Antisemitismen inom vänstern, varför?
Du sjönk i mina ögon i samma sekund som du använde intellektuella svårigheter för att dumförklara mig. Det är en funktionsnedsättning som inte ska användas för att dumförklara någon annan.
Om du har följt tråden så har jag redan sagt orsaken men jag kan säga det igen.
Svar:
Från ingenstans poppar det upp antisemitism från S och V. Den glöd som en gång fanns att fördöma förtryck och trakasserier finns inte mot det egna partiet. Partierna lokusets bara på kriget men säger inget om vad som händer i vårt här hemma .Jag associerar V och S som står för allas lika värde.
Det är vad jag försöker kämpa med som du så fint kallar det. Jag förstår inte varför S och V inte tar mer avstånd för jag vill inte att judarna ska leva under förtryck. Jag ser till allas värde. Det som händer nu är farligt.
Förstår du nu?
Inte mycket till svar, men helt klart ett fall framåt.
Och du är korrekt, en som ser en i V som ett gigantiskt problem och ett förbrukat förtroende.(Undrar om du fattar vad folkvald är och att den informationen saknades.)
Men sen hundratalet antisematister och nazister i SD bar stärker SD eller vad?
För vill du hitta problem med antisematism, varför inte gå till rätt ställe och där de finns.
Och vi vet redan att antisematism finns i alla partier, dock nivån i alla andra partier är obetydlig i jämförelsen.
Så varför ska V förtroende vara förbrukat för?
Saknar all logik i världen.
Och S och V har tagit avstånd, hur kan du missat det?
Och två, varför ska man upprepa det om och om igen för?
Det är ju trots allt bara en.
Även är det sjukligt intressant att du drar in S i diskussionen om V, det berättar för mig du är under ett narrativ.
Och om du inte hade silat mygg och svalt kameler, så hade du gjort en kritik mot V och sen berömt dom för sitt föredömliga arbete i frågan.
Och sen hade du helt riktat in dig på SD som har hundratalet mer antisematister och prata om
Och ja, du kämpade svårt där innan, nu har du i alla fall försökt och det ska du ha kredd för.
SD tjänsteman delar ett antisemitiskt konto som hävdar att det var Winston Churshill och inte Adolf Hitler som var skurken i andra världskriget..
Rätt intressant att en politiker i en så hög nivå, inte ens vet att Winston var en stor hjälte att besegra hitler.
Det är så illa att jag lutar mot slutsatsen att han stödjer putler fullt ut.
För att någon skulle vara så extremt obildad finns inte i min bok.(Komiskt nog så har man träffat många såna i sitt liv, även om det mest varit om andra saker, men detta är på en helt annan nivå.)