Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Antisemitismen inom vänstern, varför?

KillBill skrev 2020-10-17 19:07:37 följande:
    Lägg av. Inte ens du kan väl påstå att det är antisemitiskt att visa en bild på en bok och skriva ?lite kvällsläsning? . När hon förstod vad det var för bok så tog hon bort inlägget och förklarade att det var ett misstag och sedan dess har hon inte figurerats i sammanhang som kan kopplas till antisemitism.
    Så med socialdemokratiskt logik så är det inte antisemitiskt att visa upp en bild på boken "min kamp" av A.Hitler om det åtföljs av kommentaren "lite kvällsläsning?". Era bokcirklar är säkert intressanta tillställningar.
    KillBill skrev 2020-10-17 19:07:37 följande:
     Hon gjorde det dessutom till skillnad mot högerdebattören Hamid helt öppet och i eget namn.
    Aha så antisemitism är inget att hänga upp sig på så länge det kommer från vänster och sker öppet.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-10-18 02:10:52 följande:
    Antisemitism är inte partibundet såvida det inte handlar om Nordiska motståndsrörelsen som är ett rent nazistiskt parti.

Varför försöker du låtsas som det är det?
    Varför vill du bagatellisera socialdemokratisk antisemitism?
  • nattuw
    PetraV skrev 2020-11-01 12:54:08 följande:

Och en till märklig sak: varför avslöjades "rektor Hamilds" antisemitism exakt när det gjorde?

Hade du föredragit att det aldrig kommit fram?
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-11-20 08:01:19 följande:
    Jag tycker att ALL antisemitism är vidrig och att du verkar försvara den om den kommer från moderat håll är ytterst märkligt.
    Du skulle framstått som trovärdigare om du sopat rent framför egen dörr först. Istället gör du som vanligt och försöker flytta fokus till en av dina politisk motståndare.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-11-20 11:37:53 följande:
    Däremot saknar jag kritik från dig och andra högersympatisörer mot höga M företrädare som spridit antisemitism.
    Högersympatisör? Ja möjligen för den som lever riktigt långt upp på vänsterpolen.

• nattuw
    KillBill skrev 2020-11-23 06:57:50 följande:
    Intressant, av dina inlägg har jag alltid tolkat dig som att du har dina sympatier till höger. Själv är jag öppen med att jag är socialdemokrat. Vilket/vilka parti/partier sympatiserar du mest med?
    Jag sympatiserar inte med något parti. Jag försöker leva efter "Gör din plikt, kräv din rätt". Vilket jag numera är rätt ensam om.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-11-25 20:05:43 följande:
    Jag ser inte nyttan med en särskilt judisk stat lika lite som jag vill se ett kristet minikalifat någonstans.
    Att du inte ser någon nytt av en judisk stat är inte förvånande.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-12-01 18:40:05 följande:
    Jag är emot religiös extremism i alla dess former och ser hellre att människor lever tillsammans oavsett trosuppfattning. Alla delar inte min uppfattning och att du inte gör det är inte förvånande.
    Nej jag delar inte din syn på att Israel inte borde existera.
  • nattuw
    nihka skrev 2021-05-24 22:24:53 följande:
    Varför är det så viktigt att prata om just vänsterns antisemitism och fullständigt ointressant att prata om högerns?
    Skillnaden mellan vänster och höger antisemitism är att den ena inte diskuteras på så många andra håll än här i tråden medan den andra fördöms redan i skolan.

Om det är viktigt att rikta uppmärksamheten bort från den antisemitism som finns inom vänster så går det skapa en tråd som heter "Antisemitism inom högern, varför?".

Inte för att det lär göra någon skillnad. En grupp skulle inte ha något emot att Israel upphörde att existera medan en annan grupp anser att Israel har rätt att existera.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?