Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Antisemitismen inom vänstern, varför?

AndreaBD skrev 2024-11-03 00:31:25 följande:
    Nja... jag får ibland ändå intrycket att Israel skulle vilja bli av med allt ansvar. De måste ju hela tiden lägga mycket tid och pengar på att serva palestinierna med allt möjligt - vatten, hjälpsändningar, sjukvård... osv. 

Den stora frågan är varför inte heller de rör sig framåt och löser frågan än underhåller mycket av det dåliga.
    Och hjälpen kan se som en distraktion från kärnfrågan, även om den helt säkert gör nytta.

Vi har två terrorister med att göra här(För det är så bägge beter sig.), och vill dom inte lösa ett liv i samförstånd, så är dom dömda att fortsätta våldet.
    Sen kanske inte denna nivå, men det kommer bara tillbaka om och om och om igen och som det har gjort i evigheter och för ingen av dom vill nå en lösning.(Det ser inte ut så i alla fall.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    KillBill skrev 2024-11-16 14:26:54 följande:
    För övrig så stödjer absolut inte S och V terroristerna i Hamas.  Varför sprider du sådana lögner?

Ställde mig den frågan också faktiskt, och hur svårt ABNORMT malplacerat ord och förbehållslöst.
    Det är där man inser det är bara agenda som kommer, som om någon tänkande människa skulle gå på det.

Tycker annars den användaren är intressant, då den är bara arg på antisematism och när det är i vänstern, allt annat ska sopas under mattan och säga gå vidare, inget att se här och när det är i högern.(Och ja, den är också ÖVERDRIVET mer frekvent i högern.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-16 15:53:23 följande:
    Även här sprider du lögner. 

Israel står anklagad för folkmord just för att ha blockerat mat, vatten, hjälpdändingar och allt annat som civila behöver för överlevnad.
    Användaren tänker nog på före kriget start, så uppfattade jag det.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-16 16:09:47 följande:
    Palestinierna i Gaza representeras av hamas , eftersom de röstade fram dem i det sista allmänna valet som hölls där.

Försöker du påstå att ALLA palistiner röstade på hamas?
    Varför ljuger du för?

För det vet även du inte är sant.

• klyban
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-16 17:35:23 följande:

Läs igen. 

palestiniern i Gaza röstade fram hamas. De styr Gaza.

Alla i Sverige röstade inte fram socialdemokraterna 2014, ändå (van)styrde de Sverige i 8 år.

förstår du nu?

Det berättar att inte alla röstade för Hamas, och att de inte alla kan lastas för det dåliga valet.
    Förstår du nu?
    nihka skrev 2024-11-16 18:44:35 följande:
    Har du "glömt" att det inte har hållits några val i Gaza sedan 2006?

När man fortsätter att styra efter mandatperiodens slut utan att ha haft val kallas det diktatur. 

Förstår du nu?

Nä, denna användaren förstår inte detta.
    För denna användare ser inte där den fundamentala antisematismen finns, och ursäktar om den är från högern.

Komiskt nog, så beter sig Israel som nazister, för folkmord verkar inte störa dom alls.

• klyban
    AndreaBD skrev 2024-11-17 10:42:34 följande:
    Säger du nu också att Israel skulle begå folkmord? Antal dödade civila  har varit lägre än i jämförbara krig. USA har alltid haft fler civila offer när de har krigat i jämnförbara miljöer. 
    Ja, det ser jag definitivt nyanser av och med tanken på att de riktar in sig på civila också och driver dom från sina hem.
    Och antar läger finns också att samla upp dom i, men det gissar jag bara på.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-19 10:18:42 följande:

Undrar varför man inte berättar vilka som plundrar?

Svårt hungriga människor som lider svårt?
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-19 10:19:23 följande:

Word!

Så är det därför Israel gör folkmord?

• klyban
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-19 11:32:12 följande:
    Förmodligen har desperata palestinier i Gaza plundrat hjälplastbilar.

Detta skedde efter att Israel stoppade UNRWA:s lastbilar från att leverera humanitär hjälp i området.

Det kan jag säga till dig finns inte i den användares repertoar alls, utan bara agenda och de hemska HEMSKA Palestinierna är det enda.

Eller hur antisemitism är hemskt, utom när det är i högern då.

• Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (uppochned) skrev 2024-11-19 17:56:59 följande:

Har bara läst TS.

Varför är inte kritik av staten Israel ett godtagbart argument?

Är inte vänster och jag tänker inte på judar som ett folkslag överhuvudtaget i den här frågan. Enda gången jag reflekterar över "judar" som folkslag är kring andra världskriget och förintelsen.

Jag tänker inte på att det bor judar i Israel för det är inte så majoriteten tänker. Vi ser nationer som bedriver krig och det är nationen Israel som bedriver folkmord i Palestina. Sen vem som bor i sagda Israel är en annan sak.

Det är sjukt olyckligt faktiskt för när människor i världen enbart fördömer en nations agerande så finns det tydligen judar som med allt vad de kan försöker få det att låta som att människor hatar just judar, fastän så inte är fallet.

Det här blir kontraproduktivt på så vis att dessa judar själva upphöjer sig med argumentet att folk hatar dem, när majoriteten faktiskt inte kunde bry sig mindre om vilket folkslag de tillhör, utan man ser som sagt nationer som krigar eller begår övergrepp.

Och om det nu finns judehat än idag så är det nog tyvärr så att det är judarna själva som på senare tid iaf skapar detta, helt på eget bevåg genom att hela tiden påstå att det är judehat att kritisera Israel. Det blir ett problem i sig till slut. Om resten av världen kan hålla isär begreppen nation och folkslag, varför kan inte de som påstår att det är judehat också göra det?

Har vad jag kan minnas aldrig hatat någon eller något folkslag och ser inte ner på något av dessa heller utan ser till mänskliga rättigheter men även då får man kastat på sig att man är antisemit bara för att man ser att en nation begår övergrepp.

Ja, judar har behandlats illa genom historien och det var illa och fel och idag vet vi skillnaden och det har världen lärt sig av. Det legitimerar ju dock inte nutida händelser. Det är ju inte ett frikort att bete sig hur som helst i nutid och att så fort man begår övergrepp skrika "men tänk på oss för hundra år sen".

Ja men tänk på vad ni gör just nu... 

Man har där flera olika nivåer, ett är att all kritik och även den befogade är = Antisemitism.
    Två, den används för kontrollera andra, och genom om de inte håller med, så rycker dom ut Antisemitism och för att kontrollera.
    Tre, och den mer tokig, det är att om Antisemitismen kommer från högern, så klagar dom inte på detta, utan istället vill sopa det under mattan.

Sen nu här med Palestina, så ser vi beteenden av Israel som ibland liknar vad nazisterna gjorde.
    Och den delen gör mig förbluffad, men även inser att Israel har inte lärt sig något av historien och när de anser att det är helt okey att göra som nazisterna.(Märk väl inte allt nassarna gjorde, men ett par vissa saker och rätt stora faktiskt, som driva dom från deras hem och döda en massa civila.)

Kort och gott, vi har två terrorister som bråkar med varandra, och de kommer aldrig lära sig något om de inte slutar med våld, ALDRIG.

Och ja, Israel använder offerkortet, och sen gör dom samma själva, tragiskt komiskt Skrikandes

• klyban
    Rataxes skrev 2024-11-19 19:15:50 följande:
    Han om någon vet vad islamister är kapabla till. 
    Försöker du säga det ursäktar folkmord och driva folket från sina hem?

• klyban
    Rataxes skrev 2024-11-27 12:27:04 följande:

Fastighetsmiljardären Roger Akelius har gått från att vara ett av vänsterns hatobjekt till att bli djupt älskad av vänstervänstern efter att ha kallat ham-ass för frihetskämpar och efter att han krävt att judar ska ta avstånd från Israel.

En massa tomma ord på en rad utan fakta, vad ska vi göra med det?
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-12-03 06:58:48 följande:
    Dubbelmördare flyr Sverige och söker skydd i Gaza ? platsen som vänstern kallar ett "utrotningsläger" och ett "pågående folkmord".
    Om det verkligen vore sant, varför fly dit?
    Svaret är enkelt: till och med brottslingar vet att vänsterns Israel-narrativ bara är lögner.
    Sveriges rättsväsende är opolitiskt, så vart enda ord du skrev där har inget med politik och göra ÖVERHUVUDTAGET :drunk:
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-12-18 05:11:09 följande:

Den vänsterextrema sagobloggen ETC kör det här nazianstrukna "skämtet" samtidigt som man rapporterar om att judiska församlingen tvingas ta in beväpnade vakter från Israel pga hotbilden i Sverige. 

