• Anonym (Varför tjugo år yngre?)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

• Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?
  • Anonym (glad)
    Anonym (visuell njutning) skrev 2020-03-12 01:22:37 följande:
    Det finns väl ingen som på allvar föredrar en 40-åring framför en 20-åring rent utseendemässigt? 
    Det var nog det fånigaste jag hört den här veckan! Finns ju massor av 40-åringar som är väldigt attraktiva medan det finns mindre attraktiva 20-åringar. Och var och en har ju sitt tycke och smak. Jag gillar äldre kvinnor framför yngre, rent generellt, men allt beror på hennes personlighet i slutändan. Om en kvinnas personlighet är intressant så blir hon snyggare. 
  • Anonym (visuell njutning)
    Anonym (glad) skrev 2020-03-12 02:04:57 följande:
    Det var nog det fånigaste jag hört den här veckan! Finns ju massor av 40-åringar som är väldigt attraktiva medan det finns mindre attraktiva 20-åringar. Och var och en har ju sitt tycke och smak. Jag gillar äldre kvinnor framför yngre, rent generellt, men allt beror på hennes personlighet i slutändan. Om en kvinnas personlighet är intressant så blir hon snyggare. 
    Jojo, det finns såklart fula 18-åringar och snygga 50-åringar. Skulle ju hellre sätta på Lena Olin vid 45 än Mia skäringer vid 20. 

Jag säger bara att generellt är en ung kropp fastare och tajtare. 
  • Anonym (Old)
    Anonym (Li) skrev 2020-03-11 23:21:01 följande:

Ungdom lockar, det kanske är rent biologiskt? Jag träffade min man när jag var 25 och han 40, dock ej via app. Brukar reta honom och kalla honom för snuskgubbe

En yngre tjej jag träffade brukade reta mig också och kalla mig snuskgubbe och kåtbock. 
    Det gjorde inget.
    Är ju sant Tungan ute
  • Wagner
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-11 22:18:15 följande:
    Konstigt att ingen vill ha de. Eller är de sådana som har korta förbindelser? Ser oss som objekt?
    Ni stirrar er blinda på åldern. Men det finns ju andra parametrar.

Ta detta med bildningsnivå t.ex. Jag skulle ju inte ha lust att bli ihop med en kvinna som skriver: "Konstigt att ingen vill ha de", istället för 'dem', oavsett ålder.

Däremot skulle jag utan problem spänna på henne. För den sakens skulle spelar bildningsnivån ingen som helst roll.
  • Anonym (Qwerty)
    Wagner skrev 2020-03-12 09:14:19 följande:
    Ni stirrar er blinda på åldern. Men det finns ju andra parametrar.

Ta detta med bildningsnivå t.ex. Jag skulle ju inte ha lust att bli ihop med en kvinna som skriver: "Konstigt att ingen vill ha de", istället för 'dem', oavsett ålder.

Däremot skulle jag utan problem spänna på henne. För den sakens skulle spelar bildningsnivån ingen som helst roll.
    Mig veterligen så är även "dom" en godkänd form numera...

Och som kvinna tror jag man blir helt utan man om man ska gå på hur folk skriver för utan rättstavning och liknande till hjälp så skriver, framför allt män, numera katastrofalt dåligt. Och för att inte tala om när man ser hur dom skriver på ett papper. Handstilen är på en nivå som man själv hade i lågstadiet i många fall.
  • Bjoer
    Miss Skywalker skrev 2020-03-11 16:58:35 följande:
    Ja är man inbilsk så är man.
    Det handlar inte om att vara inbilsk, det handlar om att män blir ratade en majoritet av gångerna de försöker oavsett ålderskillnad. 95% av gångerna man tar kontakt leder det ingenvart. Om det ökar till 98% av gångerna när man är 45 och raggar på 25-åringar så är det inte så stor skillnad. Att bli nekad är liksom vardag för singelmän. Många kvinnor verkar inte förstå den här dynamiken.
  • Anonym (Varför tjugo år yngre?)
    Bjoer skrev 2020-03-12 09:33:34 följande:

Det handlar inte om att vara inbilsk, det handlar om att män blir ratade en majoritet av gångerna de försöker oavsett ålderskillnad. 95% av gångerna man tar kontakt leder det ingenvart. Om det ökar till 98% av gångerna när man är 45 och raggar på 25-åringar så är det inte så stor skillnad. Att bli nekad är liksom vardag för singelmän. Många kvinnor verkar inte förstå den här dynamiken.

Varför blir karriärsmän med rejäl plånbok ratade i medelåldern?

Har märkt att det finns många killar på sajter högutbildade konsulter, gått på fina universitet i andra länder.

De än ännu i 40 års åldern utan barn och utan stabil relation.
  • Anonym (Old)
    Wagner skrev 2020-03-12 09:14:19 följande:
    Precis. Man behöver inte vara raketforskare för att ha sex.
    Se på alla som skaffar barn.

Det är som med rockmusik. Tänker man för mycket så tar det bort det roliga.
    Jämför Dream Theater med AC/DC och Danko Jones.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-10 13:17:01 följande:

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

Är du så naiv att du verkligen måste ställa den frågan...?

För att de är unga, snygga, sexiga, antagligen kåta och villiga att ligga en hel del. Såvida de nu ens skulle titta åt en sådan gubbe.
  • Bjoer
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-12 09:45:45 följande:
    Varför blir karriärsmän med rejäl plånbok ratade i medelåldern?

Har märkt att det finns många killar på sajter högutbildade konsulter, gått på fina universitet i andra länder.

De än ännu i 40 års åldern utan barn och utan stabil relation.
    För att de antagligen har andra problem. Makt och status täcker en del, men inte allt. Sen vet jag inte om högre medelklass räknas riktigt.
Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?