• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • LizzieP
    BeckaBecka skrev 2019-11-20 17:25:36 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon men får betala 800:-. Men det är det värt :)

Hej! I vilken stad? Gissar på att det är olika för olika städer... Men Jag ska ringa och boka tidigt ultraljud imorgon :)
  • EnyaLouise

Hej! Jag hoppar in här också. Plussade i förrgår och är enligt gravidappen i 4+5, med bf 23/7.

Första gången jag är gravid, det tog sig på första försöket för mig och mannen.

Har inte så många symptom. Utebliven mens, lite "mensvärk" och behöver kissa lite oftare.

Finns det någon hemlig facebook-grupp som inte är full än? :)

• jfaericsson

Hej! :)

Hoppar in här jag med efter att läst igenom alla inlägg nu :) Så kul att följa er alla som är i samma sits!

Väntar andra barnet med BF 18/7 enligt Preglife :) Så himla glad och lycklig över att (förhoppningsvis) få uppleva en till graviditet!

Vill gärna vara med i fbgrupp om det finns någon som inte är full redan :)

• BeckaBecka
    LizzieP skrev 2019-11-20 19:31:49 följande:

Hej! I vilken stad? Gissar på att det är olika för olika städer... Men Jag ska ringa och boka tidigt ultraljud imorgon :)

Jag bor i Skåne, vågar inte säga stad :)
  • BDN
    Elsen skrev 2019-11-20 15:55:18 följande:

Kan man boka in ett tidigt ultraljud hos sin vanliga bm eller måste det finnas särskilda skäl för det?

Jag blev erbjuden tidigt ultraljud av min BM nu utifrån att jag är orolig för att det ska vara ett MA igen. Hon erbjöd direkt så jag behövde ej be om det. Blev inte erbjuden det min förra graviditet (som blev MA).
  • qwe1990
    barntokiggg skrev 2019-11-20 18:17:22 följande:

Nej jag vet, men en liten copingmechanism kan man väl säga för att jag är så rädd för det och att bli ledsen när allt inte går smooth liksom. Fick precis en smärra i magen som ilade liksom, kändes som en stark mensvärk. Var så jobbigt så jag hade svårr att sitta still liksom. Googlat på att så kan man ha det, växtvärk osv och hoppas ju på det. Kan man ha växtvärk i 3+5? Inget blod än iaf så då lever en gnista hopp iaf.

Jag känner också spänningar/hugg men tänker att det är växtvärk. Hoppas det är det!
  • stragge
    barntokiggg skrev 2019-11-20 18:17:22 följande:

Nej jag vet, men en liten copingmechanism kan man väl säga för att jag är så rädd för det och att bli ledsen när allt inte går smooth liksom. Fick precis en smärra i magen som ilade liksom, kändes som en stark mensvärk. Var så jobbigt så jag hade svårr att sitta still liksom. Googlat på att så kan man ha det, växtvärk osv och hoppas ju på det. Kan man ha växtvärk i 3+5? Inget blod än iaf så då lever en gnista hopp iaf.

Jag hade galen mensvärk från bim-2 till vecka 14 med sonen, helt normalt enligt bm :) ta inte ut något i förskott, försök att glädjas åt ditt plus <3
  • stragge
    jfaericsson skrev 2019-11-20 20:32:11 följande:

Hej! :)

Hoppar in här jag med efter att läst igenom alla inlägg nu :) Så kul att följa er alla som är i samma sits!

Väntar andra barnet med BF 18/7 enligt Preglife :) Så himla glad och lycklig över att (förhoppningsvis) få uppleva en till graviditet!

Vill gärna vara med i fbgrupp om det finns någon som inte är full redan :)

Ja skicka meddelande med din mejl så bjuder jag in dig imorn när jag sitter vid en dator :)
  • stragge
    EnyaLouise skrev 2019-11-20 20:13:51 följande:

Hej! Jag hoppar in här också. Plussade i förrgår och är enligt gravidappen i 4+5, med bf 23/7.

Första gången jag är gravid, det tog sig på första försöket för mig och mannen.

Har inte så många symptom. Utebliven mens, lite "mensvärk" och behöver kissa lite oftare.

Finns det någon hemlig facebook-grupp som inte är full än? :)

Ja skicka meddelande med din mejl så bjuder jag in dig imorn när jag sitter vid en dator :)
  • EmiiLee

Är det någon annan som vaknat upp och inte kännt av symptomen längre? Har inte haft någon blödning.

Men ska nog ringa BM idag iallafall.

Svar på tråden BF JULI 2020