Mentat skrev 2019-11-24 09:29:58 följande:
Om du hade läst mina inlägg hade du sett att det tvärtom är så att jag förespråkar ett eget ansvar, just eftersom jag föreslår att man själv tar ansvar för den text man publicerar, där innehållet i citaten ingår. Det framgår givetvis att det är någon annans text men när denna är alltför motbjudande kan man ta ett eget ansvar genom att vägra låta den följa med ograverad i citatet.
Om du skall tillskriva mig attityder, se då gärna till att du gör det rätt och med blick för helheten, tack.
Tar du ansvar så anmäler du de inlägg du anser bryter mot reglerna - att diskutera inkonsekvenser i modereringen och peka på inkonsekvenser är inte att ta ansvar, i synnerhet inte när modereringen bygger på att FL:s användare anmäler inlägg de anser ska tas bort.
Själv tycker jag att det är tröttsamt att många nyhögerdebattörer har gått så långt att de liksom alltid ska göra en så stor affär av modereringen, antingen genom att gnälla över att något de skrivit tagits bort eller också diskutera vad som borde ha tagits bort på forumet men finns kvar.
Anmäl om du ser sådant du anser har passerat gränserna - det gör jag. T ex anmälde jag konsekvent novellerna som en av FL:s mest frekventa debattörer skrev - där en kvinnlig debattör blev utsatt för gruppvåldtäkt av araber och afrikaner. Där anmälde jag även de inlägg som berömde nyhögeraktivistens författartalang.