Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

KillBill skrev 2022-10-15 10:18:50 följande:

Frågan är om ett parti kan bete sig mer äckligt än SD?

Rebecka Fallenkvist är den överförfriskade heilkvinnan (helg seger). Men SD vågar inte sticka ut lika mycket längre så nu ryker hon:

www.dn.se/sverige/sd-politiker-tas-ur-tjanst-efter-anne-frank-inlagg/

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-10-15 13:23:45 följande:
    Det är nog tyvärr bara tillfälligt.
    Visst. En försiktig övergångsperiod när man ligger lite lågt med trashandet av andra folkgrupper. Sedan är det business as usual. Men Fallenkvist får nog inte till skillnad från medlemmar ut Åkessons innersta krets smyga tillbaka senare med poster och ekonomisk kompensation.
  • nihka
    Padirac skrev 2022-10-15 16:02:44 följande:
    Hon ger uttryck för det många inom SD och det många av SDs vurmare tänker och tycker..   Betänk att hon har lett SDs stora mediala satsning RIKS Kräks
    Precis. Hon är inget undantag utan en del av det bärande bjälklaget, fast med en direktlänk mellan hjärna och mun.

Och det är vad hon kommer straffas för. Hon är (ännu?) inte tillräckligt slipad för att klara av att presenterat godset mer inlindat, plus att hon är lite för glad i vinet som hjälper grodor att rulla av tungan.
  • nihka
    nihka skrev 2022-10-15 13:34:29 följande:
    Visst. En försiktig övergångsperiod när man ligger lite lågt med trashandet av andra folkgrupper. Sedan är det business as usual. Men Fallenkvist får nog inte till skillnad från medlemmar ut Åkessons innersta krets smyga tillbaka senare med poster och ekonomisk kompensation.
    Jodå det fick hon. Tydligen en aktad partimedlem som får en ny post inom administration tills stormen lagt sig. 
  • nihka
    KillBill skrev 2022-10-20 20:22:09 följande:
    Det är så de fungerar i det brunblå laget.  Antisemiten befordras och M, KD och L tiger för i tidölaget håller man ihop..
    SD är inte en del av regeringen och Fallenkvist har inga poster utanför SD och är således en intern SD-affär, även om det alltid är illa när ens samarbetspartners brunar sig.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2022-10-21 10:26:38 följande:

Man måste ju bara älska när vi judar används som slagträ när vänstern ska kritisera. Särskilt när det gäller döda judar.
    Vi levande judar är det inte så noga med, särskilt inte när det gäller hur vi behandlas i t.ex. det socialdemokratiska skyltfönstret Malmö.

Älska? Inte direkt ett ord som man förknippar med något du skriver. 
  • nihka
    theotherone skrev 2022-10-22 13:31:44 följande:
    Visst gör man. Men rubriksättaren på Jerusalem Post borde också skämmas. "Horny herself"? Obestämd
    Jag motsätter mig att far-right inte var med redan i rubriken.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2022-10-23 11:18:23 följande:
    Vad ska jag skriva som inte redan är sagt?
    Mitt förakt för fallenkvist är lika stort som mitt förakt för den antisemitiska vänstern. Nöjd?
    Jag delar vår ambassadörs åsikter om Fallenkvist.

Och nej, jag gillar inte vänsterns hycklande när det gäller antisemitism.
    Men ditt förakt för den antisemitiska högern är inte lika stor som ditt väl tilltagna förakt för den antisemitiska vänstern. Och du gillar högerns hycklande när det gäller antisemitism. När vänstern kritiserar antisemitism kritiserar du vänstern.

Ditt stora problem är inte antisemitism utan vänstern. Och palestinier.
  • nihka
    nattuw skrev 2022-10-23 15:40:52 följande:
    Läser man vad trådskaparen skriver så är det hycklande och tystnaden kring den antisemitism som kommer från vänster som väckt trådskaparens förakt och gjort att trådstartaren ansett det befogat att lyfta frågan om vänsterns antisemitism och därmed öka medvetandet om att högern inte har ett monopol på antisemitism.

Ser man till den antisemitism som kommer från höger så finns det inte samma hycklande tystnadskultur runt den typen av antisemitism som det gör när antisemitismen kommer från vänster.

Att frågan om vänsterns antisemitism är känslig och att det är en fråga som behöver lyftas ser man inte minst i denna tråd där många istället för att diskutera frågan om vänsterorienterad antisemitism försöker misstänkliggöra trådstartaren.
    Jo, ingen annan kände ett behov att av påminna att antisemitism kommer från alla håll. Alla andra fattar det. Israelkritik är inte antisemitism och IDF-älskaren får inte använda tråden för Israelpropaganda och känner sig förfördelad.

Vad sorgligt. NOT.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2022-10-23 17:49:42 följande:
    Precis. 

Du beskrev det till 100%

De flesta övrigas kommentarer i tråden läser jag inte ens. Det är meningslöst att försöka diskutera med personer som antigen ljuger om vad jag har skrivit eller hittar på egna halmgubbetolkningar om vad jag tycker. 
    Posta lite fler länkar som innehåller reklam för den israeliska armén och hur man donerar pengar för att sedan hulka om halmgubbar.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?