Mentat skrev 2019-11-24 12:50:45 följande:
Jo, för all del, visst kunde jag ha anmält citaten också. Jag anmäler rätt sällan och har ingen riktig lust att rikta en anmälan mot en person som inte har skrivit något stötande själv.
Det här var så flagrant att det var helt uppenbart ett fall för stängning. Hur man skall hantera fall där skribenter mer är allmänt otrevliga och är det i mer eller mindre varje inlägg även om det inte är tillräckligt grovt i ett enskilt inlägg vet jag inte riktigt hur man skall hantera däremot. Har du några funderingar i det ämnet?
Det berör inte just den här händelsen eftersom nazisten inte skrev anonymt.
Men om jag fick bestämma så skulle det vara effektivt att ta bort anonymitetsmöjligheten (Anonyma diskussioner) från samhällsforumet och i stället lägga den i känsliga rummet - elelr vad det nu kallas. Där är reglerna för vad som kan modereras bort hårdare, t ex avvikelse från ämnet.
Det skulle inte förändra samhällsforumet i sig, men det skulle innebära att personer som har lite högre krav på diskussionen eller är känsliga för påhopp skulle få större möjligheter att delta.
Under mina år här har jag bland annat kallats knarkare, alkoholist, homosexuell, tvångsintagen, arbetslös, troll, pedofil med mera, med mera - inte sällan av personer som likt dig vid sidan av de personliga påhoppen ofta efterlyser ett mer sansat och sakligt debattklimat. Missförstå mig inte, jag insunierar inte att du befinner dig på den nivån.
Men jag klagar inte. Jag skriver ju delvis med syftet att visa att delar av den nya högern är oerhört intolerant, så när någon går över gränsen och upprört skriver att jag sitter i min knarkarkvart och pysslar med mina kanyler samtidigt som jag skriver här så blir jag vare sig besviken eller upprörd utan associerar snarare till det VSB man fick skriva i skolan ibland.