Jaha?
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-18 12:42:05 följande:
    Vänstern har verkligen låtit sina bruna färger komma fram i ljuset🤮

Och detta med fakta att Israel just plundrar och mördar i Palestina?

Skulle nog säga brunt är när man bara tycker det är hemskt med antisematism i vänstern och ursäktar den i högern.
    Och det är faktiskt så att de styrande i Israel ser ut som nazister och i deras agerande mot Palestinas.folk.

Frågat detta rätt många ggr, men varför är bara antisemitism i vänstern hemsk, och varför ursäktas den i högern och inte ska prata om där antisemitism frodas svårt?
    Och där antisemitismen är ÖVERREPRESENTERAD i högern också, och dessa mediokra projiceringarna är rätt intressant att iakttaga.

• klyban
    RebeckaZ70 skrev 2024-12-19 08:14:56 följande:
    Det finns iallafall några som uppskattar ETCs avslöjande.

Fria tider som är husorgan för lättnazisterna i AfS
    .

Detta blir lite parodi med fria tider och med tanke på antisemitism och direkt koppling till SD med nazister och fascister och antisematister precis runt hörnet och från den tiden de var ett fullfjädrat nazistiskt/fascistiskt parti.

Detta är så riktigt svårt fascinerande att det är inte klokt, och hur någon klagar på antisemitism, men tar högern i försvar när antisemitism återfinns där.
    Jag måste verkligen undra om antisemitism är dåligt, för det budskapet ni ger berättar att du inte alls är emot antisemitism, eller vad är anledningen att du förlåter högerns antisemitism för?

• klyban
    Anonym (Mittemellan) skrev 2024-12-19 22:26:01 följande:

Vem försvarar högerns antisemitism här? Jag har inte sett någon göra det? 

Försvarar du vänstern när de sprider antisemitism då? Eftersom du inte klagat på vänstern, bara på SD?

Ohh, då har du inte vart med i tråden länge inser jag.
    Utan det är locket på direkt och ska börja pratas om annat, göra om att en person är mer än alla i SD tex osv...
    Dock i klarspråk nej.

Den som är emot antisemitism är alltid emot den oavsett vart den är, och jag vet att antisematism finns i alla politiska läger.
    Dock är den högkoncentrerad i SD idag och varit rätt länge nu.

Ett litet problem här, det är att vi har vissa extremEXTREM  höger i tråden, som fantiserar ihop antisematism ofta i vänstern.(Och där undrar jag vad de håller på med, när det är antisematister så behöver dom inte min hjälp att påpeka detta, enda skillnaden är att då har dom rätt, och är lite frågande varför de påstår antisematism där ingen finns, och pratar nu dom där inte finns på riktigt, och pratar inte om den antisematism vi sett i vänstern.)
    Jag skulle gissa på att på en antisematist i vänstern, så är det minst 10st i högern.
    Och en del blir befordrade.

Och en sak borde man lära sig med Israel, Palestina, hamas och de andra inblandade och det är att det finns gott om antisematister, och Israel ser ut att ha nazister och med tanke på vad de håller på med militärt.
    Personligen kommer jag aldrig ta sida här, för terrorister finns i bägge lägren, så väl som antisematister och nazister komiskt nog, som om Israel och judar inte ens vet om historien och om man gör som de gör i vissa fall.

Jag tror det är så här att vi har en del SD som är emot antisematism här, men de är med i en sekt och där man aldrig får tala illa om sitt parti och alltid ska ursäkta antisematismen i sitt eget parti om den kommer.
    Därför försöker dom låtsas om att GIGANTISKT problem med antisematism inte existerar, och de få i vänster är alla som ens finns av antsematister.

Det är faktiskt rätt komiskt.
    Även hoppas att folk lär sig det går inte välja en av Israel eller Palestina och med tanken att de bägge är terrorister.

• klyban
    Rataxes skrev 2025-01-08 12:52:53 följande:

Kommunisterna i Göteborg skrev ett hotelsebrev till GU...

Det vet vi inte än, du vet vad misstänkt betyder va???
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?