Anonym (Mittemellan) skrev 2024-12-19 22:26:01 följande:
Vem försvarar högerns antisemitism här? Jag har inte sett någon göra det?
Försvarar du vänstern när de sprider antisemitism då? Eftersom du inte klagat på vänstern, bara på SD?
Ohh, då har du inte vart med i tråden länge inser jag.
Utan det är locket på direkt och ska börja pratas om annat, göra om att en person är mer än alla i SD tex osv...
Dock i klarspråk nej.
Den som är emot antisemitism är alltid emot den oavsett vart den är, och jag vet att antisematism finns i alla politiska läger.
Dock är den högkoncentrerad i SD idag och varit rätt länge nu.
Ett litet problem här, det är att vi har vissa extremEXTREM höger i tråden, som fantiserar ihop antisematism ofta i vänstern.(Och där undrar jag vad de håller på med, när det är antisematister så behöver dom inte min hjälp att påpeka detta, enda skillnaden är att då har dom rätt, och är lite frågande varför de påstår antisematism där ingen finns, och pratar nu dom där inte finns på riktigt, och pratar inte om den antisematism vi sett i vänstern.)
Jag skulle gissa på att på en antisematist i vänstern, så är det minst 10st i högern.
Och en del blir befordrade.
Och en sak borde man lära sig med Israel, Palestina, hamas och de andra inblandade och det är att det finns gott om antisematister, och Israel ser ut att ha nazister och med tanke på vad de håller på med militärt.
Personligen kommer jag aldrig ta sida här, för terrorister finns i bägge lägren, så väl som antisematister och nazister komiskt nog, som om Israel och judar inte ens vet om historien och om man gör som de gör i vissa fall.
Jag tror det är så här att vi har en del SD som är emot antisematism här, men de är med i en sekt och där man aldrig får tala illa om sitt parti och alltid ska ursäkta antisematismen i sitt eget parti om den kommer.
Därför försöker dom låtsas om att GIGANTISKT problem med antisematism inte existerar, och de få i vänster är alla som ens finns av antsematister.
Det är faktiskt rätt komiskt.
Även hoppas att folk lär sig det går inte välja en av Israel eller Palestina och med tanken att de bägge är terrorister.