• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-05 20:50:32 följande:
    Eurydike skrev 2025-03-05 00:46:08 följande:
    Fultextad går dit vinden för henne. Ibland är hon vindstilla, ibland blåser hon in som en orkan 💨
    Nämen ser man på, omnämnd. Hej på er, och ursäkta min slarviga citering. Vindburen, vindkarg, vindsmekt och vågvaggad. Känner ni till farvattnen utanför Utö? Utö med sin fyr, sina små bostäder, sin lilla lanthandel och skola. Ytterskärgårdens karga enkelhet. De farvattnen kan vara steniga och luriga. Där gjorde fartyget Park Victory sin sista resa innan hon havererade julnatten 1947. Där hamnade det svenska fartyget Torsholm på fel kurs och förliste 1967. Den 28 september 1994, sjönk Estonia sydost om Utö och 851 personer följde med ner i djupet. Koordinaten hon sjönk på bör behandlas som en grav, strö några blommor, visa sin vördnad. Havet ger, havet tar. Ger äventyr, glittrande sol i krusad yta, vågorna sköljer upp på stranden, tillbaka igen, jordens fostervattens uråldriga rytm. Havet tar, tar skepp, tar djupt förborgade hemligheter med sig till dess botten. Se upp i de farvattnen, om ni någon gång befinner er där. 

Annars har ni det bra hoppas jag!
    Hej på dig, kul att duvtrillar förbi, jag trodde nåt hänt dig och är glad att jag hade fel, du verkar må bra! 🤗

Wow vad du kan, fartyg och skepp är ju trevliga men tänk att vara på en ubåt, något smäller till och larmet går och man är 500m under ytan...hjälp!
    Havet är vackert och mäktigt men kan vara väldigt läskigt!

Jotack, denna Skåning mår väldigt bra, har haft den bästa dagen på många år (kanske nånsin...) 🤔🥳🥰
  • Eurydike
    burleskburkläsk skrev 2025-03-06 22:23:09 följande:

Kvinnorna här är skriver så vackert.

Jag kan göra en massa roliga ploppljud med munnen, jag är såååå begåvad! 😋

Man tackar man tackar! 🙏

Ploppljud är något du kan bygga vidare på! Kanske kan Freddie rappa till det och så gör Torsten en skön mix av alltihop 😉
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-03-07 00:30:19 följande:
    Man tackar man tackar! 🙏

Ploppljud är något du kan bygga vidare på! Kanske kan Freddie rappa till det och så gör Torsten en skön mix av alltihop 😉
    Absolut, var väldigt vackert! 🤗

Jodå det kommer att bli en hit, i Juni kliver vi upp på hitlistans topp...det ser jag fram emot! 😉
  • Eurydike
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 08:53:18 följande:

Go'morron hälsar jag från soliga men frostiga Skåne!

Go?eftermiddag på dig! Hoppas du har haft en bra dag i soliga men frostiga Skåne 🌞❄️
  • Aniiee
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 08:53:18 följande:

Go'morron hälsar jag från soliga men frostiga Skåne!

Och jag som trodde att jag borde flytta norrut för att få mer vinter.....
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-03-07 17:28:28 följande:
    Go?eftermiddag på dig! Hoppas du har haft en bra dag i soliga men frostiga Skåne 🌞❄️
    Jodå en helt magisk dag, mår kalas! 😃

Jag hoppas detsamma om dig, har du haft det gott? 🤗
  • burleskburkläsk
    Aniiee skrev 2025-03-07 17:43:35 följande:
    Och jag som trodde att jag borde flytta norrut för att få mer vinter.....
    Jadu bra tanke, jag fick en snöflinga på nästippen strax före kl 8 i morse, då var det 0 grader, sen blev det efter lunch 15-16 grader plus.
  • Aniiee
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 18:05:09 följande:
    Jadu bra tanke, jag fick en snöflinga på nästippen strax före kl 8 i morse, då var det 0 grader, sen blev det efter lunch 15-16 grader plus.
    Äsch då. Blir väl att flytta norrut ändå. Släkten skulle väl bli glada iofs. Eller inte. Idk. Kanske som förevändning att börja prata mer pitesamiska.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Här är vi alla vänner.