rasism måste bekämpas oavsett politisk färg, religion eller annan övertygelse." inte inbegriper den antisemitism och rasism som frodas inom den breda vänstern.

Högern tränger ut antisemitismen och rasismen till ytterkanten. Vänstern låter antisemitiska och rasistiska åsikter florera fritt. När så någon pekar på hur den breda vänstern inte har något ideologiskt problem med antisemitism och rasism så börjar de vanliga försöken att rikta uppmärksamheten åt något annat håll.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-12-06 14:49:05 följande:
    Ja, antisemitism är ett problem oavsett det är politisk eller religiöst eller geopolitiskt och det avsett vilken politisk färg eller religion eller region det handlar om.
    Och ändå spammas den enda tråd som finns om vänsterns antisemitism sönder av inlägg som inte vill att antisemitismen inom vänstern skall uppmärksammas.
  • nattuw
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-02-04 17:11:11 följande:

Jag tror att många har svårt att förstå , inklusive mig själv, och därför faller nu förtroendet för Magdalena. Alla som såg den senaste intervju med Jamal Hamas i SVT har nog svårt för att känna förtroende för honom och S.

Ännu värre när man läser i DN att han sagt till DNs journalist att det är ju faktiskt inte ok att döda civila även om de är judar!!!

Nåja det kan ju faktiskt var så att det inom socialdemokratin ses som progressivt att inte öppet förespråka pogromer.
  • nattuw
    Mentat skrev 2024-04-14 12:32:41 följande:
    Jag tror att det vore smart av Israel att inte gå vidare efter detta trots allt. Luftförsvaret var effektivt. Nyckelfigurerna på konsulatet träffades och det var målet.
    Är det politiskt möjligt för Israel att inte markera mot Iran?
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-07 22:00:56 följande:
    Nazisterna var för privat ägande. 

De delade inte ekonomiska synsätt med vänstern.
    Socialdemokraterna är för privat ägande.
    De delar inte ekonomiska synsätt med vänstern.

Ergo Socialdemokraterna är ett högerparti.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-11 20:28:45 följande:
    Fantastiskt. En hel mening tagen ur sin kontext. 

Begåvningen är svårslagen
    Logiken är samma i de båda inläggen. Så finns det ett logiskt fel så härrör det från inlägget som jag citerade.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-11 20:53:35 följande:
    Jo, det märks

Hahaha
    Jag tyckte också att din "logik" var skrattretande.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?