• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Anonym (J)

Jag slutade blöda direkt efter att jag fått den där ljusrosa flytningen på pappret. :) Hoppas det inte kommer mer. :) Med dottern blödde jag kring BIM och i vecka 8..

• avigmaria

Har ni ringt MVC ännu? Hur tänker ni kring det? Detta är ju tredje gången för mig, borde vara rutinerad men känner mig väldigt vilsen...

• avigmaria

...och har så himla mycket blandade känslor inför allt. Jag VILL ju det här men är också helt överväldigad av tanken på en trea. Det var planerat och allt men är också så himla orolig för hur allt ska bli.

Även orolig över förlossning i semestertider, det larmas ju ALLTID om vårdplatser i Stockholm i juli.

• Flora86
    avigmaria skrev 2019-11-04 18:47:41 följande:

...och har så himla mycket blandade känslor inför allt. Jag VILL ju det här men är också helt överväldigad av tanken på en trea. Det var planerat och allt men är också så himla orolig för hur allt ska bli.

Även orolig över förlossning i semestertider, det larmas ju ALLTID om vårdplatser i Stockholm i juli.

Känner samma som du ang vårdplatser på förlossning. Bor också i Stockholm och det verkar ju vara kaos på sommaren! Är andra barnet för mig och min första förlossning gick ganska snabbt ändå så man har ju tänkt lite på förhand hur det ska bli denna gång.
  • Miniflin
    avigmaria skrev 2019-11-04 18:45:41 följande:

Har ni ringt MVC ännu? Hur tänker ni kring det? Detta är ju tredje gången för mig, borde vara rutinerad men känner mig väldigt vilsen...

Jag kontaktade dem idag och fick en tid i övermorgon. Är bara i vecka 5 men där jag läst ska man kontakta BVC så snart man fått veta att man är gravid. Är mitt första barn så jag följer kanske alla riktlinjer lite väl engagerat! Haha
  • avigmaria
    Flora86 skrev 2019-11-04 19:19:26 följande:

Känner samma som du ang vårdplatser på förlossning. Bor också i Stockholm och det verkar ju vara kaos på sommaren! Är andra barnet för mig och min första förlossning gick ganska snabbt ändå så man har ju tänkt lite på förhand hur det ska bli denna gång.

Även min förra förlossning gick snabbt (knappt 3 h från att vi kom in) så att behöva åka till typ Södertälje känns ju INTE som ett rimligt alternativ...
  • BeckaBecka

Jag har redan bokat tid då jag visste att man kunde få vänta länge. Så ska om 2 veckor, bor dock i Skåne. Nu har jag lite panik och hoppas någon kan lugna mig. Tog precis ett test till och det visade gravid 2-3 veckor fast det är 4 veckor sen ägglossning? Är så orolig nu :(
  • rosali84

Precis plussat och är i v 3+6 idag bara, BF 14/7. Jag kommer att avvakta med att ringa BM. Har 2 barn sen tidigare, 7 och 4 år, och försökt med nr 3 i ca 3 år. Detta är nu 3:e gången jag är gravid på dessa år, de 2 innan slutade med MA. Jag kommer att ringa och boka tid för tidigt VUL först och om det ser bra ut denna gången så bokar jag då tid till BM.
  • Anonym (Flerbarnsmamma)

Hej, 

Jag smyger mig in här då jag plussade förra veckan. Vet inte om jag vågar tro att man är gravid ännu då oron av missfall ständigt är i hasorna.

Är en mamma till 6 barn och 4 bonusbarn som nu väntar sitt 7 barn om allt ska gå bra. Bf ligger runt den 3 Juli. Är i v.6.

Är det någon som har ringt Mvc ännu?

• Niietch89

Jag gick in i v6 idag, har dragit på att ringa Mvc då det känns så tidigt men ska nog ringa idag åh iaf boka en tid, :) min dotters bvc sköterska tyckte jag skulle göra det hahaha..

Svar på tråden BF JULI 2020