Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Rataxes skrev 2023-04-05 08:53:23 följande:

Blivande toppnamn i Partiet:

16-åringar ska inte tas på så stort allvar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2023-04-21 20:03:18 följande:

På gränsen? Vad exakt har hon sagt? Var det eller var det inte antisemitism? Artikeln är låst så det går inte att ta del av uttalandet. 

Hon har sagt att hon hatar Israel som land.
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-04-22 09:21:30 följande:
    Insinuera att judiska ungdomsförbundet är nazistiskt, ja det kan bara vara en såsse till det
    Men flickstackaren fick ju tröst av såsseriet störste nätmobbare, Annika Strandhäll...Kräks
    Vad exakt sa hon då? Förbjudet att ogilla Israel har ju redan konstaterats och nu förbjudet att kritisera judiska ungdomsförbundet?

Men hata Sverige går ju bra. Bara Israel man inte får ha åsikter om. För då ska man enligt judiska ungdomsförbundet hata något annat land också och lika mycket så det inte "sticker ut" Annars är det "på gränsen till antisemitism".

På gränsen till idioti snarare. Inte ens stora delar av israelerna gillar Israel just nu. Protestvåg efter protestvåg i en skala som aldrig tidigare skådats i landets historia kring hur landets korrupta ledare på olika sätt försöker utveckla landet i riktning mot en diktatur.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-04-22 14:11:13 följande:

Och så bilden som visar varifrån judehatet kommer:

Ja, jag har ju blivit "identifierad " som vänster av dig så det är ju väldigt tillförlitligt vad du tror iaf Hahaha!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-05 19:41:00 följande:
    Jo, mm kan ju fundera på hur lång tid det tog för Israel att bli en fungerande demokrati med mänsklig rättigheter och jämföra med grannländerna? om de ägnade mer tid och energi åt att bygga upp sitt samhälle istället för att ständigt anfalla oss skulle det kunna se annorlunda ut även där.

P A är helt körda, de har fortfarande som mål att itplåna Israel som stat. 
    Vet inte hur lång tid det tar. Israel och Palestina förtjänar varandra. Ha ett bra evighetskrig!
  • nihka
    DominantPoly skrev 2023-05-05 20:08:12 följande:
    imgur.io/a/FZG5ONu är hennes exakta tweet. Väldigt förvånande att se någon försvara det.
    Vem försvarar? Det handlar om att hon inte gillar Israel och det är inte antisemitism. Det är inte rasism att inte tycka om hur ett land uppför sig.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-06 10:31:54 följande:

Du menar att vi ska slut försvara oss när vi blir anfallna? Det skulle väl passa dig utmärkt. ze final zolusion utan att själv behöva delta?

hamas är ju så klart oskyldiga? De är ju religiös socialdemokrati enligt någon forskare. Har du missat att hamas och islamic jihad skikar raketer mot sin egna inne i Gaza? Och mot muslimer inne i Israel. Och mot helt vanliga israeler oavsett religion.

Jg gillar inte bomber, jag har suttit i skyddsrum i Ashdod medan raketer från Gaza regnat ner, mär vi äntligen kom ut fick vi se räddningspersonal samla ihop resterna av en mamma med barn som inte hann ta skydd. 

det är detta och mycket annat som du inte vill att vi ska få försvara oss mot. 

vi ska helst bar låta oss mördas, helt enligt hamas och islamic jihads och PLO S önskan, på samma sätt som större delen av världen blundade fram till 1945. De enda judar du och dina gelikar bryr er om är döda judar.

Vira offerkoftan lite hårdare.

Israel och Palestina är precis lika skyldiga till att ert evighetskrig har pågått i evigheter och kommer att fortsätta i evigheter.

Ni har i omgångar varit "bäst" på att mörda varandra, terrorisera och trakassera varandra och baktala varandra i snart ett århundrade. Och båda tycker det är bara den andras fel. Barnungar med vapen Kräks
  • nihka
    DominantPoly skrev 2023-05-06 12:18:04 följande:
    Hon sa specifikt att personen var jude och sedan sa "knulla israel" till henne och skrattade. Varför ens dra upp hennes religion i sådant fall?

Sedan kan man verkligen fråga som om någon politiker eller person bör ha ett sådant språk. Är värre än en 13 årings nivå.
    Uttalandet "knulla" gällde landet och ungen var 16 år. Inget jag försvarar MEN det är fortfarande inte rasism att uttala sig om ett land.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-08 15:33:53 följande:

Jag sa inte oss och vårt osv generellt om Israel, däremot om det handlade om oss judar i israel så sa jag vi och oss. 

Dina vänner kan ju så klart tycka vad de vill om Israel som nation, men att kalla det för misslyckat projekt när vi är ett av världens mest innovativ länder, som skapat en demokrati omgivet av diktaturer känns lite udda. 

Det beror på hur man kritiserar, jag kritiserar ofta Sveriges politik.

resten av ditt svar kanske jag kommenterar när jag har mer tid, det kräver en hel del tid, och med tanke på din ton i kommentaren är jag inte säker på att det ens är värt besväret.

Ganska många ser det som ett misslyckat projekt när en stat har legat i krig ända sedan sin tillblivelse för snart 100 år sedan.

Jävligt misslyckat projekt till och med.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?