Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2023-05-08 15:36:21 följande:
    Det du citerar var inte på något vis riktat till dig, och jag tror inte att du på något vis är mottaglig för saklig fakt om Israels tillblivelse och vad som ligger bakom terrorn som dina vänner i Hamas står för. 
    Och hur mottaglig är du för saklig fakta om vad som ligger bakom terrorn som dina vänner i Otzma Yehudit och Jewish Defence League står för?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-09 13:54:34 följande:

Ok, point taken. Jag kanske överreagerade, men har man försökt föra en diskussion med den där andre så åker taggarna ut direkt ock då fick du ta smällen, sorry?

Du överreagerar exakt varje gång du talar om att allt är Palestinas fel och Israel är oskyldiga offret.

Du vägrar ju konsekvent se Israels del nu och bakåt.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-09 18:45:34 följande:

Vem stals landet av? Har du inte läst något överhuvudtaget innan du börjas svamla? 
    Börja med Balfourdeklarationen och SanRemofördraget.

Storbritannien och Frankrike övertog de områden i Mellanöstern som Osmanska riket förlorade i första världskriget, det som gäller Israel var det brittiska palestinamandatet, det skulle delas i en judisk och en arabisk del. 80% av området blev Transjordanien, dvs nuvarande Jordanien, de resterande 20% skulle i sin tur delas i en judisk del och en arabisk. 

Vilka menar du att Israel stal landet ifrån? Storbritannien eller Osmanska riket (Turkiet) ? svara på frågan!

Med vilken rätt kunde Förenta Nationerna, England och Frankrike bestämma att ge bort mark som någon annan redan bodde på? Naturligtvis blir det blir krig. Ett misslyckat projekt från början till dags datum. Och det Israel gör nu är att putta ut eller marginalisera alla som inte är judar. Naturligtvis fortsätter kriget.

Och Palestina beter sig precis lika svinigt.

Om FN, Sverige och Norge bestämmer att ge bort nuvarande Israel, vilket för övrigt inte är något jag stödjer, minus ockuperad mark till romerna och någon kommer fladdrandes med deklarationer och fördrag, skulle du fredligt maka på dig för stora delar av världens romska befolkning? Romerna har inget eget land och visst vore det trevligt för dem att ha det?

Så länge du beskyller varenda människa som inte älskar ditt kära IDF och den militära propagandan du har postat här och Israels bedrövliga bosättningspolitik för att stödja terrorn som vännerna i Hamas står för så kommer "den där andra" att lika orättvist beskylla dig för att vara palestinahatare och stödja terrorn som vännerna i extremistiska judiska organisationer står för.

Eller tycker du att det är orättvist att serveras tillbaka det du själv serverar?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-11 08:20:16 följande:
    Du kan inte bara hitta på precis vad som helst och skapa dina egna regler bara för att du får mothugg i din svart-vita syn på Israel-Palestinakonflikten.
  • nihka
    nattuw skrev 2023-05-15 12:18:19 följande:
    Tidigare har Israelerna även stoppade den Socialdemokratiska utrikesministern Margot Wallström från officiella besök i Israel. Ett beslut som grundades på Wallströms antisemitism.
    Nu blandar du ihop kritik mot Israel och Israels agerande med att man har något emot judar som folkgrupp.
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-05-20 11:45:33 följande:

Intressant att se dumvänsterns hyllande av en regering som de annars är kända för att ösa skit över... Tomte

Verkar som Israel för ovanlighetens skull valt att lyssna på omvärlden.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-26 22:27:14 följande:
    Mannen bakom arrangemanget är Amin Abou Rashed, "palestinier" med holländskt pass och som är en av Hamas huvudfinansiärer. T.o.m PLO har fördömt mötet. Naturligtvis deltar S, V och MP i mötet i Europas antisemitiska epicentrum Malmö!
    Lite som somliga "israeler" med svenskt pass.
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-05-21 16:25:47 följande:
    Dumvänstern har också förträngt att Obama fick skicka sitt särskilda sändebud mot antisemitism till det socialdemokratiska skyltfönstret Malmö,  inte en utan två gånger för att ställa kritiska frågor till Reepalu. 
    Dum, dum, dum. Dum, dum dum, Dum, dum dum, dummare dummast.

Hur känns det att vara den enda med en hjärncell och alla andra har en (mild) intellektuell funktionsnedsättning?

Kommer helt osökt att tänka på Shutter Island Glad
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-27 20:26:27 följande:
    Påkomna och panikslagna har alla riksdagsledamöter förutom en ställt in sitt deltagande i hamaskonferensen i Malmö. Varför vill man överhuvudtaget ge sig i lag med terroister och islamister?
    Nope. Välbesökt. Palestinier, inte "palestinier" från hela Europa träffas för 20:e året för en konferens och Israel kallar den "Hamaskonferens och vill förbjuda.

Kommer inte hända och att de träffas i Malmö har att göra att Malmö har den största palestinska befolkningen i Europa efter Tyskland. Och nej, många av dem svämmar inte över av kärlek till Israel. Du kanske kommer ihåg att ni har ett litet evighetskrig ihop med dem?

Carl Bildt sätter fingret på problemet:

"I don't think Israel can survive long term as a full apartheid state. It's drifting dangerously."

twitter.com/United4Pal/status/1662492682399145987%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Escreen-name%3AUnited4Pal%7Ctwcon%5Es1
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-05-28 08:49:27 följande:
    Det var Jamal El Haj, socialdemokratisk riksdagsledamot som kom ut ur garderoben.
    S rekommenderade sina riksdagsledamöter att inte delta, men Jamal följde sin övertygelse och hamaskramade i Malmö.
    Jaha. Men anser du och din winghen honom homosexuell eller "homosexuell"?

Och om alla palestinier eller "palestinier" för er, är hamaskramande är väl alla judar eller kanske "judar" för er, kramare av högerextremistiska judiska terrororganisationer med tentakler rätt in i det israeliska Knesset och slogans som "Gasa alla araber"?
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?